Kuinka paljon? Tottakai siitä kuuluukin olla innoissaan, että oman maan kuski pääsee ykkösiin, mutta mielestäni kaikki vähänkin paremmin kintaalla olleet tahot olivat hieman maltillisempia esim. sen jälkeen kun Heikki menetti johtonsa GP2:ssa Nicolle.Veikkaan et ihmiset tääl oletti Kovalaisesta paljon enemmänku miestä hypetettiin aikoinaan paljon.
Kyllähän tätä ketjua voi lukea tuolta ekoilta sivuilta kun siellä jotkut ihan oikeasti kuvittelivat heikin haastavan kimin mestaruustaistossa 2007 ja muuta sellaista.Kuinka paljon? Tottakai siitä kuuluukin olla innoissaan, että oman maan kuski pääsee ykkösiin, mutta mielestäni kaikki vähänkin paremmin kintaalla olleet tahot olivat hieman maltillisempia esim. sen jälkeen kun Heikki menetti johtonsa GP2:ssa Nicolle.
Aivan. Nyt kun on saatu olla huipputallissa 2 kautta ja nyt se lähtö tulee niin sitten jengi sanoo että menee "harjoittelemaan" keskikastin/häntäpään talliin. Kuitenkin tuo sana "harjoittelemaan" tässä kohtaa on kiltimpi sana sille että ura on hiipumassa ja parhaat ajat taitavat mennä tällä hetkellä huipputallissa, johon tosi harva saa toisen mahdollisuuden. (Lukuunottamatta Barrichelloa joka sai tuurilla huippuauton alleen toista kertaa) Ura taitaa mennä samantyylisesti kuin esim.Trullilla/Fisichellalla/Heidfeldilla joille koskaan mitään suurta menestystä ei tullut.Veikkaan et ihmiset tääl oletti Kovalaisesta paljon enemmänku miestä hypetettiin aikoinaan paljon.
Kuten sanoin, kaikki vähänkin paremmin kintaalla olevat olivat paljon varovaisempia arvoissaan kuin nämä legendaariset "jotkut".Kyllähän tätä ketjua voi lukea tuolta ekoilta sivuilta kun siellä jotkut ihan oikeasti kuvittelivat heikin haastavan kimin mestaruustaistossa 2007 ja muuta sellaista.
Kuulostaa aikamoiselta vähättelyltä näitä kuskeja kohtaan. Itse olisin nykytilanteessa hyvinkin tyytyväinen, jos Heikki saisi luotua samanlaisen uran kuin vaikkapa Fisichellalla on ollut. Mielestäni noiden mainitsemiesi kuljettajien urat ovat kunnioitettavia. Kaikki ajaneet kymmenisen vuotta F1:sissä ja paikoitellen väläytelleet loistavillakin suorituksilla.Ura taitaa mennä samantyylisesti kuin esim.Trullilla/Fisichellalla/Heidfeldilla joille koskaan mitään suurta menestystä ei tullut.
Kuulostaa aikamoiselta vähättelyltä näitä kuskeja kohtaan. Itse olisin nykytilanteessa hyvinkin tyytyväinen, jos Heikki saisi luotua samanlaisen uran kuin vaikkapa Fisichellalla on ollut. Mielestäni noiden mainitsemiesi kuljettajien urat ovat kunnioitettavia. Kaikki ajaneet kymmenisen vuotta F1:sissä ja paikoitellen väläytelleet loistavillakin suorituksilla.
Eiköhän Heikin parhaat F1-kisat ole sadekisoja: Japani 2007, Monza 2008, Kiina 2009. Mielestäni nuo olivat "väläytyksiä", varsinkin Japani 2007. Aika-ajoissa on väläyttänyt montakin kertaa ihan tosissaan, jos bensat otetaan huomioon, ja ilmankin Britanniassa 2008.Jotenkin minulla ei tule ensimmäistäkään kisaa mieleen jossa Heikki Kovalainen olisi väläyttänyt hienosti olkoonkin että yksi voitto tullut. Ei minkäänlaista tasaisuutta Heikin otteissa...jos ei mollivoittoisuutta lasketa.
Nissan-sarjassahan oli sama...meni puolitoista kautta että pääsi vauhtiin.
Tätähän tuossa yritin ajaa takaa. Heikin kohdalla ei olla tyytyväisiä mihinkään maailmanmestaruutta vähempää, "kun se on suomalainen, ja ne on ennenki aina maailmanmestaruuden voittanu". Tuo Häkkiseen "vertaaminen" nyt tuli vaan siitä, että AksuPaksun mielestä Häkkisen tulostason nousu oli kiinni vain kuskista.Heh, Häkkistä ja Heikkiä ei voi kyllä verrata juuri millään noin niinku suoritustason tai nopeuden suhteen. Suomalaisia he toki ovat ja molemmat McLarenilla ajelleita.
Juuri tuossa itsekin pienessä päässäni mietin, että aikamoista myötä- ja vastamäkeä on Rubinhonkin ura ollut. Ei ollut Mustakari ainoa, jonka mielestä näytti siltä, että Rubensin ura on loppusuoralla kauden 1997 alussa.Minusta Heikki on osoittanut Barrichellomaisia otteita. Hyviä suorituksia saanut silti aikaiseksi eikä kannata häpeissään olla.
Monzan kisasta piti tulla helppo voitto Heikille, kun pahimmat kilpakumppanit olivat jääneet aika-ajoissa kauas taakse, mutta kisassa vauhti ei riittänyt mitenkään. Eli vähän samantyylinen väläytys kuin Fisicon kisa Japanissa 2005.Eiköhän Heikin parhaat F1-kisat ole sadekisoja: Japani 2007, Monza 2008, Kiina 2009. Mielestäni nuo olivat "väläytyksiä", varsinkin Japani 2007. Aika-ajoissa on väläyttänyt montakin kertaa ihan tosissaan, jos bensat otetaan huomioon, ja ilmankin Britanniassa 2008.
Monzan kisasta piti tulla helppo voitto Heikille, koska "asiantuntijat" eivät uskoneet, että paalulla ollut Vettel+Toro Rosso -yhdistelmä voisi olla niin vahva kuin se oli sateessa. Heikki ajoi varmasti kakkosruudusta kakkosena maaliin, mutta tuskin Vettelille olisi kukaan muukaan mitään voinut, niin vahvassa vedossa hän oli tuona viikonloppuna.Monzan kisasta piti tulla helppo voitto Heikille, kun pahimmat kilpakumppanit olivat jääneet aika-ajoissa kauas taakse, mutta kisassa vauhti ei riittänyt mitenkään. Eli vähän samantyylinen väläytys kuin Fisicon kisa Japanissa 2005.
Itseasiassa Hamilton oli jo ohittanut Heikin ja noussut kakkoseksi, mutta kisa stragedia meni mönkään yhden ylimääräisen varikkostopin takia, joten luultavasti Hamilton olisi rökittänyt vettelin jos olisi heikin lähtöruudusta päässyt lähtemään koska nousi 14 ruudusta Heikin ohi.Monzan kisasta piti tulla helppo voitto Heikille, koska "asiantuntijat" eivät uskoneet, että paalulla ollut Vettel+Toro Rosso -yhdistelmä voisi olla niin vahva kuin se oli sateessa. Heikki ajoi varmasti kakkosruudusta kakkosena maaliin, mutta tuskin Vettelille olisi kukaan muukaan mitään voinut, niin vahvassa vedossa hän oli tuona viikonloppuna.
Niin, eli Hamilton olisi tarvinnut apua säältä ja tuuria että olisi voittanut kun aika-ajo meni penkin alle, mitäs meni pilaamaan kisansa jo silloin lauantaina. Heikkikin oli Silverstonessa koko viikonlopun nopein kuski kuivalla kelillä ja sään pysyessä sellaisena olisi todnäk voittanut, mutta sade sotki pelin ja renkaat tuhoutui alle. Kimikin olisi voittanut Spassa jos ei olisi lopussa alkanut sataa, tai olisi selvittänyt vielä sen yhden mutkan ja päässyt vaihtamaan sadekelin renkaat alle. Massakin olisi nyt mestarismies jos Brasiliassa olisi alkanut sataa kunnolla vasta puoli minuuttia myöhemmin, ja Glock olisi pysynyt Hamiltonin edellä. Ja jos lehmällä olisi pyörät, se olisi maitoauto.Itseasiassa Hamilton oli jo ohittanut Heikin ja noussut kakkoseksi, mutta kisa stragedia meni mönkään yhden ylimääräisen varikkostopin takia, joten luultavasti Hamilton olisi rökittänyt vettelin jos olisi heikin lähtöruudusta päässyt lähtemään koska nousi 14 ruudusta Heikin ohi.
Niin? Vastasin vain siihen olisiko vettelille kukaan pystynyt vastaamaan. Kun uskoteltiin ettei Heikillä olisi sillä autolla ollut mitään mahdollisuuksia Vetteliin. Kisa aloitettii sateella ja oli sitä melkein koko kisa, mutta joutu tekee yhden ylimääräisen stopin laittaessa välikeli nakit alle, joten ei olisi tarvinnut apua säältä.Niin, eli Hamilton olisi tarvinnut apua säältä ja tuuria että olisi voittanut kun aika-ajo meni penkin alle, mitäs meni pilaamaan kisansa jo silloin lauantaina. Heikkikin oli Silverstonessa koko viikonlopun nopein kuski kuivalla kelillä ja sään pysyessä sellaisena olisi todnäk voittanut, mutta sade sotki pelin ja renkaat tuhoutui alle. Kimikin olisi voittanut Spassa jos ei olisi lopussa alkanut sataa, tai olisi selvittänyt vielä sen yhden mutkan ja päässyt vaihtamaan sadekelin renkaat alle. Massakin olisi nyt mestarismies jos Brasiliassa olisi alkanut sataa kunnolla vasta puoli minuuttia myöhemmin, ja Glock olisi pysynyt Hamiltonin edellä. Ja jos lehmällä olisi pyörät, se olisi maitoauto.