Adelaiden 1989 muistelu jatkuu vielä toisen osansa osalta lyhennettynä vanhemmasta viestistäni eri toikkiin alkujaan kirjoitettuna lainausmerkein näin:
Muistoja Adelaidesta 1989 Osa 2
''Joka tapauksessa kaatosade aiheutti melkoisen farssin kilpailusta sinällään. Ensimmäinen lähtö oli karmeaa perseilyä täynnä jonka aikana muun muassa Eddie Cheever ja Nigel Mansell ohittivat keskellä kaatosadetta Course Carin hälytysvalosta piittaamatta!

Vihreä valo paloi jo Satoru Nakajiman hädin tuskin ehtiessä lähtöruutuunsa, Course Carin ja Medical Carin yrittäessä ajaa lähtöpaikoilleen ja Cheeverin ollessa vielä pienten ongelmiensa ja lämmönsaannin takia Brabham-suoralla menossa. Cheever ja Mansell olisi liputettu pois mustalla lipulla, mutta JJ Lehdon kolarin takia punainen lippu heilui Roland Bruynseraeden toimesta ensin ennen kuin kilpailun johtava maakohtainen tuomari ja lähettäjä Tim Schenken ehti heilauttaa mustaa lippua.
Ensimmäisen lähdön tultua hylätyksi Alain Prost oli mennyt varikolle ja lopettanut kisansa siihen. Cheever ja Mansell saivat palata lähtöruudukkoon kun syytteet Course Carin ja Medical Carin ohittamisesta hälytysajon alla eivät olleet voimassa toiseen lähtöön mentäessä. Mikäli olisivat olleet niin Mansell olisi saanut jo toisen hylkäyksen kaudelle 1989 ja Cheeverille se olisi ollut nolo uran lopettaminen. Tai ainakin epävarma sellainen vielä tapahtumahetkellä. Course Car ehti ajaa radalla ensimmäisen lähdön aikana myös takarivin miesten pienen joukon taakseen jota johti Course Carin taakse oikein ryhmittynyt Satoru Nakajima. Muut ryhmät eivät tienneet oikeastaan mitään sateen ja sumun keskeltä ennen selvää punaista lippua.
Toisen lähdön tilalle olisi voitu ottaa kolmaskin lähtö, mutta lopulta Nicola Larini vain työnnettiin pois, lähtöä viivytettiin hieman pidempään, sytytettiin punainen valo ja lopulta vihreän palaessa Adelaiden kisa oli valmis hyvin pitkän ja melkein tuloksettomaksikin julistetun kilpailun osalta käynnissä. Kilpailussa ajettiin rankkasateessa. Pirellin renkaat olivat erittäin vaarallisenkin heikkoja sateelle ja Goodyearinkin saderenkaat olivat äärirajoilla. Kuljettajat syyttivät paljon järjestäjiä kaikesta kisan jälkeen. Suomessa kirjoitettiin JJ:n viitospaikasta Australiassa ennen keskeytystä sähkövikaan isoin kirjaimin.
Vuoteen 1990 lähdettäessä suomalaiset olivat erittäin luottavaisia siihen, että JJ:llä oli vakaa talli missä olla ja työskennellä. Lopulta Ayrton Sennan kolarin jälkeen kilpailun voitti Thierry Boutsen, Alessandro Nannini oli toinen, Riccardo Patrese kolmas, Satoru Nakajima neljäs, Emanuele Pirro viides ja Pierluigi Martini kuudes. Mauricio Gugelmin oli seitsemäs ja Stefano Modena kahdeksas. Maaliin selviytyivät vain he. Dallaran osalta Andrea de Cesaris oli parhaimmillaan kuudes kilpailussa ennen keskeytystään.
Tallikaveristaan Caffista poiketen de Cesaris keskeytti siksi koska ratavalvojat eivät uskaltaneet mennä työntämään hänen autoaan ulosajoalueelta kolmen kierroksen aikana minkä aikana hän yritti päästä kilpailuun uudelleen mukaan. Caffi taas osui kunnolla seinään ja keskeytti oltuaan parhaimmillaan heti de Cesariksen perässä seiskapaikalla. Molemmat olivat vankassa pisteajossa ja Dallaran osalta potti olisi ollut vielä huikeampi mikäli se olisi käyttänyt Goodyearin renkaita.''
Noin muistelin kyseistä kilpailua tuolloin ja pari rengasviittausta jätin mukaan kun ne olivat vain yleisiä viittauksia eivätkä sinänsä teknisiä tai seoksiin viittaavia muita juttuja. Mansellin jutusta hieman erehdyin siinä jutussa kaikki nuo vuodet sitten, että mahdollinen Adelaiden hylkäys 1989 olisi ollut jo britin kolmas koko tuona vuotena eikä suinkaan toinen kun toinen oli tietysti Estorilin 1989 vastaava kohu ja ensimmäinen Montreal 1989 järjettömyydessään juurikin myös jo ennen kuin koko kilpailu ehti alkaakaan yhdessä Alessandro Sandro Nanninin kanssa!