Auton pitää tietysti olla nopeampi, että pysytään hajulla koko kierroksen ajan, mutta tämän toteutuessa väittäisin että suurimmalla osalla radoista KERSiä voi käyttää tehokkaasti useammassa kohtaa. Ainakin kaksi seuraavaa rataa ovat sellaiset, kuten melkein kaikki Tilken radat.
Blanchimont/Kemmel ja ennen ja jälkeen Parabolican, ilmeisesti - tai miksei ensimmäisen shikaanin jälkeenkin? Toki. Jos puolustaja käyttää KERSiä edellisellä suoralla, hyökkääjän pitää myös käyttää KERSiä samalla suoralla ollakseen sitten ohitusasemissa toisella suoralla. Hyökkääjä on vahvoilla vain, jos puolustaja on käyttänyt KERSinsä, ja hän ei, mutta mikäli puolustaja pelaa pelinsä oikein hyökkääjä on sellaisessa tilanteessa liian kaukana.
Tosin noilla pitkillä suorilla ohituksia nyt on tapahtunut ihan ilman KERSiäkin, pelkällä suoranopeuserolla, joten KERSin vaikutuksen eristäminen tuosta on ehkä hankalaa.
Puolustaja myös yleensä tykkää käyttää ison osan annoksestaan DRS-alueella, mikä avaa ohituspaikan takana tulevalle jossain muualla.
Tässä nyt ainakin minä spekuloin KERSillä ohittamista
ilman DRS:ää, koska Black Leopard ehdotti, että tankkauskielto ja KERS olisivat yksinään riittäneet lisäämään ohituksia eikä DRS:ää olisi tarvittu.
Mulla ei ole tähän nyt heittää videota, jossa näkyisi se kuinka ohittaja käyttää enemmän kersiä kuin ohitettava, mutta kyllä niitä tilanteita on ollut tällä kaudella. Esim. Hamilton vs. Button Shangain pääsuoralla.
En epäile, koska juurihan itsekin totesin, ettei puolustajan tarvitse käyttää yhtä paljon puolustaakseen. Tosin tällä kaudella on DRS, eli tilanne ei vastaa keskustelua pelkän KERSin hyödystä ohitettaessa.