Watkins Glenin kisan tulokset:
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/cheezit-355.raceResults.results.html
Watkins Glenin jälkeinen sarjatilanne:
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html
LightningRider jo hyvin alustikin tämän viikonlopun tapahtumia ja tosiaan Michiganissa tänään tapahtuu toistamiseen tällä kaudella. Kaksimailisella vauhdikkaalla venuella kauden ensimmäisen sateen lyhentämän kisan voitti Kurt Busch, ja tuohon lisäten että tänään on aurinkoista Irish Hillseillä ja sateen mahdollisuus 0%. Eli hyvä näin.
Korkeaa "dragia", eli raahausta, on luvassa tänään Michiganissa jossa tosiaan on käytössä sama aeropaketti kuin Indianapolisissa - ja ensimmäinen kokeilu erilaisella ratakohtaisella paketilla oli juuri Kentuckyssa. Tämä paketti jota vielä tullaan Darlingtonissa käyttämään runkosarjan aikana, on ollut kuten sanottu - korkea ilmanvastuksellinen - mutta kisailu ei kuitenkaan ole ohitusten osalta muodostanut mitään suurta juhlaa - ja Indianapolis tarjosi oivallisen paikan juuri tuolle asetusten käyttöönotolle ja jossa sen piti olla huomattava parannus kisailuun, mutta toimi eräänlaisena katalyyttina vuorostaan ei-niin-hyvälle autojen hallinnalle, joka vuorostaan piti autot useimmiten perä-perässä vaikka imuvoima ei olisikaan ollut niin auto epästabiloiva kuten aikaisemmin. Michiganissa vuorostaan autot funktionoivat selkeästi paremmin mitä tulee ohituksiin, kun rata on ruvennut uudelleen päällystämisen jälkeen ottamaan kolmatta linjaa käyttöön mustan ajouran laitamalle. Kisan alussa tuskin ketään vapaaehtoisesti lähtee kokeilemaan heti, mutta kun kilpailu etenee niin ottajia ilmenee runsaastikkin. Ihanteelinen linja muodostuu kuitenkin juuri mustan uran keskustassa, jossa auto voi operoida kaasulla pitkälle tultaessa kaarteeseen hieman ylemmäs ja apexissa auto kaartuu mukavasti hieman sisämmälle kaarteesta ulos tultaessa; näin toimii hyvin käyttäytyvä auto tänään, mutta rata on jo nopeutensa takia todella haastava vaikka vauhdit ovatkin jo tietysti sääntömuutosten takiakin tippuneet, niin tosiaan siitä huolimatta. Kilpa-auton stabiilina pitäminen on ehdoton edellytys pärjäämiselle ja autoon säätöjä tehdessä, koska yliyrittäminen johtaa automaattisesta tällä radalla pyörähdyksiin ja ainakin linjan ulkopuolelle käymiseen kolareista puhumattakaan, mitä tulee vieri-vieri kisailusta. Kaikista suurin ero kuitenkin sääntöpaketin toimimiselle täällä on nimen omaan isot kallistukset kaarteissa verrattuna Indyyn ja niiden tuoma apu ohituksia tehdessä on merkittävä kun auto voi nojautua asvalttipintaan.
Tässä vielä lähtöjärjestys kokonaisuudessaan kisaan:
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/pure-michigan-400.raceResults.qualifying.html
Joe Gibbs Racing jatkaa pelottavan hyvää sesonkia, ja vaikka Kyle Buschilla on töitä edessä niin jollei käy samanlaisesti kuin ensimmäisessä kisassa Michiganissa (osuma seinään neljännestä kaarteesta tultaessa), niin on huomioitava pelaaja tänäänkin mitä voittoon tulee. Sarkastisesti pyörähdystä kommentoidessaan NBC:n toimittajalle harjoituksissa, hän sanoi pyörähdyksestä kysyttäessä, että "ruoho saisi olla pidempää ja ruohoalueita ehdottomasti enemmän". -Auton keula hajosi aika pahasti upotessa nurmeen ja hajotti etulevyn milteinpä kokonaan.
Kevin Harvickilla hyvät asemat taisteluun voitosta myös tänään ja lähtöpaikka on 7:s. Auto on erinomainen ja KH veikin nimiinsä lauantaina viikonlopun toiset harjoitukset kisavetoja tehdessään. KH:n tallikaveri Tony Stewart starttaa jälleen hyviltä paikoilta, eli sijalta 5.
Mahtava kisa tulossa tänään ja kisalähetys tulee NelonenProlta ja Viaplaylta tosiaan kello 21:00 alkaen. Jahdista sekä pistetilanteista voisi alkaa enemmänkin jo kirjoittelemaan jatkossa, kun jännitys alkaa tiivistymään toden teolla runkosarjassa jahdin lähestyessä.