AnttiL
Reittinörtti
Hieno juttu Suniselle, ja eiköhän Latvalallakin vielä ole annettavaa MM-sarjalle.
Toyota on ilmaissut kiinnostuksensa Neuvilleen, mutta Hundai ei noin vain ole hänestä luopumassa. Ja jos Neuville hinnoittelee itsensä ulos Hundailta, niin olisiko Toyota-san halukas lyömään pyydetyn rahasumman pöytään kun tallissa on jo Tänak? Hieman epäilen tuotakin skenaariota.Neuvillestä ei tietenkään yksikään WRC-talli olisi tällä hetkellä valmis vapaaehtoisesti luopumaan, eikä Hyundailla tästä varmaan suurta pelkoa olekaan, mikäli Citroen ei satu jostain pöytälaatikosta kaivamaan sellaista rahasummaa, jolla belgialaisen olisi ikään kuin pakko vaihtaa maisemaa.
Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi vaihtaa pelkästä vaihtamisen ilosta, jos kaikki kuskit ja tallit pl. Citroen ovat tyytyväisiä omiin tilanteisiinsa?Jotenkin on semmonen fiilis, että vaikka olisi mahdollisuudet vaihtaa kaikki paikat kunnolla, ei juurikaan tule liikehdintää.
Ei kai siinä muu kuin mielenkiinnon ylläpito, ja etenkin haluan pitää kaikki neljä tallia varteenotettavina kilpailijoina toisilleen.Ihan mielenkiinnosta, miksi pitäisi vaihtaa pelkästä vaihtamisen ilosta, jos kaikki kuskit ja tallit pl. Citroen ovat tyytyväisiä omiin tilanteisiinsa?
Tommi Mäkisen johtamassa Toyotan rallitallissa Ott Tänak jatkaa myös varmuudella ensi vuonna. Toinen suomalaiskuski Esapekka Lappi ei valottanut tulevaisuuttaan millään tavalla.
– Ei, minulla ei ole siitä mitään sanottavaa, Lappi tokaisi napakasti.
Citroenilla lienee tarjolla ykköskuskin asema - ja niitä paikkoja kun on tasan neljä, niin houkutus voi olla suuri...https://www.is.fi/ralli/art-2000005799338.html
IS:n mukaan Lappi olisi siis menossa Citroenille ja manageri vahvistaa asian. Todennäköisesti Tanakista on tehty ykköskuljettaja, johon Lappi ei ole tyytyväinen? Vai olisiko Lapin yritys parantaa statustaan ja palkkapussiaan Toyotalla?
Jep, ja kun kaksi viimeksi mainittua (tai ainakin Tänak, epäilisin että 99% varmuudella myös Neuville) ovat poissa laskuista, niin vaihtoehdot vähenevät...No, tuossahan vaan manageri vahvistaa että Citroen haluaisi Lapin, haluavat varmasti myös Ogierin, Neuvillen ja Tänakin...
Ei välttämättä lainkaan merkityksetön huomio tämä.Veikkaisin, että Jouhki varmemmin saa oman kuskinsa jatkamaan Toyotalla kuin Veiby.
Eikös joku norjalainen ajanut juuri samaisella Citroenilla Suomessa toiseksi?Tuo sopimuksen kesto ja kenties rahallinen arvo lienevät isoimpia uhkia sille, että Lappi jättäisi voittaja-auton käppä-Citroenin vuoksi.