Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Kyse ei ollut summanmutikasta vaan huonojen mutkayhdistelmien poistamisesta ja ohituspaikkojen lisäämisestä.Tilke ei piirtele summanmutikassa toimivia mutkia uusiksi kuten sinä tuossa teit.
Esses ja Peraltada taasen olivat turva-alueiltaan ongelmallisia. Muuten olisin pitänyt radan ennallaan takaosan Horquilla-neulansilmästä maalisuoralle saakka.
Alkuosa AHR:n nykyisestä versiosta ei mitään legendaarisuusarvoa tuo. Ekat 3 mutkaa kirraavat loppua kohden ja se ei tuo minkäänlaista flowta. Sama koskee näiden jälkeistä kahta seuraavaa mutkaa suoran päässä. Radan alkuosa muokattiin jo 1980-luvulla uusiksi joten nuo paikat eivät ole täysin edes alkuperäisellä linjauksella enää.
Hyvää tuolla radalla on ainoastaan Esses ja Peraltada, eikä Essesin turva-alueita pysty laajentamaan radan ulkopuolella rakennusten takia. Peraltada täytyisi pilata shikaanilla tai sitten linjata uudelleen.
Hockenheimissä alkuperäisiä mutkia on jäljellä 4 kappaletta. Vanhalle stadionille tulokurvi, Sachs mutka ja sen jälkeinen s-mutka. Kaksi viimeistä mutkaakin on uudelleenprofiloitu. Lievästi, mutta kuitenkin.Hockessa käsky oli pätkäistä metsäosuus pois. Vanhoista mutkista Tilke uudelleenprofiloi vain ykkösmutkan, jossa oli liian pieni turva-alue. Muita ratoja Tilke ei sitten olekaan uudistanut kuin joltain tietyltä kohtaa.