Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Rellu taitaa olla realistisin vaihtoehto tällä hetkellä.
Eli hessu palaisi "kotiin" jossa miehen itse tunto oli mclarenin mukaan murskattu ja hänet piti rakentaa uudestaan..:nope: niin tai tuohan on mersun selitys kuinka se on heidän ansiotaan että hese on parempi kuski. Oliko muuten heikin ollessa rellulla hänellä näitä ongelmia renkaiten kanssa?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Eli hessu palaisi "kotiin" jossa miehen itse tunto oli mclarenin mukaan murskattu ja hänet piti rakentaa uudestaan..:nope: niin tai tuohan on mersun selitys kuinka se on heidän ansiotaan että hese on parempi kuski. Oliko muuten heikin ollessa rellulla hänellä näitä ongelmia renkaiten kanssa?
Flavion (ja Lonson) lähdön jälkeen ilmapiiri on oletettavasti huomattavasti myönteisempi.
 

Wire

Member
Liittynyt
25.4.2001
Viestit
17
Sijainti
Finland
Selitättekö te ihan vakavissanne että Heikki ei löydä kuskin paikkaa ensi vuodelle?

Kaikki muut paitsi Ferrari ja Brawn ottavat heikin ja hänen McLarenin aikana opitut tietotaitonsa kiljuen vastaan. Kaupan päälle saavat vielä hyvän aika-ajo miehen joka nostaa tallia pinnalle harmaasta massasta.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Niin, tuo on näköjään se sama haastattelu josta oli puhetta edellisellä sivulla. Heikin kisainssi on Mark Slade, Neale on tiimin "managing director".
Minkä sortin miehiä tää Mark Slade oikein on?


 

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Ei. Heikkihän oli Renault-aikoina jopa vahvempi kisassa kuin aika-ajossa.
No mistä tämä johtuu? Eikö sitä voi vetää jotain suuntaavaa johtopäätöstä että mikä siellä sitten oikein maksaa?Vaan onko kisatilanne heikille vaan niin kauhea kun joutuu hillitömässä paineessa ajamaan potkujen uhalla niin ei vaan pysty ajamaan kunnolla.

Niin täytyy kyllä viellä ihastella nuita Hesen tallipaikkoja, rellu, mäkki, kaksi aika kovaa. Nuilla ajotaidoilla kun on tollasiin geimeihin päässyt niin voi olla ihan ylpeä itsestänsä. Talous on ainakin turvattu kuhalle.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
No mistä tämä johtuu? Eikö sitä voi vetää jotain suuntaavaa johtopäätöstä että mikä siellä sitten oikein maksaa?Vaan onko kisatilanne heikille vaan niin kauhea kun joutuu hillitömässä paineessa ajamaan potkujen uhalla niin ei vaan pysty ajamaan kunnolla.
Meinaatko että Heikki on koko kahden kauden ajan ollut potku-uhan alla?

Eiköhän nuo Heikin rengasongelmat McLarenilla, eli se mikä siellä maksaa, ole käyty jo aika lailla kaiken kattavasti täälläkin moneen kertaan läpi, että vieläkö pitäisi kertaalleen aloittaa keskustelu alusta?

Heikin vauhtiahan kehuttiin testeissä Renaultilla 2004-2006, kun alla oli Michelinit. Heti kun Renault joutui vaihtamaan Bridgestoneihin 2007, ongelmat alkoivat. Heikki sanoi että oli aluksi jopa kuusi sekuntia hitaampi jollain radalla kuin edellisvuoden renkailla. Bridgestoneilla ei vaan pystynyt ajamaan yhtä aggressiivisesti mutkiin. Renaultia kuitenkin kehitettiin vuoden aikana ja pikkuhiljaa se alkoi toimia paremmin Bridgestonen renkailla, ja Heikkikin pääsi enemmän sinuiksi niiden kanssa, eikä ajotyylistä vaikuttanut olevan mainittavaa haittaa. 2007 Heikki oli kuitenkin yleensä tosiaan vahvempi kisassa kuin aika-ajossa, ei tainnut olla kuin muutama kisa jossa tuli sijoituksissa takkiin, yleensä sijoitukset kuitenkin parani lähtöruutuun nähden.

2008 McLarenilla kuitenkin alkoi erilaiset ongelmat niiden renkaiden kanssa. McLarenissa oli kuitenkin esimerkiksi aivan eri tavalla downforcea kuin Renaultissa, joten renkaatkin käyttäytyivät aivan eri tavalla. Heikin ajotyylillä ne eivät oikein koskaan toimineet kisassa kunnolla, mutta aika-ajoissa tuli hyviä tuloksia. Tänä vuonna samantyyliset ongelmat ovat jatkuneet, auto on perustavanlaatuisesti tehty kuitenkin samalla filosofialla kuin edellinenkin. Ajotyyliä on yritetty viilata ties mihin suuntaan, mutta renkaiden kanssa on edelleen ongelmia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No mistä tämä johtuu? Eikö sitä voi vetää jotain suuntaavaa johtopäätöstä että mikä siellä sitten oikein maksaa?
Voi, ja mä itse asiassa yritin ihan vasta:

Ongelmaa [Heikin renkaidenkulutusta kisassa] korostaa McLarenin auton ominaisuus hyödyntää renkaita erittäin aggressiivisesti. Ura-Bridgestonet eivät kestäneet juuri lainkaan sivuttaiskuormitusta ja siksi Lewisin ajotyyli sopikin niille kuin nakutettu. McLarenin suorituskyvyn hyppäys vuodeksi 2007 perustui pitkälti siihen, että myös auto oli juuri sopiva tällaiselle renkaalle. Michelin-ajalta ominaisuutensa perinyt Renault sopi Heikille paljon paremmin, sillä Misukoilla sivuttaiskuormitus taas oli vahvuus ja auton alusta oli täten suunniteltu siten, että vauhdin saattoi paremmin pitää läpi mutkan renkaiden siitä kärsimättä.
Oikeellisuudesta en anna takeita, mutta renkaiden sekä autojen ominaisuuksista kirjoittamani on ihan faktaa ja kuvio tuntuisi muutenkin järkeenkäyvältä. Hermoista en usko olevan kyse, ongelma on kuitenkin toistuvasti niissä mustissa ja pyöreissä jutuissa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
Selitättekö te ihan vakavissanne että Heikki ei löydä kuskin paikkaa ensi vuodelle?

Kaikki muut paitsi Ferrari ja Brawn ottavat heikin ja hänen McLarenin aikana opitut tietotaitonsa kiljuen vastaan. Kaupan päälle saavat vielä hyvän aika-ajo miehen joka nostaa tallia pinnalle harmaasta massasta.
Niinpä. Ja on hänellä potentiaalia olla kisoissakin hyvä, sanoisin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Täällä kun pohdittiin tuossa joku sivu sitten taas noita Heikin raskaan auton taktiikoita, että miksi ihmeessä niitä aina koitetaan kun ne ei oo juuri koskaan toimineet ja että kevyellä autolla tulis varmaan parempia tuloksia, niin Heikkikin kommentoi jälleen noita taktiikoita tossa Oskarin kakkosharjotuksen haastattelussa:

Oskari: Oletko ollut tyytyväinen tällä kaudella siihen palveluun mitä tiimin puolelta on tullut? On puhuttu paljon siitä tasavertaisesta kohtelusta kuskien välillä.

Heikki: No, ihan OK. Tietysti vieläkin kun noita aika-ajoja kattoo, mä oon aika usein ajanu suuremmalla polttoainemäärällä kun sinne Q3:een on päästy. Tietysti sekin vaikeuttaa sitä kisan ajamista. Jos pääsis paalulta lähteen useammin niin varmaan ois kisan alussa vauhtikin parempaa kun pääsis ajamaan siellä jonon käressä. Sitten kun joutuu kakkos- tai kolmosrivistä lähteen niin se heti hidastaa, heti ekalla kierroksella jää sen 4-5 sekuntia herkästi, jollain katuradalla varsinkin, siinä tulee heti takkiin. Se on tietysti sellanen juttu mitä pitää vielä kattoo ja saaha sellaset mahollisuudet aika-ajoon että pääsee ajamaan sinne paalupaikalle. Muuten ihan OK.
Eli tuntuu Heikilläkin olevan semmoset fiilikset, ja oli jo viime kaudellakin, että ei ne raskaan auton taktiikat todellakaan toimi, vaan haluais mieluummin hyödyntää sen aika-ajovauhdin ja lähtä kärestä yhtä kevyellä autolla kuin muut. Ei vaan ole Heikillä ilmeisesti kauheena mahollisuutta vaikuttaa noihin taktiikoihin.
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Hämis vaikutti ainakin vähän raskaammalta, kun pari ensimmäistä kaveria. Nyt sormet ristiin, että Heikillä oli toi kevyemmän auton taktiikka:D
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Hämis vaikutti ainakin vähän raskaammalta, kun pari ensimmäistä kaveria. Nyt sormet ristiin, että Heikillä oli toi kevyemmän auton taktiikka:D
Heikin auto oli varmaan aika kevyt, lähti niin komeasti radastakin irti ennen ulosajoa.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379

Riku

Well-known member
Liittynyt
12.9.2008
Viestit
113
3. Hamilton McLaren-Mercedes 656,0 kg
9. Kovalainen McLaren-Mercedes 675,0 kg


Jees, sehän on kilpailukykyistä.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Nooh, onneksi ensi vuonna tuo Q3:sen kisabensa -sääntö poistuu, ja ensi vuonna paalun vie oikeasti nopein kuljettaja :alppu:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös