F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Mersu tarjoaa tällä hetkellä koneet kuitenkin kolmelle tallille, jotta tuskinpa saa kovin kovaa rangaistusta McLaren Mersun uhkailun vuoksi.
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
Niin mutta se verottaja saa sen 160 miljoonaa sitte ku se neiti potkasee tyhjää, joten saman summan se sieltä saa. Vähän myöhemmin vain(tai ennemmin jos ei kuolekkaan ennen vaimoaan).
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin mutta se verottaja saa sen 160 miljoonaa sitte ku se neiti potkasee tyhjää, joten saman summan se sieltä saa. Vähän myöhemmin vain(tai ennemmin jos ei kuolekkaan ennen vaimoaan).
Mitä sinä nyt sekoilet? Tottahan siltä vaimolta menee jo eläessään omaisuusveroa jos Berniltäkin menee.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Niin mutta se verottaja saa sen 160 miljoonaa sitte ku se neiti potkasee tyhjää, joten saman summan se sieltä saa. Vähän myöhemmin vain(tai ennemmin jos ei kuolekkaan ennen vaimoaan).
Olet oikiassa, mutta..
Jos verotus on toteutettu prokressiivisesti, eli se jälempi esimerkki. Jossa 2 millin summalle verotus on enempi kuin 2x verrattuna 1 millin summaan..
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Taitaa ainakin Lolan ja iSportin -tapauksissa olla vielä esteenä tuo budjettikaton luonti ja nykyiset suurtiimit eivät ole kauhean mielissään niistä 30 miltsin katoista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Taitaa ainakin Lolan ja iSportin -tapauksissa olla vielä esteenä tuo budjettikaton luonti ja nykyiset suurtiimit eivät ole kauhean mielissään niistä 30 miltsin katoista.
Ehdotushan menee niin, ettei sitä kulukattoa tarvitse noudattaa, jos antaa teknistä tasoitusta. Jos haluavat mellastaa isoilla budjeteilla, niin siitä vaan, mutta rajoitetummin mahdollisuuksin.
 

gman

Member
Liittynyt
19.1.2009
Viestit
16
Milläköhän tavalla FIA aikoo isojen tallien budjetteja syynätä? Voisi kuvitella että kohta isot tallit ostavat kaiken materiaalivalmistuksen yhteistyö/tytär-yhtiöiltään, joilla budjetit ovat kymmeniä miljoonia per yritys. No, idea kaiketi onkin saada uusia talleja kiertämään rundia.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Lähinnä varmaan ideana just uusien tallien mukaantuominen, ehkä FIA haluu kans karsia isojen autovalmistajien valtaa. Ja taloudelliset taantumat ei ole niin dramaattisia, kun ei liikuta yli 300 miljoonassa
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Milläköhän tavalla FIA aikoo isojen tallien budjetteja syynätä? Voisi kuvitella että kohta isot tallit ostavat kaiken materiaalivalmistuksen yhteistyö/tytär-yhtiöiltään, joilla budjetit ovat kymmeniä miljoonia per yritys. No, idea kaiketi onkin saada uusia talleja kiertämään rundia.
En ole tarkemmin perehtynyt, mutta eikös NHL:ssä ole joku budjettikatto ja eikös jonkun pitänyt myydä ensin huonompia pelaajia pois, että sai jokun Selänteen tms. mahtumaan joukkueeseen (ja budjettiin)? Miten siellä seurataan ja ehkäistään rahan piilokierrättäminen?

Itse kyllä veikkaan, ettei mitään budjettikattoa tule.
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
Olet oikiassa, mutta..
Jos verotus on toteutettu prokressiivisesti, eli se jälempi esimerkki. Jossa 2 millin summalle verotus on enempi kuin 2x verrattuna 1 millin summaan..
tuskin se progressio nyt kovenee asteikolla 800 miljoonaa>2mjrd :D. Köyhät, alle mijardin perintöä jättävät, maksaisivat pienemmän veron :D
Eiköhän se progressio pohjaa parissa sadassa tuhannessa jos sellanen on
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
tuskin se progressio nyt kovenee asteikolla 800 miljoonaa>2mjrd :D. Köyhät, alle mijardin perintöä jättävät, maksaisivat pienemmän veron :D
Eiköhän se progressio pohjaa parissa sadassa tuhannessa jos sellanen on
:D

Joo siihen verotukseen en ota kantaa. Tuo rogressio ois vaan ainut syy tehdä tuo avioero verotuksen takia, niinkun joku täällä sanoi.. Sitäkään en tiedä, mikä pitää paikkaansa joten joutavaa kai tästä on jorista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ollakseen italialaisen suusta - on vaihteeksi asiaa:
.............

Julkaistu 27.4.2009 23:54:24
Montezemolo ei pelkää 2005-limboa

Turun Sanomat, Manama
HEIKKI KULTA

Ferrarin ylipäällikkö Luca di Montezemolo valaa uskoa omiin joukkoihinsa ja korosti, ettei nykyisestä tule vuoden 2005 kaltaista autoa, jonka kanssa mestaruus tiedettiin hävityksi jo muutaman kisan jälkeen.
- Ferrari ei antaudu koskaan. Stefano Domenicalin asema tallipäällikkönä ei ole kyseenalaistettu. Vielä muutama viikko ja olen varma, että Ferrari on taas hyvin lähellä kärkeä.
Myös kuljettajille di Montezemolo tarjosi kannustusta.
- Kimi Räikkönen osoitti oikeaa sisua - ja ajoi hetken jopa kärjessä. Se oli meille moraalisesti hyvin tärkeä juttu. Felipe Massan puolesta olen pahoillani. Hänkin on oikea joukkuepelaaja.
Sen sijaan kattojärjestö FIA:lle ja sen puheenjohtaja Max Mosleylle talliyhdistys FOTA:n presidentti di Montezemolo kantaa kaunaa.
- Me saamme uuden lattian seuraavaan kisaan, mutta sen sääntöjen harmaalta alueelta kehitetyn diffuusorin rakentaminen tulee erittäin kalliiksi. Olen pahoillani, että tämä maksaa niin paljon, kun autoteollisuudella on muutenkin niin vaikeaa.

Isojen merkkien lähtö lähellä
FOTA aikoo pitää huolta, että jatkossa sääntöpykälät laaditaan kestämään ainakin kolme vuotta, eivätkä ne jätä aukkoja tulkintaan ja samalla antavat myös kustannussäästöjä.
- Olemme olleet kärsivällisiä FIA:n suhteen, mutta kärsivällisyydellämme on rajansa. FIA laati viime hetkessä uusia sääntöehdotuksia keskiviikon maailmanneuvoston istuntoon, vaikka se kutsuttiin koolle McLarenin vuoksi ja he olivat tietoisia FOTA:n kokoontuvan seuraavan kerran vasta 6.toukokuuta.
- Olen keskustellut suurten autovalmistajien kanssa, eikä lähtömme pois F1:stä ole koskaan ollut näin lähellä. Mitään vakautta ei tunnu olevan, kun sääntöjä on muutettu kolme kertaa. Nyt kulutamme jo enemmän KERS:in ja automuutosten vuoksi, vaikka piti leikata kuluja.
- Näyttää, että Mosley haluaa suuret merkit pois, Jos hän haluaa F2- tai F3-tason kilpailuja, se on heidän asiansa, mutta siihen emme lähde mukaan. Vielä vähemmän suostumme kahden kategorian sarjaan, jossa toisilla on tiukat säännöt ja toisilla vapaus, jos suostuvat käyttämään rahaa vähemmän. Sellaisen säännön tekeminen onnistuu vain kuolleen ruumiini ylitse, di Montezemolo purnaili.
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
On se hyvä, että Ferrarikin on nykyään selkeästi kriittinen FIA:a kohtaan. Montezemolo on muutenkin italoksi harvinaisen perusteellinen kaveri. Briatoren suusta ei tuollaisia puheita juuri kuulla, vaan Flavio tykittää tunteella vähän, mitä sylki suuhun tuo.

Täyttä asiaahan Montezemolo puhuu. FIA:n touhu alkaa olla kaikkea muuta, kuin lajin hengen mukaista. Sääntöjä muutellaan mielivaltaisesti ja kuin kiusallaan tallien näkemysten vastaisesti.

Oudointa on se, että FIA:n papereissa F1:n kaupallisia oikeuksia hallinnoivalla Berniellä on enemmän sananvaltaa lajin tulevaisuuden suhteen, kuin lajissa mukana olevilla talleilla.

FIA itse julistaa kustannusten alentamisen nimeen, mutta kun FOTA ehdotti standardia KERS-järjestelmää, FIA sanoi "ei". Sen sijaan puhutaan standerdeista moottoreista, mikä taatusti ajaisi autonvalmistajia ulos sarjasta.

Mutta, kun Bernie sanoo "mitalit", niin FIA laskee pöksyt ja pyllistää kiltisti. Ei voi käsittää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös