Minen kyllä ihan käsitä sitä, miksei jotain voisi muuttaa. Ainahan tapahtunut onnettomuus kuitenkin avaa enemmän mahdollisuuksia lisätä sitä turvallisuutta, kun ns. tavallisessa seesteisessä tilanteessa. Ihmiset ovat yleisesti avoimempia ottamaan ehdotuksia vastaan jne. Joskaan tämän Forumin ehdotukset tuskin kauhean kauas kantavat.
Eikä sen nyt välttämättä tarvitse olla nostureita radan varsilla, koska kuten totesit että nille ratahenkilöillekin täytyy jotain suojaa antaa. Mutta että kun tuolla kuitenkin rahaa pyörii niin helvetisti ja jengi vaan rikastuu, niin tuollaisten alleajosuojien lisääminen noihin traktoreihin ei voi olla liikaa vaadittu. Siitä hyötyisi turvallisuusmielessä kaikki, mutta rahaa jäisi rikkaille jaettavaksi hieman vähemmän.
Ylireagoinnit on asia erikseen, mutta esimerkiksi itse olen jo pidempään ihmetellyt ettei noille koneille ole tehty mitään vaikka mahdollisuuksia olisi. Edelleenkään en näe mitään syytä, miksei asiaan puututtaisi tai olisi voitu puuttua jo aikaisemmin.
Lajista ei koskaan saada 100%:sti turvallista, ennen kuin se viedään PS4:n virtuaaliseksi ja silloinkin voi pelkästä jännityksestä saada sydänkohtausken tai aivoverenvuodon. Mutta niin kauan kuin kisat ajetaan tuolla ulkoilmassa, noita turvallisuusasioita täytyy yrittää parantaa - aina, hamaan tappiin saakka - kuten on tähänkin saakka tehty.
Huonona esimerkkinä mm. Greg Mooren onnettomusu jonka jälkeen Indy autoihin otettiin HANS-käyttöön - tuskin olisi häntä kyseisessä tilanteessa auttanut mutta tuonut jenkkiautoilun puolella myös tuon niskavammoja ehkäisevän laitteen.
Monet, monet turvallisuutta lisäävät ratkaisut olisivat jääneet tekemättä, jos aina vedottaisiin siihen, että kaikki ylireagoi ja laji on vaarallinen jne. Näinhän oli jo silloin kun Lauda aikoinaan puhui turvallisuuden puolesta ja muita vaan nauratti.
Historia toistaa itseään jatkuvasti.
Eikä sen nyt välttämättä tarvitse olla nostureita radan varsilla, koska kuten totesit että nille ratahenkilöillekin täytyy jotain suojaa antaa. Mutta että kun tuolla kuitenkin rahaa pyörii niin helvetisti ja jengi vaan rikastuu, niin tuollaisten alleajosuojien lisääminen noihin traktoreihin ei voi olla liikaa vaadittu. Siitä hyötyisi turvallisuusmielessä kaikki, mutta rahaa jäisi rikkaille jaettavaksi hieman vähemmän.
Ylireagoinnit on asia erikseen, mutta esimerkiksi itse olen jo pidempään ihmetellyt ettei noille koneille ole tehty mitään vaikka mahdollisuuksia olisi. Edelleenkään en näe mitään syytä, miksei asiaan puututtaisi tai olisi voitu puuttua jo aikaisemmin.
Lajista ei koskaan saada 100%:sti turvallista, ennen kuin se viedään PS4:n virtuaaliseksi ja silloinkin voi pelkästä jännityksestä saada sydänkohtausken tai aivoverenvuodon. Mutta niin kauan kuin kisat ajetaan tuolla ulkoilmassa, noita turvallisuusasioita täytyy yrittää parantaa - aina, hamaan tappiin saakka - kuten on tähänkin saakka tehty.
Huonona esimerkkinä mm. Greg Mooren onnettomusu jonka jälkeen Indy autoihin otettiin HANS-käyttöön - tuskin olisi häntä kyseisessä tilanteessa auttanut mutta tuonut jenkkiautoilun puolella myös tuon niskavammoja ehkäisevän laitteen.
Monet, monet turvallisuutta lisäävät ratkaisut olisivat jääneet tekemättä, jos aina vedottaisiin siihen, että kaikki ylireagoi ja laji on vaarallinen jne. Näinhän oli jo silloin kun Lauda aikoinaan puhui turvallisuuden puolesta ja muita vaan nauratti.
Historia toistaa itseään jatkuvasti.