Dallaran urkuri
Well-known member
- Liittynyt
- 7.4.2016
- Viestit
- 1460
Ja miten tämä lausahdus liittyikään Tampereeseen?Hipsterit keskittyvät isoihin kaupunkeihin.
Katoin kokonaan ku oli niin hyvä. :ahem:Kummelivideo
Siten, että Lake Biceps on 4% Tampereen asukasluvusta, josta saamme hisperiluvuksi 2.1 kpl.Ja miten tämä lausahdus liittyikään Tampereeseen?
Vähän Katajan Jannea perään, niin tikahdut nauruun ja saat sairaslomaa, koska naurat niin lujaa,ettet pysty työskentelemään, josta seuraa vapaapäivä :ahem:Katoin kokonaan ku oli niin hyvä. :ahem:
Kuulostaa suunnitelmalta!Vähän Katajan Jannea perään, niin tikahdut nauruun ja saat sairaslomaa, koska naurat niin lujaa,ettet pysty työskentelemään, josta seuraa vapaapäivä :ahem:
T: Hz
Ainakin Tampereella moinen ajatus karahtaa asematunnelin mataluuteen.Mutten ole nähnyt missään, että Suomessa olisi paikallisliikenteeseen suunniteltu kaksikerroksisia busseja.
Eihän kaikkien bussien ole tarve siitä mennä.Ainakin Tampereella moinen ajatus karahtaa asematunnelin mataluuteen.
Ei se mukulakivikaduista luopuminen riitä mikäli samalla ei luovuta myös kuoppaisista kaduista.On haukuttu, että nivelbussit hajoaa Suomessa. No uudempi tekniikka saattais kestääkin ja monissa tapauksissa auttaisi kun vihdoin luovuttaisiin mukulakivikaduista.
Mutten ole nähnyt missään, että Suomessa olisi paikallisliikenteeseen suunniteltu kaksikerroksisia busseja. Nyt kun Onnibus toi sellaiset reittiliikenteeseenkin, voisi päätellä, ettei auton korkeus mikään yleinen este ole. Matkustuksen kannalta haittana on, että niissä on normaalipituisen vittumaista matkustaa seisaaltaan, mutta onpa niissä sitten paljon enemmän penkkejäkin. Monet matkustaa aika pitkääkin matkaa paikallisbussilla ettei kiipeämisen vaiva yläkertaan kummoinen ole.
Kauppalehden paperiversiossa oli verrattu, että on niitä ongelmia muidenkin maiden hankkeissa. Brysselin kirjeenvaihtaja kertoi siellä rakennettavan laajennusta paikallisjunaverkostoon. Työt aloitettiin 2005 ja valmista piti olla 2012. Nyt ennakoivat, että saattaa mennä vuoteen 2025. Myöhästymistä aiheutti esimerkiksi että yhdellä asemalla oli vahingossa rakennettu toinen raidepari Flanderin ja toinen Brysselin puolelle, joten asema piti purkaa. Nyt on siellä täällä raiteita jotka eivät johda mihinkään. Hieno maa.
Länsiväylä-lehti kertoo, ettei Länsimetro Oy ole pystynyt luovuttamaan kaikkia radan osia HKL:lle. Luovuttamatta on edelleen muun muassa valvontajärjestelmä, joka on käytännössä koko metron hermokeskus.
Länsimetro
5.9.2017 klo 10:55päivitetty 5.9.2017 klo 11:08
Länsimetron liikennöinnin pitäisi alkaa syyskuun lopulla, mutta käyttöönotto uhkaa jälleen viivästyä. Länsimetro Oy ei pystynyt luovuttamaan valmista metroa HKL:lle määräaikaan mennessä, sillä metroasemien hermokeskuksena toimiva valvontajärjestelmä ja kaksi asemaa jäi luovuttamatta viime viikolla, kertoo Länsiväylä.(siirryt toiseen palveluun)
Lehden mukaan metron liikennöinnin alkamisajankohta on edelleen iso kysymysmerkki. Länsimetron hallituksen puheenjohtaja Olli Isotalo ei uskalla sanoa lehdelle varmuudella, että liikennöinti alkaisi edes tämän vuoden aikana.
HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski puolestaan kommentoi lehdelle, että koko metro kytkeytyy kyseisen valvontajärjestelmän ympärille. Lehmuskosken mukaan valvontajärjestelmän uupuminen ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita käyttöönoton viivästymistä. Järjestelmään kuuluvat muun muassa turvallisuuteen liittyvät asiat.
Helsingin Sanomien(siirryt toiseen palveluun) mukaan tällä hetkellä mikään taho ei osaa ennnustaa metron liikkeellelähtöajankohtaa. Länsimetro oy:n toimitusjohtaja Saksi sanoo HS:n haastattelussa, että arvion voi tehdä vain HKL, joka johtaa käyttöönottoa.
Lehmuskosken mukaan tarkempi arvio länsimetron aloitusajankohdasta voidaan tehdä vasta, kun Länsimetro on luovuttanut valvontajärjestelmät HKL:lle toimintakuntoisena.
Yle Uutiset ei tavoittanut Länsimetroa eikä HKL:a kommentoimaan asiaa.
Oho.Helsingin metrossa häiriö - metrojunat seisovat asemilla
Mmmmitä?Perkele. Mihin palveluun mä siirryin?