Sitä en väittänytkään. That was humorEi Tilke ja Ecclestone sentään ihan kaiken alku ja juuri sentään ole.
Sitä en väittänytkään. That was humorEi Tilke ja Ecclestone sentään ihan kaiken alku ja juuri sentään ole.
Siitä ei voi vain aina olla näissä piireissä ihan varma...Sitä en väittänytkään. That was humor![]()
Sen suoran katsominen ei ehkä ole kaikkein mielenkiintoisinta, mutta juurikin tuon säätämisen vaikeus voi tehdä radasta mielenkiintoisen - mennäänkö kovaa Mistralilla ja sitten hiljaa tuolla "yläringillä", vaiko kovaa yläringillä ja vähän hiljempaa Mistralilla.Mut jotenkin ei vain meikäläistä inspiroi melkein kahden kilometrin luotisuora loikotus. Toki, silloin tiimien pitäisi tehdä aikamoisia kompromisseja auton säätöjen ja df:n suhteen.
Tietokoneella Yas Marinaa pelattaessa meinaa välillä suorille melkein nukahtaa, niin mitä sitten jos ois 1,8 km pitkä suora. Eli, kuskin perspektiivistä shikaani suoran keskellä vois olla jopa kiva, suoran jälkeiseen mutkaan saisi kyllä tarpeeks vauhtia. Mutta toisaalta tuon säätökompromissin vuoksin näkisin mielelläni Mistral-suoran yhtäjaksoisena.Sitä en väittänytkään. That was humorMut jotenkin ei vain meikäläistä inspiroi melkein kahden kilometrin luotisuora loikotus. Toki, silloin tiimien pitäisi tehdä aikamoisia kompromisseja auton säätöjen ja df:n suhteen.
Parastahan olis se suora mutta siihen vielä kunnon korkeuserot niin että pienempi downforssinen auto melkein lähtis lentämään. Okei olishan se vaarallista mutta eipä olis ainakaan tylsä suora eikä tuhoais ohituksia.Tietokoneella Yas Marinaa pelattaessa meinaa välillä suorille melkein nukahtaa, niin mitä sitten jos ois 1,8 km pitkä suora. Eli, kuskin perspektiivistä shikaani suoran keskellä vois olla jopa kiva, suoran jälkeiseen mutkaan saisi kyllä tarpeeks vauhtia. Mutta toisaalta tuon säätökompromissin vuoksin näkisin mielelläni Mistral-suoran yhtäjaksoisena.
Pah 1,8km, eri asia kun pelissä kokeilee vetää Sarthen wanhaa Mulsannea (ilman shikaaneita) perus-GT:llä, ehtii käydä keittämässä kahvit jos toisetkin sillä välin kun odottelee suoran loppumistaTietokoneella Yas Marinaa pelattaessa meinaa välillä suorille melkein nukahtaa, niin mitä sitten jos ois 1,8 km pitkä suora. Eli, kuskin perspektiivistä shikaani suoran keskellä vois olla jopa kiva, suoran jälkeiseen mutkaan saisi kyllä tarpeeks vauhtia.
Tuota nukahtamista en nyt sentään kirjaimellisesti tarkoittanut, tarkoitin lähinnä sitä, miten tylsiä pitkät suorat on ainakin simuissa.Vetäisin kyllä aika selvän eron simun ja oikean välille (tässäkin)... jos simuja pelaisi yhtä hyvässä fyysisessa ja henkisessä tilassa kuin oikea kuski, niin tuskin olisi nukahtaminen mahdollista simussakaan monen ärsykkeen puuttumisesta huolimatta.![]()
Osaakohan jenkit tehdä mitään oikein F1:iin liittyen?Austinin kisan ympärillä on tiettyä epävarmuutta ja tässä artikkeli aiheesta:
http://austin.culturemap.com/newsdetail/11-14-11-06-00-tavo-hellmund-and-full-throttle-productions-fired-by-circuit-of-the-americas/
Eli kisan promoottorina toimii Tavo Hellmundin pyörittämä Full Throttle Productions (FTP) ja sitten on erikseen ratayhtiö Circuit of the Americas (COTA). COTA haluaisi päästä eroon Hellmundista, ja osavaltion tuki ($25M per vuosi kymmenen vuoden ajaksi) on turvattu vaikka promoottori vaihtuisi. Mutta ilmeisesti myös Bernien pitää hyväksyä promoottorin vaihdos, mikä saattaa nostaa kisan hintaa. Lisäksi Hellmund on Bernien tuttava, joten Bernie saattaisi yrittää tukea Hellmundin asemaa USGP:n organisaatiossa. Mutta Hellmund oli hiljattaisessa lausunnossaan sanonut USGP:n järjestämisen olevan COTA:n vastuulla, ja ilmaissut kiinnostuksensa järjestää kisa Etelä-Amerikassa tai Afrikassa, jotn onko hän jo jättänyt USGP:n järjestämisvastuun.
Itse epäilen, olisiko COTA laittanut Hellmundia sivuun, jos heillä ei olisi ollut varmuutta USGP:n järjestämisestä, USGP kun olisi kuitenkin ollut radan päätapahtuma. Mutta jos he laittoivat Hellmundin sivuun ilman takeita USGP:stä, en yllättyisi vaikka USGP jäisikin ajamatta, ainakin ensi vuonna. Itse kyllä toivon, että ajetaan, ja toivottavasti USA:n kisat lisäävät lajin suosiota USA:ssa.
Olisiko kysymys pikemminkin, että osaako F1 tehdä mitään oikein USA:n suhteen...Osaakohan jenkit tehdä mitään oikein F1:iin liittyen?![]()
Kumma että jossain banaanivaltiossa saadaan kisat aikaiseksi ja kuskeja sarjaan. Mutta ei USA:ssa, maailman mahtavimmassa valtiossa.Olisiko kysymys pikemminkin, että osaako F1 tehdä mitään oikein USA:n suhteen...
Ei vaan ymmärretä sitä että F1 tarvitsee USA:ta enemmän kuin USA F1:tä. Mun mielestä USA:n kisat pitäisi järjestää ilman mitään kilpailumaksua. Sponsorit ja tallit haluaisivat varmasti jenkkeihin. Maa kärsii edelleen huonosta taloudellisesta tilanteesta, eikä siellä ole öljysheikkejä jotka haluaisivat nähdä f1-kisoja.Kumma että jossain banaanivaltiossa saadaan kisat aikaiseksi ja kuskeja sarjaan. Mutta ei USA:ssa, maailman mahtavimmassa valtiossa.
Ero on siinä, että banaanivaltiolle F1 on tärkeä maan kuvan kannalta, F1:lle yksittäinen banaanivaltio taas on melko merkityksetön. USA:ssa roolit vaihtuvat: maa ei tarvitse Ykkösiä mihinkään, F1:lle taas olisi hyvinkin tärkeää olla jotain maailman suurimmalla markkinalla. Siitä huolimatta kilpailuja on yritetty saada aikaan täysin samalla kaavalla kuin kaikissa muissakin maissa sen sijaan, että F1 tekisi itse asian eteen jotain.Kumma että jossain banaanivaltiossa saadaan kisat aikaiseksi ja kuskeja sarjaan. Mutta ei USA:ssa, maailman mahtavimmassa valtiossa.
Tuolla kriteerillä kaikilta mailta voitaisiin poistaa kilpailumaksut.Ei vaan ymmärretä sitä että F1 tarvitsee USA:ta enemmän kuin USA F1:tä. Mun mielestä USA:n kisat pitäisi järjestää ilman mitään kilpailumaksua. Sponsorit ja tallit haluaisivat varmasti jenkkeihin. Maa kärsii edelleen huonosta taloudellisesta tilanteesta, eikä siellä ole öljysheikkejä jotka haluaisivat nähdä f1-kisoja.
Ei Rivagea pois!Eilinen kisa osoitti taas, ettei Spa petä koskaan. Rataprofiili on sarjan ylivoimaisesti paras myös vaihtelevat sääolosuhteet ja radan sijainti perinteisessä formulamaassa takaa aina mielenkiintoisen kilpailun.
Nyt kevennetään vähän ei niin mieluisissa tunnelmissa.
Uploaded with ImageShack.us
Bernien aivoituksen johdosta Span paikka kisakalenterissa on vaakalaudalla. Bernie vaati radan "modernisointia" ja lyhentämistä, mikäli Spa haluaa järjestää osakilpailun jatkossakin. Uudistustöiden suunnittelijaksi palkattiin F1:n hoviarkkitehti Hermann Tilke. Lopputulos ei ollut kuskien, eikä F1-fanien mieleen.
Sitä. Se oikeampi lyhennysehdotus olisi kääntynyt jostain Pouhonin jälkeen kohti Blanchimontia ja jättänyt siis Fagnesit ja Stavelotin käymättä.Tuo kuva on mitä luultavimmin pelkkä läppä.
Ja Kemmelin suoralta olisi ihan järjetön alamäki Pouhoniin.Ja esim. Blanchimontiin olisi joutunut tekemään järjettömän täytön tai sitten mutka olisi todella syvässä notkossa.