Olen ollut hiekkaesteiden (gravel traps) kannattaja, mutta en usko niiden auttavan kisojen tylsyyteen. Espanjassa on vielä runsaasti hiekka-alueita, mutta ei tainnut kisan aikana kukaan edes ajaa leveäksi. Monacossa kaiteet nostava riskejä ja muka tuovat jännitystä, mutta unettava kisa sielläkin nähtiin. Eli ongelma ei ole se, mitä radan ulkopuolella on, vaan että kisassa ei tapahdu mitään.
Vaikka tällä hetkellä autojen pitäisi olla hankalia ajettavia, se ei kuitenkaan näy ajovirheissä mitenkään. Luistoneston ja ajoapujen aikana bernoldit, mazzacanet, doornbosit ja verstappenit kuten myös alesit, villeneuvet ja alonsot toivat sessioon kuin sessioon paljon actionia ajovirheillään. Nykyään kuskit ajavat kisaviikonloput läpi kuin robotit.
Siinä olen samaa mieltä, että FIA sahaa omaa oksaansa määräämällä Tilken tekemään kaikista radoista hyvin samanlaisia. Odotan edelleenkin sitä päivää, että uusi rata on vanhan Hocken tai Zandvoortin tapainen. No, uutta Zandvoortia ei tarvita, koska sellainen löytyy. Amerikassa keskiverto rata on paljon huikeampi kuin mikään Aasiaan tai Lähi-itään pykätty parkkipaikka. Aina kuulee vasta-argumentin, että rata "ei sovi F1:lle" tai että "sillä on mahdoton ohittaa". Mutta kannattaisiko kerran edes kokeilla Elkhart Lakea ja Laguna Secaa, ja argumentoida vasta sitten. Ja ohittamista näkee aivan tarpeeksi Tilkeradoilla DRS-suoralla.