Minä näkisin että Alonson vahvuus kuljettajana on tuo sopeutumiskyky, eli jos kuljettajille annetaan alle joku täysin ajokelvoton traktori niin Alonso on aika lailla takuuvarmasti tallikaveriaan nopeampi. Mitä huonompi auto, sen suurempi tuo ero on. Mutta tuo toimii myös toisin päin, eli mitä paremmin käyttäytyvä auto on alla niin sen pienemmäksi tuo Alonson etu kutistuu, ja saattaa lopulta kääntyä jopa toisin päin. Eli sitten kun aletaan viilaamaan ihan pieniä asioita tuolla kärjessä niin saattaisi olla hyödyllisempää yrittää hienosäätää se auto prikulleen omaan näppiin sopivaksi kuin vaan sopeutua siihen pieneen fibaan mikä auton ajettavuudessa saattaa ehkä olla.
Kyllä Alonso eittämättä sarjan kärkikuljettajia on, mutta en ole lainkaan varma onko kuitenkaan se absoluuttinen ykkönen silloin kun ajetaan kärkikalustolla kärkisijoista. Ja onhan tuossa sekin että Alonso tuntuu monesti olevan väärässä paikassa väärään aikaan, mutta toisaalta herra on ollut itse vaikuttamassa siihen aika paljon. Alonson maine kuljettajana on kyllä sellainen että hän käytännössä on pystynyt melkein valitsemaan paikan missä ajaa, mutta on tehnyt huonoja ratkaisuja ja päätöksiä (johtuuko se egosta, hankalasta luonteesta vai mistä?) ja päätynyt lopulta vähän vääriin talleihin väärään aikaan.