AnttiL
Reittinörtti
Jos halutaan mennä sellaiseen malliin kuin vaikka Portugalin MM-rallissa (Kalle kaatoi, olisi voinut jatkaa mutta ei ollut nostajia, penkalla 20 ihmistä kuvasi tilannetta kännykällä) niin sitten kirjataan. Saksassa myös ollut aika tiukka kuri tämän suhteen.Eihän tuonne voi kirjata tarkkaan kaikkia tilanteita ja siksi hyvä kysymys onkin että tuleeko sinne kirjata ollenkaan tällaista tilannetta? Jos käsket ihmisiä pysymään penkalla mutta sillä lisäät toisen turvallisuusriskin, niin sitten tullaan tähän ongelmaan. Aina joku siellä on vaarassa ja ei niitä kaikkia skenaarioita voida laittaa johonkin ohjeisiin. Sitä juuri tarkoitan että ei siellä ole mitään väärin kirjoitettu, mutta pitäisikö jättää kirjoittamatta jos luot ohjeistuksella toisen ongelman.
Käytännössä järjestäjän pitää varautua näihin ulosajopaikkoihin suuremmalla määrällä järkkäreitä, joilla on sitten valtuutus mennä tielle ja ulosajaneen auton luokse.