Länsimetro & Treen ratikka - Infraa kaupunkilaisille jämsäänien selkänahasta

Örfil

Guest
Katoin kokonaan ku oli niin hyvä. :ahem:
Vähän Katajan Jannea perään, niin tikahdut nauruun ja saat sairaslomaa, koska naurat niin lujaa,ettet pysty työskentelemään, josta seuraa vapaapäivä :ahem:

T: Hz
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
On haukuttu, että nivelbussit hajoaa Suomessa. No uudempi tekniikka saattais kestääkin ja monissa tapauksissa auttaisi kun vihdoin luovuttaisiin mukulakivikaduista.

Mutten ole nähnyt missään, että Suomessa olisi paikallisliikenteeseen suunniteltu kaksikerroksisia busseja. Nyt kun Onnibus toi sellaiset reittiliikenteeseenkin, voisi päätellä, ettei auton korkeus mikään yleinen este ole. Matkustuksen kannalta haittana on, että niissä on normaalipituisen vittumaista matkustaa seisaaltaan, mutta onpa niissä sitten paljon enemmän penkkejäkin. Monet matkustaa aika pitkääkin matkaa paikallisbussilla ettei kiipeämisen vaiva yläkertaan kummoinen ole.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Ainakin Tampereella moinen ajatus karahtaa asematunnelin mataluuteen.
Eihän kaikkien bussien ole tarve siitä mennä.
Eikö Hervantaankin ole nopeampi mennä Kalevantien tai Nekalantien kautta?
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
On haukuttu, että nivelbussit hajoaa Suomessa. No uudempi tekniikka saattais kestääkin ja monissa tapauksissa auttaisi kun vihdoin luovuttaisiin mukulakivikaduista.

Mutten ole nähnyt missään, että Suomessa olisi paikallisliikenteeseen suunniteltu kaksikerroksisia busseja. Nyt kun Onnibus toi sellaiset reittiliikenteeseenkin, voisi päätellä, ettei auton korkeus mikään yleinen este ole. Matkustuksen kannalta haittana on, että niissä on normaalipituisen vittumaista matkustaa seisaaltaan, mutta onpa niissä sitten paljon enemmän penkkejäkin. Monet matkustaa aika pitkääkin matkaa paikallisbussilla ettei kiipeämisen vaiva yläkertaan kummoinen ole.
Ei se mukulakivikaduista luopuminen riitä mikäli samalla ei luovuta myös kuoppaisista kaduista.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Kauppalehden paperiversiossa oli verrattu, että on niitä ongelmia muidenkin maiden hankkeissa. Brysselin kirjeenvaihtaja kertoi siellä rakennettavan laajennusta paikallisjunaverkostoon. Työt aloitettiin 2005 ja valmista piti olla 2012. Nyt ennakoivat, että saattaa mennä vuoteen 2025. Myöhästymistä aiheutti esimerkiksi että yhdellä asemalla oli vahingossa rakennettu toinen raidepari Flanderin ja toinen Brysselin puolelle, joten asema piti purkaa. Nyt on siellä täällä raiteita jotka eivät johda mihinkään. Hieno maa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kauppalehden paperiversiossa oli verrattu, että on niitä ongelmia muidenkin maiden hankkeissa. Brysselin kirjeenvaihtaja kertoi siellä rakennettavan laajennusta paikallisjunaverkostoon. Työt aloitettiin 2005 ja valmista piti olla 2012. Nyt ennakoivat, että saattaa mennä vuoteen 2025. Myöhästymistä aiheutti esimerkiksi että yhdellä asemalla oli vahingossa rakennettu toinen raidepari Flanderin ja toinen Brysselin puolelle, joten asema piti purkaa. Nyt on siellä täällä raiteita jotka eivät johda mihinkään. Hieno maa.
:D :D :D

En ihettelisi vaikka olisi totta. On uskomatonta, että moista peräreikälää pidetään EU:n pääkaupunkina.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Tirsk :eek:

Länsiväylä: Länsimetron asemien luovutus viivästyi – liikennöinti saattaa myöhästyä jälleen

Länsiväylä-lehti kertoo, ettei Länsimetro Oy ole pystynyt luovuttamaan kaikkia radan osia HKL:lle. Luovuttamatta on edelleen muun muassa valvontajärjestelmä, joka on käytännössä koko metron hermokeskus.

Länsimetro
5.9.2017 klo 10:55päivitetty 5.9.2017 klo 11:08

Länsimetron liikennöinnin pitäisi alkaa syyskuun lopulla, mutta käyttöönotto uhkaa jälleen viivästyä. Länsimetro Oy ei pystynyt luovuttamaan valmista metroa HKL:lle määräaikaan mennessä, sillä metroasemien hermokeskuksena toimiva valvontajärjestelmä ja kaksi asemaa jäi luovuttamatta viime viikolla, kertoo Länsiväylä.(siirryt toiseen palveluun)

Lehden mukaan metron liikennöinnin alkamisajankohta on edelleen iso kysymysmerkki. Länsimetron hallituksen puheenjohtaja Olli Isotalo ei uskalla sanoa lehdelle varmuudella, että liikennöinti alkaisi edes tämän vuoden aikana.

HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski puolestaan kommentoi lehdelle, että koko metro kytkeytyy kyseisen valvontajärjestelmän ympärille. Lehmuskosken mukaan valvontajärjestelmän uupuminen ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita käyttöönoton viivästymistä. Järjestelmään kuuluvat muun muassa turvallisuuteen liittyvät asiat.

Helsingin Sanomien(siirryt toiseen palveluun) mukaan tällä hetkellä mikään taho ei osaa ennnustaa metron liikkeellelähtöajankohtaa. Länsimetro oy:n toimitusjohtaja Saksi sanoo HS:n haastattelussa, että arvion voi tehdä vain HKL, joka johtaa käyttöönottoa.

Lehmuskosken mukaan tarkempi arvio länsimetron aloitusajankohdasta voidaan tehdä vasta, kun Länsimetro on luovuttanut valvontajärjestelmät HKL:lle toimintakuntoisena.

Yle Uutiset ei tavoittanut Länsimetroa eikä HKL:a kommentoimaan asiaa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En asettune asumaan rakenteilla olevan ratikkareitin varrelle, mutta siinähän rakentavat.

Voihan sitä tietty tulevaisuudessa mennä ainakin Keskustorilta Taysiin ratikalla säädättämään lääkitystä.
 
Ylös