Aqualizer
Hengityksenpidättäjä
No nythän olis Kimillä tilaisuus lähteä edustamaan Suomea Heikin kanssa kun ei nuo formulakuviot taida olla enää jarruna... :thumbup:
Kai Kimi olisi voinut jo Ferrari-aikoina osallistua, eipä ne estäneet moottorikelkkakisoja tai rallejakaan. Lienee Kimin omasta kiinnostuksesta vaan kiinni.No nythän olis Kimillä tilaisuus lähteä edustamaan Suomea Heikin kanssa kun ei nuo formulakuviot taida olla enää jarruna... :thumbup:
Mitenköhän olisi Heikin uralle käynyt jos olisi Minardille mennyt. Olisiko näytöt jääneet kilpailukyvyttömällä autolla tekemättä, vai olisiko näyttänyt taitonsa ja päässyt parempaan talliin. Sinällään olisi ollut hyvä nähdä Kovalainen aiemmin ykkösissä kun olen elänyt sellaisessa käsityksessä että "paremmat" renkaat sopivat paremmin Kovalaisen ajotyylille.
Sinällään aika turhaa spekulointia...
Schumi sinne kuitenkin pääsi Ferrarin väreissä osallistumaan ja tuo soppari kuvio tainnut rajoittaa kuin hiukan kalustoa, jolla sai ajella. :doubtful:Yllättävän paljon noissa tapahtumissa vaikuttaa työnantajan yhteistyökumppanit...
Ihan hyvin Heikin tie Minardiltakin olisi voinut viedä huipputiimeihin niinkuin monen muunkin kuljettajan tie sieltä.Mitenköhän olisi Heikin uralle käynyt jos olisi Minardille mennyt. Olisiko näytöt jääneet kilpailukyvyttömällä autolla tekemättä, vai olisiko näyttänyt taitonsa ja päässyt parempaan talliin.
Varsin mukavasti Heikki vakuutti varikkoväkeä ensimmäisellä F1-kaudellaan, koskapa pääsi sen jälkeen McLarenille ja Toyotallakin oltiin ilmeisesti kiinnostuneita. Briatore järjesti Heikin McLarenille, joten pätevästihän se hoiteli Heikin managerointia. Kun olisi vielä älynnyt vaatia Heikin McLaren-sopimukseen pykälän kuljettajien tasavertaisesta kohtelusta, niin antaisin Flaviolle täydet pisteet. Button on ilmeisesti Kovalaisen saamasta kohtelusta viisastuneena taannut sopimuksessaan, ettei joudu päivitysosien tai kisastrategioiden osalta Hamiltonin apuriksi.Mä luulen, että Flavio teki tässä asiassa ihan oikein, kun ei päästänyt Heikkiä kesken kasvuisena kilpailemaan. Huomattavasti kokeneempanakaan ei ole kaikkia varikolla olijoita vissiin vakuuttanut, joten miksi sitten olisi pärjännyt kokemattomana ilman edes sitä testi vuotta?
Mistähän/Miltä ajalta nuo Kovalaisen Heikin kommentit tuossa TS:n uutisessa sitten on revitty?
Hieman selvennystä.Törmäyskurssilla
F1-kolumni 2.11.
On tämä toimittajan työ toisiaan aikamoista törmäyskurssia. Kun yrittää tulkita tutun urheilijan tuntoja, oikean pitävyyden löytäminen on välillä yhtä hankalaa kuin Lotuksen F1-autolla tällä kaudella nopeissa mutkissa.
Korean Grand Prix -viikonloppuna juttelin kahteen kertaan Heikki Kovalaisen kanssa hänen F1-uransa alkutaipaleesta. Faktaa on, että se olisi voinut päästä vauhtiin jo huomattavasti ennen kuin Renaultin kanssa 2007.
Ottajia 2004-05 olisi ollut Minardista Williamsiin, mutta kun Renaultin kuskilupausten kehitysohjelmaa johtaneet Flavio Briatore sekä hänen manageritoimistoaan pyörittäneet Michelin veljekset päättivät tuoda Heikin suoraan huipulle ranskalaismerkin kanssa, muihin talleihin kainuulaista ei annettu edes lainaksi.
Tapanani on nauhoittaa kaikki tekemäni haastattelut, enkä tee sitä suinkaan salaa. Niinpä kun kerran Kovalaisen kanssa tuli Koreassa small talkkina jutuksi vanhat asiat, kertasin ne vielä nauhoitus päällä.
Eikä niistä kommenteista voinut vetää muuta johtopäätöstä kuin että jos Heikki itse olisi saanut päättää, hän olisi ollut F1-kisoissa saman tien Minardin kanssa 2004 ja viimeistään Mestarien kisan sensaatiomaisen voiton jälkeen jossain muussa tallissa.
Kaikki kunnia Briatorelle ja hänen apulaisilleen. Otsikointi tuohon viime viikon Turun Sanomien juttuun oli kieltämättä provosoiva, kun se tiivistyi siihen, että Briatore blokkasi Kovalaiselta kaksi tallipaikkaa.
Toisaalta taivaan tosi on, että ilman Renaultin ja varsinkin Briatoren apua Kovalaisesta tuskin olisi tullut koskaan F1-kuljettajaa ja tiedän, ettei kiittämättömyys kuulu tuntemani Heikin luonteenpiirteisiin.
TS/Heikki Kulta2.11 2010 23:00:47
Viittaisikohan kommentti siihen, että molemmat ovat kuluvalla kaudella kolaroineet Webbon kanssa?Heikki tekee Webberin mielestä samanlaista työtä kuin Vettel.
Kovalaisesta on mielestäni jo helppo olla mieltä että joku muu nykykuski olisi saanut Lotuksesta jokusen kymmenyksen kierroksella enemmän irti. Ei se silti juuri sijoituksiin olisi vaikuttanut Heikki on aika nopea muttei nopein.Vettel on ajanut hyvin, mutta myös Kovalainen on vienyt tällä kaudella autoaan niin lujaa kuin sillä pääsee.
Ehkä olisi, ehkä ei.Kovalaisesta on mielestäni jo helppo olla mieltä että joku muu nykykuski olisi saanut Lotuksesta jokusen kymmenyksen kierroksella enemmän irti.
Heikillä pyyhkii ihan hyvin, kun miettii muita kuskeja jotka ovat uransa Minardilla aloittaneet sitten Alonson ja Webberin. Voihan se olla että kuskikin on parempi, mutta helposti olis ura jäänyt yhden kauden mittaiseksi, ellei tallikaveri ole Yoongin kaltainen heittopussi. No eipä nuo muut Renaultilla aloittaneetkaan ole Heikin veroisesti pärjänneet. McLarenillakin Heikki sentään edes väläytteli nopeuttaan, mutta paineet tais olla aika kovat ja tuuri ei ollu kohdallaan joten tulokset jäi Buttonia vaatimattomammiksi.Mitenköhän olisi Heikin uralle käynyt jos olisi Minardille mennyt. Olisiko näytöt jääneet kilpailukyvyttömällä autolla tekemättä, vai olisiko näyttänyt taitonsa ja päässyt parempaan talliin. Sinällään olisi ollut hyvä nähdä Kovalainen aiemmin ykkösissä kun olen elänyt sellaisessa käsityksessä että "paremmat" renkaat sopivat paremmin Kovalaisen ajotyylille.
Sinällään aika turhaa spekulointia...
Trulli on aika kova vertailukohta aika-ajojen osalta, joten aika-ajoissa Kovalainen on kyllä pärjännyt hyvin Lotuksella. Ennen Korean GP:ta aika-ajot olivat Lotus-kuskien kesken tasan 8-8 ja aikaerojenkin keskiarvo muutaman tuhannesosan sisällä -- äärimmäisen tasaista siis. Koreassa sitten tuli isompi ero Trullin hyväksi, mutta se selittynee moottorivialla. Heikille mitattiin aika-ajoissa Jarnoa huonommat suoranopeudet ja siksi Heikin autoon vaihdettiin moottori aika-ajojen ja kisan välillä.Kovalaisesta on mielestäni jo helppo olla mieltä että joku muu nykykuski olisi saanut Lotuksesta jokusen kymmenyksen kierroksella enemmän irti. Ei se silti juuri sijoituksiin olisi vaikuttanut Heikki on aika nopea muttei nopein.