finlandica
Well-known member
- Liittynyt
- 2.3.2006
- Viestit
- 206
Sade tuo toki epävarmuutta auton hallintaan, mutta tänään kyllä maksoi moni virheistään keskeytyksellä hiekan ansiosta.Paska puhetta, hyvää kilpailua syntyy kun on sadetta.
Sade tuo toki epävarmuutta auton hallintaan, mutta tänään kyllä maksoi moni virheistään keskeytyksellä hiekan ansiosta.Paska puhetta, hyvää kilpailua syntyy kun on sadetta.
Onnistuiskohan jos korvataankin adressi rahankeruukampanjalla? Rahat menevät sitten Lemminkäisen miehille, jotka tekevät asvaltista murskaa. <viherpiiperrys>Saadaan näin säästettyä resursseja kun materiaali on jo paikan päällä.</viherpiiperrys> Vähät FIA:n mielipiteistä.Joo kyllähän kisa oli heti paljon mielenkiintosempi, kun ei ollut asfaltit pelastamassa. Mitenköhän FIA:n sais tajuamaan sen? Joku 100 000 formulafanin joukkoadressi, jossa vaaditaan FIA:a keksimään joku vaihtoehto asfaltille. Mites ois pojat, pistetäänkö adressi poikimaan?
Samaa mieltä toki edelleen asfaltista, mutta onhan se nähty useasti etteivät hyvätkään radat voi ykkösiä välttämättä pelastaa. Esimerkiksi viime vuonna Suzuka tarjosi kisapäivänä universaalin tyhjänpäiväistä jonoajelua (vaikka rookiet aika-ajoissa sähläsivätkin).Hyvä kilpailu ei vaadi sadetta tuekseen (vaikka ei siitä nyt koskaan haittaakaan ole) jos rata on hyvä. .
Suzuka on siitä huono kisapaikka, että vaikka profiili on haastava eikä asfalttiakaan muistaakseni ole käytetty tarpeettoman paljon, niin kisat ovat olleet kuivalla kelillä ajettuna aina kautta historian suorastaan unettavan tylsiä. Itseasiassa mestaruustaistot ovat ainoita jotka ovat tuoneet jotain jännitettävää.Samaa mieltä toki edelleen asfaltista, mutta onhan se nähty useasti etteivät hyvätkään radat voi ykkösiä välttämättä pelastaa. Esimerkiksi viime vuonna Suzuka tarjosi kisapäivänä universaalin tyhjänpäiväistä jonoajelua (vaikka rookiet aika-ajoissa sähläsivätkin).
Erikoinen väite, koska Bahrainin ja Abu Dhabin kisat eivät tietääkseni ole millään tavalla sidoksissa toisiinsa. Miksi ihmeessä Abu Dhabin kisa olisi vaatinut Bahrainin suostumuksen (kuten Kulta kirjoittaa)?Jostain HeikkiKullan kolumnista luin, että Bööni joutui lupaamaan Bahrainille avauskilpailun aseman hamaan tulevaisuuteen, jotta Abu Dhabin kruisailu olisi mahdollista. Pitääkö väite paikkansa, va onko kyseessä vain HK:n aivopieru?
Tai jos siirtäisivät 4.4. jälkeen niin niiden oma kesäaika loppuisi niin ei tarvitsisi ajaa laskevaa aurinkoa päin...Sen sijaan Melbourne on tyytyväinen nykyiseen ajankohtaansa (Eurooppa siirtynyt kesäaikaan), joten sillä ei ole hinkua palata aikaisempaan avauskisan rooliin.
Raidoitettuja asfalttiturva-alueita. Olisiko tuolla menty Paul Ricardin suuntaan?Jonkunlaista videota Korean GP-radasta:
:thumbup:
F1-tallit mukana Intian radan suunnittelussa
Tai sitten vain maalattua asfalttia á la Yas Marina... :jaska: Tuskinpa ovat wolframia siihen lisäilleet (tietysti toivottavaa olisi, mutta epäilen).Raidoitettuja asfalttiturva-alueita. Olisiko tuolla menty Paul Ricardin suuntaan?
Vaihteeksi.Formula ykkösissä saatetaan ajaa Venäjän GP jo kahden vuoden kuluttua, kertoo Bloomberg-uutistoimisto.
Mitenköhän hyvin nuo simulaattorit simuloivat toisen perässä ajamista? Ainakin tallin oman auton virtaukset pitäisi olla hyvin tiedossa. Ei että sillä kovin suurta merkitystä olisi. Ilmankin on tiedossa, ettei nopeissa mutkissa tai heti niiden jälkeen ohitella.Formula ykkösissä kilpailevat tallit ovat saaneet vaikuttaa ensi vuonna F1-sarjan ohjelmaan lisättävän Intian osakilpailun radan suunnitteluun. Kisajärjestelyistä vastaavan Jaypee-yhtiön toimitusjohtaja Mark Hughes kertoo Reutersille, että talleille lähetettiin informaatiota, jota he kokeilivat simulaattoreissaan. Talleilta tuleva informaatio on tärkeää mm. ohituspaikkoja suunniteltaessa.
Hyvä, että edes yritetään vaikuttaa asioihin. :thumbup:F1-tallit mukana Intian radan suunnittelussa
En kyllä tajua miten tästä syheröstä saa nopean? http://en.wikipedia.org/wiki/Jaypee_Group_CircuitTwitterissä oli vielä tuosta Intian radasta
"F1Lite: India's F1 circuit, to debut next year, has recieved design advice from teams. It is expected to be second only to Monza in average speed. "
Saa nähdä sitten aikanaan oliko tämä twiitti totuutta vastaava. Toivottavasti :ahem:
Jos napsis tuolta parit shikaanit veke, niin olis aika nopsa. Noin yleisesti ottaen totean vain, että jossakin on kyllä perustavanlaatuista vikaa, kun uudelle radalle pitää suunnitella shikaaneja. Tosin noin on tehty jo varmaan parin vuosikymmenen ajan, mutta ei se seikka silti tee sitä yhtään paremmaksi.En kyllä tajua miten tästä syheröstä saa nopean? http://en.wikipedia.org/wiki/Jaypee_Group_Circuit
Jep. Autoissa.Noin yleisesti ottaen totean vain, että jossakin on kyllä perustavanlaatuista vikaa, kun uudelle radalle pitää suunnitella shikaaneja.
Eikös se Shikaanin määritelmä ole hyvin lähekkäin olevat molempii suuntiin kääntyvät mutkat, notta miksikös sanot noita keltaisia kohtia (tuo ylempi on vähän hiinä ja hiinä, mutta alempi okealla täyttänee mielestäni määrityksen)Jep. Autoissa.
-Edit- Puhun siis F1-kontekstissa. Jaypeen radassa tosin ei ole yhtään varsinaista shikaania.
Noita paria alimmaista minäkin tarkoitin. Jos niitä ei olisi, niin keskinopeus tuolla radalla olisi tosi kova.Eikös se Shikaanin määritelmä ole hyvin lähekkäin olevat molempii suuntiin kääntyvät mutkat, notta miksikös sanot noita keltaisia kohtia (tuo ylempi on vähän hiinä ja hiinä, mutta alempi okealla täyttänee mielestäni määrityksen)
Meinaatko, että F1-autot ovat niin vaarallisia, että vauhteja pitää hillitä shikaaneilla?Jep. Autoissa.
-Edit- Puhun siis F1-kontekstissa. Jaypeen radassa tosin ei ole yhtään varsinaista shikaania.