Hookah
Elämäntapaintiaani
- Liittynyt
- 24.6.2008
- Viestit
- 4447
Meille kevyen liikenteen käyttäjille jää pieni pätkä rapistunutta asvalttia samalla kun autoilijat ja mopoilijat saavat etuoikeuden käyttää maksutta hienoja teitä jotka ovat myös meidän kevyen liikenteen ihmisten verorahoista maksettua. Pahiten tässä kimmastuttaa pyöräilijöiden aseman polkeminen ja se, että esimerkiksi Helsingissä pyöräily keskusta-alueen tuntumassa on käytännössä täysin mahdotonta, koska pyöräteitä ei ole vaan vaihtoehtoina on polkeminen ihmismassojen seassa tai sitten autoteillä henkensä kaupalla mutkitellen.
Ruuhkamaksut paitsi vähentäisivät ruuhkia ja turhia sunnuntaiajelijoita ja saastuttajia, niin samalla ehkä meille kevyen liikenteen ihmisille ja joukkoliikenteelle jäisi jotain muutakin kuin pelkkiä murusia budjetista. Hollanti on pyöräilyn vapaavaltio ja Kiina samoin. Suomessa käsittääkseni verotetaan polkupyöriä niin sairaasti että perushelkama maksaa melkein yhtä paljon kuin skootteri. Ruuhkamaksut varmaan kelpaisivat kaikille, koska tuolloin sä itse päätät kuinka paljon ajat ja voit myös säästää käyttämällä auton sijasta julkisia, apostolinkyytiä tai zygää. Joo, voihan joku nurmijärveläinen änkyrä vähän urputtaa mutta helsinkiläisillehän se helsinkikin on vissiin rakennettu?
Ruuhkamaksut paitsi vähentäisivät ruuhkia ja turhia sunnuntaiajelijoita ja saastuttajia, niin samalla ehkä meille kevyen liikenteen ihmisille ja joukkoliikenteelle jäisi jotain muutakin kuin pelkkiä murusia budjetista. Hollanti on pyöräilyn vapaavaltio ja Kiina samoin. Suomessa käsittääkseni verotetaan polkupyöriä niin sairaasti että perushelkama maksaa melkein yhtä paljon kuin skootteri. Ruuhkamaksut varmaan kelpaisivat kaikille, koska tuolloin sä itse päätät kuinka paljon ajat ja voit myös säästää käyttämällä auton sijasta julkisia, apostolinkyytiä tai zygää. Joo, voihan joku nurmijärveläinen änkyrä vähän urputtaa mutta helsinkiläisillehän se helsinkikin on vissiin rakennettu?