Turboahtimen paine eli teho on ollut rajoitettu koko hybridien ajan, eikä sitä rajaa ole muistaakseni nostettu enää kauden 2015 jälkeen. Turboahdinten kehitys on siis luultavasti hyvin vähäistä eikä lisää luotettavuusongelmia.
Turbomoottorissa paine ei ole mitenkään relevantti tekijä vaan ilmamäärä. Moottorin imupuolella olevaan paineeseen nimittäin vaikuttaa se kuinka hyvin ilma virtaa moottorin läpi. Se on siis oikeastaan se määräävä tekijä. Asia on helppo ymmärtää seuraavan esimerkin avulla. Koitappa puhaltaa tyhjään puolen litran limsapulloon. Kun pullo tulee "täyteen", on sinne mahdotonta saada sisälle enempää ilmaa. Sitten parannamme pullon läpi kulkevan ilman menoa ja teemme pienen reiän pullon pohjaan. Jos reikä on hyvin pieni, niin pullon saa edelleenkin täyteen, siis paineistettua. Suurentamalla reikää puhaltaminen helpottuu koko ajan, kunnes ollaan tilanteessa, että sinun turbosi eli keuhkosi tuotto ei riitä täyttämään pulloa ilmalla, vaan kaikki menee pohjan reiän kautta ulos. Silloin pullon sisään ei myöskään synny painetta. Turbon tuotto, siis keuhkojen tuottama ilmamäärä on ollut koko ajan sama, mutta paine pullon sisällä on vaihdellut reiän koosta riippuen. Pullo kuvastaa imuputkistoa ja moottoria ja reikä siis sitä miten hyvin moottorin kansi jne virtaa. Toki läpi menevää ilmamäärää saadaan lisättyä painetta nostamalla eli silloin lykätään väkisin ilma sisään moottoriin. Se toki huonontaa hyötysuhdetta eli kulutus kasvaa suhteessa saatuun hyötyyn ja samoin lämmöntuotto lisääntyy. Jossain vaiheessa tulee toki turbonkin rajat vastaan, jossa kompressoripuoli tipahtaa kartalta pois. Sitä ennen senkin hyötysuhde on jo tippunut. Ilmamäärää ei oikein saa lisättyä kuin pyörintänopeutta kasvattamalla, mutta siihenhän oli rajat olemassa säännöissä. Kompressorikotelon ja -siiven muotoilulla voi yrittää kikkailla, mutta ei siellä ole paljoa otettavissa. Kehitystyötä kuitenkin tehdään sillä saralla koko ajan. Saadut hedelmät tulevat ensin normaaleihin kilpaturboihin ja aikanaan tavalliselle tallaajalle niissä maissa missä polttomoottorilla saadaan vielä ajaa. Tuottoa saadaan lisää myös halkaisijaa kasvattamalla. Siinä ne keinot sitten oikeastaan olivatkin.