Sam
Muumipappa
Ei ongelmaa, kun käsijarru ottaa eturenkaisiin.Autokorjaaja muistutti kahteen kertaan, että muista käyttää käsijarrua niin pysyy jarrusatulat vetreinä. Käsijarrun käytöstähän tämäkin ongelma alkoi. Se ei vuotta kestä ilman ongelmia.
Ei ongelmaa, kun käsijarru ottaa eturenkaisiin.Autokorjaaja muistutti kahteen kertaan, että muista käyttää käsijarrua niin pysyy jarrusatulat vetreinä. Käsijarrun käytöstähän tämäkin ongelma alkoi. Se ei vuotta kestä ilman ongelmia.
20 kmh vauhdissa menee ovet säppiin.Yhdessä autossani ovet menevät lukkoon liikkeelle lähdön jälkeen, mutta aukeavat vain napista tai avaamalla oven sisäpuolen kahvasta. Ymmärrän logiikan.
Tuskin ainakaan niin paljon kuin vivusta vedettävissä.Hienoa että käsijarrun saa nykyään päälle nappia painamalla. Olenkin aina pitänyt siitä vivusta vetämistä joillekkin liian monimutkaisena. Omassa autossa se tosin toimii edelleen siitä vivusta.
Ja ikinä niiden sähköisten käsijarrujen kanssa ei ole ollut ongelmia, en ole ainakaan koskaan kuullut.
Se on käkkärikäännös, mutta senhän toki tiesitkins.Käppärikäännöksen tekeminen nappia painamalla vaikuttaa aika pliisulta.
Nykyisessä autossani ei ole 'vanhanaikaista' vedettävää käsijarrua ja siksi ajonlopetusrituaaleissa oikea käsi aluksi hamusi tyhjää.Hienoa että käsijarrun saa nykyään päälle nappia painamalla. Olenkin aina pitänyt siitä vivusta vetämistä joillekkin liian monimutkaisena. Omassa autossa se tosin toimii edelleen siitä vivusta.
Ja ikinä niiden sähköisten käsijarrujen kanssa ei ole ollut ongelmia, en ole ainakaan koskaan kuullut.
Ei onnistu käkkärikäännös sähköisellä käsijarrulla lain. Kokeilin. Lyö renkaat kerrasta lukkoon ja varmaan myös edestä. Sen verran hätäseen loppui vauhti.Käppärikäännöksen tekeminen nappia painamalla vaikuttaa aika pliisulta.
Mulla lyö sähköisesti juuripa etupyörät lukkoon. Not soufan.Ei onnistu käkkärikäännös sähköisellä käsijarrulla lain. Kokeilin. Lyö renkaat kerrasta lukkoon ja varmaan myös edestä. Sen verran hätäseen loppui vauhti.
Ei yllättänyt ettei onnistu, mut oisin veikannu ettei tapahdu mitään. Se onkin hyvä jäynä takapenkkiläiseltä painaa vauhdissa nappia, jos sijainti on kuin tossa kuvassa.Ei onnistu käkkärikäännös sähköisellä käsijarrulla lain. Kokeilin. Lyö renkaat kerrasta lukkoon ja varmaan myös edestä. Sen verran hätäseen loppui vauhti.
Muistaakseni tuon ominaisuuden saa jostain päälle tai pois mieltymyksiensä mukaan.Kyllä tyttären Toyota Avensiksessa on sähköinen seisontajarru. Ja mainittakoon, että ko. auton ovet menevät lukkoon hetikohta liikkeelle lähdön jälkeen ja avautuvat lukituksesta kun auto pysähtyy. Mielestäni aika erikoinen toiminto.
Muistasin että näistä saksalaisten tilastoista oli pari vuotta sitte joku isompikun kohina kun oli käyny ilmi että MB, BMW ja Olympiaskoda oli vähän lahjonu tilastoja parempaan päin omalta kannaltaan.Sakemannien laatima lista on (luonnollisesti?) aika eri näköinen kuin vaikkapa brittien. Brittien luotettavuustilastossa sakemannit ei juhli, jos ei britti-autotkaan. Kärjessä keekoilee nimenomaan japsit.
Sakemannien listalla esim. Audi TT on sijalla 2, brittien listalla TT on vasta sijalla 46.
http://www.reliabilityindex.com/top-100
Muistelin samaa jo tuota kirjoittaessani,mutta kun en nopealla googletuksella löytänyt uutista, jätin asian mainitsematta.Muistasin että näistä saksalaisten tilastoista oli pari vuotta sitte joku isompikun kohina kun oli käyny ilmi että MB, BMW ja Olympiaskoda oli vähän lahjonu tilastoja parempaan päin omalta kannaltaan.
Oli muistaakseni iltalehdessä ja kauppalehdessä uutinen asiasta.
No se. Ei enää aivan uusi Monniauto.Jos se on BMW, 1200e. Jos se on Ford, kuten muistelen, 350e.