Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
No nythän olis Kimillä tilaisuus lähteä edustamaan Suomea Heikin kanssa kun ei nuo formulakuviot taida olla enää jarruna... :thumbup:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
No nythän olis Kimillä tilaisuus lähteä edustamaan Suomea Heikin kanssa kun ei nuo formulakuviot taida olla enää jarruna... :thumbup:
Kai Kimi olisi voinut jo Ferrari-aikoina osallistua, eipä ne estäneet moottorikelkkakisoja tai rallejakaan. Lienee Kimin omasta kiinnostuksesta vaan kiinni.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Yllättävän paljon noissa tapahtumissa vaikuttaa työnantajan yhteistyökumppanit...
 

jaipperi

Well-known member
Liittynyt
15.1.2009
Viestit
185
Mitenköhän olisi Heikin uralle käynyt jos olisi Minardille mennyt. Olisiko näytöt jääneet kilpailukyvyttömällä autolla tekemättä, vai olisiko näyttänyt taitonsa ja päässyt parempaan talliin. Sinällään olisi ollut hyvä nähdä Kovalainen aiemmin ykkösissä kun olen elänyt sellaisessa käsityksessä että "paremmat" renkaat sopivat paremmin Kovalaisen ajotyylille.

Sinällään aika turhaa spekulointia... :rolleyes:
 

Misku

Active member
Liittynyt
20.9.2009
Viestit
34
Mitenköhän olisi Heikin uralle käynyt jos olisi Minardille mennyt. Olisiko näytöt jääneet kilpailukyvyttömällä autolla tekemättä, vai olisiko näyttänyt taitonsa ja päässyt parempaan talliin. Sinällään olisi ollut hyvä nähdä Kovalainen aiemmin ykkösissä kun olen elänyt sellaisessa käsityksessä että "paremmat" renkaat sopivat paremmin Kovalaisen ajotyylille.

Sinällään aika turhaa spekulointia... :rolleyes:

Mä luulen, että Flavio teki tässä asiassa ihan oikein, kun ei päästänyt Heikkiä kesken kasvuisena kilpailemaan. Huomattavasti kokeneempanakaan ei ole kaikkia varikolla olijoita vissiin vakuuttanut, joten miksi sitten olisi pärjännyt kokemattomana ilman edes sitä testi vuotta?
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Yllättävän paljon noissa tapahtumissa vaikuttaa työnantajan yhteistyökumppanit...
Schumi sinne kuitenkin pääsi Ferrarin väreissä osallistumaan ja tuo soppari kuvio tainnut rajoittaa kuin hiukan kalustoa, jolla sai ajella. :doubtful:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Mitenköhän olisi Heikin uralle käynyt jos olisi Minardille mennyt. Olisiko näytöt jääneet kilpailukyvyttömällä autolla tekemättä, vai olisiko näyttänyt taitonsa ja päässyt parempaan talliin.
Ihan hyvin Heikin tie Minardiltakin olisi voinut viedä huipputiimeihin niinkuin monen muunkin kuljettajan tie sieltä.

Katselin hieman vanhoja uutisia niin joulukuussa 03 Kovalainen oli Minardille ykkösvaihtoehto heidän kuljettajakseen kaudeksi 04 mutta lopulta paikan otti Baumgartner "isolla" tukipaketilla ja myös kaudeksi 05:sikin Heikki "kiisteli" paikastaan Minardille Montagny kanssa mutta kumpikaan ei päässyt tiimin kilpakuljettajaksi.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Mä luulen, että Flavio teki tässä asiassa ihan oikein, kun ei päästänyt Heikkiä kesken kasvuisena kilpailemaan. Huomattavasti kokeneempanakaan ei ole kaikkia varikolla olijoita vissiin vakuuttanut, joten miksi sitten olisi pärjännyt kokemattomana ilman edes sitä testi vuotta?
Varsin mukavasti Heikki vakuutti varikkoväkeä ensimmäisellä F1-kaudellaan, koskapa pääsi sen jälkeen McLarenille ja Toyotallakin oltiin ilmeisesti kiinnostuneita. Briatore järjesti Heikin McLarenille, joten pätevästihän se hoiteli Heikin managerointia. Kun olisi vielä älynnyt vaatia Heikin McLaren-sopimukseen pykälän kuljettajien tasavertaisesta kohtelusta, niin antaisin Flaviolle täydet pisteet. Button on ilmeisesti Kovalaisen saamasta kohtelusta viisastuneena taannut sopimuksessaan, ettei joudu päivitysosien tai kisastrategioiden osalta Hamiltonin apuriksi.
 

Anddi

Member
Liittynyt
18.3.2007
Viestit
12
Sijainti
Kokkola
facebook/twitter

Heikki Kovalainen Official Fan Page: News about my management blocking my career so not true.

Heikki Kovalainen Official Fan Page: We had clear plan since i joined renault junior program and stuck to it 100%. Ignore the false headlines originated from finland...
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
No eipä olis ensimmäinen kerta, kun Kulta höpöttää lämpimikseen omiaan.
 

Gotcha

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
146
Sijainti
Saksa
Mistähän/Miltä ajalta nuo Kovalaisen Heikin kommentit tuossa TS:n uutisessa sitten on revitty? Kyllähän ne lievästi ainakin siltä kuulostaa, että mieluummin olisi aloittanut jo silloin 2004 Minardilla. Nyt sitten taas sanoo että meni niin kuin haluttiin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Mistähän/Miltä ajalta nuo Kovalaisen Heikin kommentit tuossa TS:n uutisessa sitten on revitty?
Törmäyskurssilla

F1-kolumni 2.11.

On tämä toimittajan työ toisiaan aikamoista törmäyskurssia. Kun yrittää tulkita tutun urheilijan tuntoja, oikean pitävyyden löytäminen on välillä yhtä hankalaa kuin Lotuksen F1-autolla tällä kaudella nopeissa mutkissa.

Korean Grand Prix -viikonloppuna juttelin kahteen kertaan Heikki Kovalaisen kanssa hänen F1-uransa alkutaipaleesta. Faktaa on, että se olisi voinut päästä vauhtiin jo huomattavasti ennen kuin Renaultin kanssa 2007.

Ottajia 2004-05 olisi ollut Minardista Williamsiin, mutta kun Renaultin kuskilupausten kehitysohjelmaa johtaneet Flavio Briatore sekä hänen manageritoimistoaan pyörittäneet Michelin veljekset päättivät tuoda Heikin suoraan huipulle ranskalaismerkin kanssa, muihin talleihin kainuulaista ei annettu edes lainaksi.

Tapanani on nauhoittaa kaikki tekemäni haastattelut, enkä tee sitä suinkaan salaa. Niinpä kun kerran Kovalaisen kanssa tuli Koreassa small talkkina jutuksi vanhat asiat, kertasin ne vielä nauhoitus päällä.

Eikä niistä kommenteista voinut vetää muuta johtopäätöstä kuin että jos Heikki itse olisi saanut päättää, hän olisi ollut F1-kisoissa saman tien Minardin kanssa 2004 ja viimeistään Mestarien kisan sensaatiomaisen voiton jälkeen jossain muussa tallissa.

Kaikki kunnia Briatorelle ja hänen apulaisilleen. Otsikointi tuohon viime viikon Turun Sanomien juttuun oli kieltämättä provosoiva, kun se tiivistyi siihen, että Briatore blokkasi Kovalaiselta kaksi tallipaikkaa.

Toisaalta taivaan tosi on, että ilman Renaultin ja varsinkin Briatoren apua Kovalaisesta tuskin olisi tullut koskaan F1-kuljettajaa ja tiedän, ettei kiittämättömyys kuulu tuntemani Heikin luonteenpiirteisiin.

TS/Heikki Kulta2.11 2010 23:00:47
Hieman selvennystä.
 
Viimeksi muokattu:

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Heikki tekee Webberin mielestä samanlaista työtä kuin Vettel. Nyt kun miettii, niin hyvin hyvin samankaltaisiahan he ovat. Heikki Massan tilalle välittömästi!!
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Heikki tekee Webberin mielestä samanlaista työtä kuin Vettel.
Viittaisikohan kommentti siihen, että molemmat ovat kuluvalla kaudella kolaroineet Webbon kanssa? ;)

Ei vaitiskaan. Vettel jäljitteli Koreassa Kovalaisen palomieshommia, joten assosiaatiokytkentä on ilmeinen. Eli minä pidän Markin huomautusta aitona kehuna Heikin pirteälle ajolle Lotuksen leivissä. Vettel on ajanut hyvin, mutta myös Kovalainen on vienyt tällä kaudella autoaan niin lujaa kuin sillä pääsee.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Vettel on ajanut hyvin, mutta myös Kovalainen on vienyt tällä kaudella autoaan niin lujaa kuin sillä pääsee.
Kovalaisesta on mielestäni jo helppo olla mieltä että joku muu nykykuski olisi saanut Lotuksesta jokusen kymmenyksen kierroksella enemmän irti. Ei se silti juuri sijoituksiin olisi vaikuttanut :) Heikki on aika nopea muttei nopein.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitenköhän olisi Heikin uralle käynyt jos olisi Minardille mennyt. Olisiko näytöt jääneet kilpailukyvyttömällä autolla tekemättä, vai olisiko näyttänyt taitonsa ja päässyt parempaan talliin. Sinällään olisi ollut hyvä nähdä Kovalainen aiemmin ykkösissä kun olen elänyt sellaisessa käsityksessä että "paremmat" renkaat sopivat paremmin Kovalaisen ajotyylille.

Sinällään aika turhaa spekulointia... :rolleyes:
Heikillä pyyhkii ihan hyvin, kun miettii muita kuskeja jotka ovat uransa Minardilla aloittaneet sitten Alonson ja Webberin. Voihan se olla että kuskikin on parempi, mutta helposti olis ura jäänyt yhden kauden mittaiseksi, ellei tallikaveri ole Yoongin kaltainen heittopussi. No eipä nuo muut Renaultilla aloittaneetkaan ole Heikin veroisesti pärjänneet. McLarenillakin Heikki sentään edes väläytteli nopeuttaan, mutta paineet tais olla aika kovat ja tuuri ei ollu kohdallaan joten tulokset jäi Buttonia vaatimattomammiksi.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Kovalaisesta on mielestäni jo helppo olla mieltä että joku muu nykykuski olisi saanut Lotuksesta jokusen kymmenyksen kierroksella enemmän irti. Ei se silti juuri sijoituksiin olisi vaikuttanut :) Heikki on aika nopea muttei nopein.
Trulli on aika kova vertailukohta aika-ajojen osalta, joten aika-ajoissa Kovalainen on kyllä pärjännyt hyvin Lotuksella. Ennen Korean GP:ta aika-ajot olivat Lotus-kuskien kesken tasan 8-8 ja aikaerojenkin keskiarvo muutaman tuhannesosan sisällä -- äärimmäisen tasaista siis. Koreassa sitten tuli isompi ero Trullin hyväksi, mutta se selittynee moottorivialla. Heikille mitattiin aika-ajoissa Jarnoa huonommat suoranopeudet ja siksi Heikin autoon vaihdettiin moottori aika-ajojen ja kisan välillä.

McLaren-vuosien perusteella jonkun muun kuskin voisi tosiaan olettaa ajavan Lotusta Heikkiä nopeammin, ainakin itse kilpailuissa. Muistetaan kuitenkin, ettei Heikki ollut kovin usein tyytyväinen McLaren-autoonsa -- renkaiden nopeasta kulumisesta ainakin valitti usein, eikä auto käyttäytynyt mutkissa Heikin mielen mukaisesti. Haastatteluissa Heikki nurisi joutuvansa ajamaan McLarenia Lewisin tyylillä, joka ei koskaan oikein sopinut Heikille. Lotuksella Kovalaisen ainoat nurinan aiheet ovat olleet auton luotettavuuspulmat ja downforcen puute. Ennen tämän kauden alkua Heikki ilmoitti erääksi kauden tavoitteekseen kisavauhdistaan huolehtimisen parantamalla renkaiden käyttöään. Näillä perusteilla uskon Heikin kykenevän viemään Lotusta lähemmäksi auton suorituskyvyn rajoja itse kisassakin, kuin mihin hän pystyi McLarenilla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös