Katsoin englanninkielistä Wikipediaa, ja tosiaan Formula Two-nimellä oli tämä sarja.olisko ollut formula two -nimellä tuolloin, ja ne autot ei mitään ihmeellisiä olleet. Olisko olleet ehkä f3-tasoa tai jopa vähän alle?
Taisi joku entisen f1-kuskin poika saada surmansakin noilla autoilla kun rengas osui päähän. Nimi on hukkunut vuosien syövereissä kenestä oli kyse.
Ylempi oleva video on suosikkitubettajan Josh Revellin tuotos. Hänen värikäs ja sarkastisen oloinen kerronta on huikeaa kuultavaa.Kimi Räikkönen pääsee tänään jo aikamiehen ikään. Mittariin tulee 45 vuotta.
Tässä eräs video siitä, miksi Kimiä pidetään legendana.
Tässä taas Kimin komeimpia ohituksia urallaan.
Formula Two-sarjan autot olivat Williamsin kehittämiä ja kilpailut ajettiin pääosin vakioautojen mm-sarjan (WTCC) yhteydessä. Kuljettajien taso ei ollut kummoinen, sillä suurin osa jatkoi kilpa-uraansa koppiautojen puolella.Katsoin englanninkielistä Wikipediaa, ja tosiaan Formula Two-nimellä oli tämä sarja.
Kyseisen sarjan piti olla kilpailija Bernie Ecclestonen omistamalle GP-2 sarjalle, kun Formula Two oli FIA:n hallinnoima.
Formula Two:n mestarille tarjottiin testiä Williamsin kalustolla, ja kauden kolme parasta kuskia saivat superlisenssin F1:iin.
Nykyinen F2-sarjan perusta on 70-luvun F2-sarjan vuonna 1985 korvannut Formula 3000-luokka, jolla ajettiin kilpailuja Euroopan lisäksi myös Japanissa. Mika Salo ajoi Japanin F3000-sarjaa 1991-94. Tämän korvasi GP2 vuonna 2005, joka nimettiin nykyiseksi F2:ksi 2017.Ja eikös tuossa takavuosina ollut peräti erikseenkin Formula 2- sekä GP2- sarjat?
En nyt muista, kumpi oli kovempi sarja tuolloin. Silloinen Formula 2 -luokka lopetettiin, (vai fuusioitiin?) ja GP2-sarjasta tuli Formula 2.
Viime vuosikymmenellä F2- ja GP2-sarjat ajoivat rinnakkain siitä syystä, että F2 oli FIA:n perustama pilipalisarja ja GP2 Bernie Ecclestonen johtama yksityinen bisnes. F2-autot olivat halvempia mutta myös hitaampia, eikä sarja saanut koskaan kummoista arvoistusta. Muistaakseni joku kuski sieltä kuitenkin yleni F1:iin asti. Lopulta F2-sarja taisi luhistua suosion puutteeseen, ja vähän myöhemmin riitakirves haudattiin ja GP2 vaihtoi viimein nimeä.Nykyinen F2-sarjan perusta on 70-luvun F2-sarjan vuonna 1985 korvannut Formula 3000-luokka, jolla ajettiin kilpailuja Euroopan lisäksi myös Japanissa. Mika Salo ajoi Japanin F3000-sarjaa 1991-94. Tämän korvasi GP2 vuonna 2005, joka nimettiin nykyiseksi F2:ksi 2017.
Kyseessä oli Jolyon Palmer, joka tuon sarjan jälkeen ajoi GP2:ssa monta vuotta, ennen kuin neljännellä yrittämällä voitti mestaruuden.Muistaakseni joku kuski sieltä kuitenkin yleni F1:iin asti.
Ecclestone ja Flavio Briatore yhdessä loivat GP2:n ja antoivat sarjan pyörittämisen Briatoren Renault-tutulle Bruno Michelille. Tämän vuoksi edelleen F2-sarjassa käytetään Mecachromen koneilla. Kun Bernie myi F1:set Libertylle, niin myös lisäluokat kuuluivat pakettiin.Viime vuosikymmenellä F2- ja GP2-sarjat ajoivat rinnakkain siitä syystä, että F2 oli FIA:n perustama pilipalisarja ja GP2 Bernie Ecclestonen johtama yksityinen bisnes. F2-autot olivat halvempia mutta myös hitaampia, eikä sarja saanut koskaan kummoista arvoistusta. Muistaakseni joku kuski sieltä kuitenkin yleni F1:iin asti. Lopulta F2-sarja taisi luhistua suosion puutteeseen, ja vähän myöhemmin riitakirves haudattiin ja GP2 vaihtoi viimein nimeä.
Ecclestone olisi muistaakseni halunnut alun alkaenkin kutsua sarjaansa Formula 2:ksi, mutta FIA omisti kyseisen tuotemerkin eikä suostunut lisensoimaan sitä Ecclestonelle.
Perezin onnistui silti pudota pisteiltä.Enpä tiedä mitä Belgiassa olisi voitu tehty eri tavalla. Olisiko pitänyt lyödä peli heti poikki, jolloin olisi säästetty ihmiset kärvistelyltä, mutta edelleen jossiteltaisiin, että olisikohan pystytty kuitenkin ajamaan. Jos joku oli häpeällistä, niin se, että ajettiin tarvittavat kierrokset turva-auton perässä, että jaettiin puolikkaat pisteet kisasta, jota ei koskaan ajettu. Indyllä oli tehtävissä ratkaisuja, joilla kisa olisi voitu ajaa, mutta ihmisten egot oli sen tiellä.
Ricciardo pääsi palkinnoille.Kauden 2016 Meksikon GP:ssä käytiin kilpailun loppupuoliskolla tasainen taistelu podiumista kolmen kuljettajan kesken.
Kiivaassa taistelussa oli mukana Vettel, Ricciardo ja Verstappen.
Mutta kuka muistaakaan, kuka lopulta heistä pääsi podiumille?
Näytä liitetiedosto 5211