Raportti
Menomatkalla tuli vielä katseltua säätiedotuksia sekä miltä taivas näyttää. Itse toivoin kuivaa säätä, vielä en ollut ajanut kuivaa ulkokisaa tällä kaudella. Muutamia pisaroita tuli ennen omaa aika-ajovuoroa, mutta se ei vaikuttanut millään tavalla raan pitoon.
Aika-ajo, #10
Wilzku sanoi auton tuntuneen hyvältä omassa ajovuorossaa, joten osasin odottaa ettei viimeisistä sijoista ainakaan tule taisteltua aika-ajossa. Ekat kierrokset meni linjoja ja jarrupaikkoja hakiessa, mutta pian alkoi vauhti löytymään. Jälleen kerran ajaminen tuntui Kaanaassa nopeammalta kuin muistin, ja mutkat olivat tiukempia kuin muistin.
Sain ratkaisevat paikat osumaan ihan kivasti, ja lisäksi auto oli hyvä eli osasin odottaa suoraa A-finaalipaikka. Yllätyin kuitenkin, että aika riitti jopa toiseen sijaan. :eek!:
A-finaali, #7
Auto tuntui laiskemmalta kuin #10, mutta muuten ihan toimivalta. Startti meni todella surkeasti, koska auto ei paikallaan ollessa suoraan reagoinut kaasuun ja lähti viivalta hieman muita myöhemmin. Asko ja Haikki pääsivät edelle, mutta yllätyin hiukan kun muita ei tullut ohi. Ekan kierroksen aikana ei muitakaan päässyt edelle.
Muistaakseni toisen kierroksen alussa Haikki menee pääsuoralla Askon ohi ja itse pääsin rinnalle ekaan jarrutukseen ja siinä ohi. Kärjessä Haikin ja Wopen taistelu on kovaa ja pääsen heidän kantaan, ja taisi olla kolmas kierros kun pääsen kuudennessa mutkassa (pitkä oikea) yrittämään Haikin ohitusta sisäkautta. Haikki pysyy ulkolinjalla rinnalla koko mutkan ajan ja seuraavalla suoralla pääsee kokonaan edelle. DW oli tässä vaiheessa takana, ja osasin odottaa ohitusta pääsuoralla ja näin kävikin.
Seuraavat kierrokset kärkinelikko ajoi aika tiukassa nipussa ja karussa muilta. Haikin ja DW:n taistelun ansiosta pysyttiin Wopen kanssa iskuetäisyydellä huonommasta suorakulusta huolimatta. Lopulta Haikki ja DW pääsee karkuun, mutta Wopen kanssa taistelu jatkuu koko kisan ajan. Autoissa ei ollut juurikaan eroa, joten ainoa sauma ohitusyrityksiin oli pääsuoralla ja ekassa jarrutuksessa. Pääsuoralla pääsin lähes joka kierros imusta rinnalle, ja kova vastatuuli luultavasti tehosti imuefektiä vielä paljon. Wope sai lähes aina peitettyä sisälinjan pääsuoralla, ja ekaan jarrutukseen tullessa olin aina hiukan perässä. En halunnut riskillä yrittää sukellustakaan, koska koko auton päätyessä hiekalle olisi ollut kisa pilalla pakollisen varikkokäynnin vuoksi. Sain kerran sisälinjan pääsuoralla ja pääsin ekassa mutkassa ohi, mutta Wope kuittasi ekassa jarrutuksessa sisäkautta ohi peittelyistäni huolimatta. Maalissa olin neljäs parin kymmenyksen erolla Wopeen.
Jälkilöpinät
Taistelu Wopen kanssa oli hienoa!
Vaikka pysyinkin perässä, niin saumat kolmanteen sijaan oli pienet. Jos olisin päässyt Wopen edelle pysyvästi, niin Wope olisi puolestaan hyötynyt imusta ja tullut luultavasti ohi viimeistään ekassa jarrutuksessa. Lisäksi Wope osaa hyödyntää kaikki ohituspaikat niin hyvin, että takana pitäminen olisi ollut todella vaikeaa. Neljäs sija ei siis tunnu missään nimessä hävityltä!
Lihakset ovat aika kipeät nyt.
En ollut muistanut, että Kaanaan rata on näin kova lihaksille. Lisäksi oikea jalka väsyi aina ajaessa, koska lähes koko rata meni kaasu pohjassa. Olisi myös pitänyt juoda enemmän, koska kisan jälkeen iskenyt migreeni luultavasti seurasi huonosta nesteytyksestä.
Onnittelut vielä kärkikolmikolle! :alppu: Forssassa nähdään taas, olen hommannut perjantai-illan työvuoron vapaaksi, jotta pääsen kisaan.