Kiitokset näistä! :thumbup:
Löysin vielä tällaisen uutisen, jossa siinäkään ei kyllä varsinaisesti avata syitä:
HS 3.11.1992 sanoi:
Japanilainen autojätti Mazda aikoo seurata Nissanin esimerkkiä ja lopettaa ralliautoilun MM-sarjassa vuodenvaihteessa. Tehdas ei enää uusi sopimusta Belgiassa toimivan eurooppalaisen rallitallinsa kanssa. Tehtaan mukaan on mahdollista, että Achim Warmboldin johtama talli, jonka palkkalistoilla on mm. Hannu Mikkola, jatkaa kilpailemista olemassa olevalla kalustolla sponsorivaroin.
Tehdas aikoo kaikesta huolimatta luokitella uuden Mazda 323 4WD GT-R:n. Se on ensimmäinen varta vasten A-ryhmän MM-sarjaan suunniteltu Mazda.
Eiköhän se tuohon haastavaan taloudelliseen tilanteeseen liittynyt Mazdankin vetäytyminen. Ja selvis nyt ainakin minkä takia Mikkola vielä testas kovasti autoa 1992. :thumbup:
Veikkaisin, että Sainz & Toyota-kuviokin liittyy taloustilanteeseen siten, että Japanin pää mahdollisesti kiristi nyörejä yllättäen tuona samana syksynä ja Castrolin rahakkaampi sponsoritarjous oli Toyotalle tärkeempi tossa kohtaa kun Sainzin pitäminen tallissa. Tosin noiden artikkeleiden perusteella Sainzilla ilmiselvästi itselläkin oli kuitenkin myös jonkinlaisia lähtöhaluja tallista. Subaruhan sai 555-sponssit 1993 kaudelle, joka varmasti kanssa autto merkittävästi toiminnan jatkamista ja uuden Imprezan kehittämistä. Vois äkkiä olla, että Subarunkin jatko ois ollu aika vaakalaudalla ilman tuota sopparia. Seuraavasta lamasta ei valitettavasti sitten Subarun rallitoiminta enää selvinnykkään ja toiminta lopetettiin muistakseeni sekin aika nopealla varoitusajalla 2008 kauden päätteeksi.
HS 24.11.1992 sanoi:
Schwarz vei Mitsubishin toisen paikan Tommi Mäkisen nenän edestä. Schwarz sai taakseen huomattavan summan sponsorirahaa Saksasta
Jännä ajatusleikki tuokin, että entä jos Mäkinen ois saanu Mitsulta paikan jo 1993 kaudeksi Schwarzin sponsorirahojen sijaan. Ehkä se oli kuitenkin sitten loppu hyvin kaikki hyvin, että Mäkinen hyppäs remmiin vasta 1995, Mitsun kilpailukyky oli kuitenkin sillon selvästi parempi kun 1993, jo Erikssoninkin suoritusten perusteella.
HS 24.11.1992 sanoi:
Mikkola saattaa palata Audille, joka suunnittelee uutta ralliautoa 1994 MM-sarjaan. Mikkolan tehtävänä olisi rakentaa saksalaisille kilpailukykyinen auto, kuten hän on tehnyt ennenkin.
Tämäkin kuulostaa aika mielenkiintoselta projektilta/idealta josta en ollut koskaan ennen kuullukkaan. :eek!: