Koviksen virallinen meriselitys Singaporen vaisuun esitykseen meni
näin: "
I struggle a bit to maintain the tyre’s performance and the car gets out of shape if I try to increase my pace, so I can’t carry more speed through the corners." Ongelma on siis renkaiden suorituskyvyn säilyttämisessä ja auto "menettää kuntonsa" jos Heikki yrittää lisätä vauhtia, ja tästä johtuen Kovis ei saa pidettyä vauhtiaan yllä mutkien läpi. Eli ilmeisesti Heikki menettää mutkissa enemmän vauhtia kuin esim. tallikaverinsa, mutta heti jos Kovis yrittää ottaa mutkat vauhdikkaammin (tämä tarkoittanee: loivemmin ja omaan tyyliinsä paremmin sopien), niin silloin renkaat kuluvat ja niistä katoaa pito. Jos Heikki ajaa mutkiin enemmän omalla tyylillään, niin renkaat eivät kestä, mutta jos Heikki ajaa mutkiin enemmän Lewisin tyylillä, niin vauhti katoaa.
Eivät ne siellä McLarenilla näytä löytävän mitään oikeasti toimivia lääkkeitä Heikin rengasvaikeuksiin. Sikäli siirto johonkin toiseen talliin saattaa olla hyväkin asia, sittenhän sen näkee johtuvatko Heikin ongelmat kisavauhdin ja rengaskulutuksen kanssa ajotyylistä vaiko McLarenin auton perusluonteesta. Jos Heikillä on edelleen samat rengasongelmat uudessakin tiimissä, niin sitten ei kai voi syyttää McLarenin autoa siitä ettei Heikki saanut McLarenia kulkemaan kuten tallikaverinsa Lewis.
Turun Sanomien Heikki Kulta
vihjailee, että Koviksen tie voisi viedä ensi kaudeksi Force Indiaan. Force Indiahan sai kolme kisaa sitten merkittävän parannuksen aeropakettiinsa, ja tämä päivitys nosti tallin välittömästi peränpitäjästä terävimpään kärkeen (ainakin pitkistä suorista ja nopeista mutkista koostuvilla radoilla). Fisichella oli toinen Spassa ja Sutil neljäs Monzassa -- molemmissa kisoissa olisi Force Indian vauhti periaatteessa riittänyt parempaankin sijoitukseen, mutta FI-kuskit juuttuivat KERS-nappiaan taitavasti käytelleen Kimin taakse. Ja uuden rikkaan osakasomistajan myötä Force India on ilmeisesti nyt voittanut tätä kautta vaikeuttaneet rahoitusongelmansakin. Eli Force Indiakin saattaisi periaatteessa olla yksi niistä tiimeistä, joiden kuljettajat taistelevat ensi kaudella kärkipäässä.
Mihin tiimiin Kovis sitten päätyykin ensi kaudella, toivottavaa olisi että siellä olisi joku nopeaksi tunnettu kuski tallikaverina. Silloin jo pelkästään tallikaverin voittaminenkin nostaisi Heikin arvoa kuskimarkkinoilla ja näin paluu johonkin huipputalliin muuttuisi todennäköisemmäksi. Pienempien resurssien tallit saattavat toisinaan nousta kaudeksi tai pariksi taistelemaan kärjen tuntumaan, mutta putoavat sitten väistämättä nokkimisjärjestyksessä kun isompien budjettien tallit rohmuavat aina itselleen parhaat kuskit ja osaavimmat insinöörit.