Samoilla linjoilla ja nämä aiemmin huhuissa mainitut Cancum ja Guadalajara tulisivat olemaan katuratakisoja, kyllä minä mielummin AHR:ssä näkisin kisat.
Joo, jos vain suinkin on mahdollista saada kisa moottoriradalle, niin silloin sinne, Monaco, Singapore, NJ, Melbourne ja Montreal on tarpeeksi katuratoja, Valencia joutas pois kun ei se tuo mitään erityistä.
Jos vanhaa rataa käytetään noin vähän, sen voisi saman tien jättää rauhaan ja tehdä tuo ihan toisenlainen profiili jonnekin muualle.
Ei välttämättä, maa-alue olisi jo valmiina. Tosin
tässä onboard-kierros vuodelta 2007. Ei näytä mitenkään vaaralliselta esim. uusiin katuratoihin verrattuna. Peraltada saattaisi olla ainoa mutka, joka kaipaa muutoksia, tosin sen turva-aluetta on vaikea muuttaa kun sisäpuolella on stadion (jota tuskin puretaan) ja ulkopuolella tie. Ja ei 4,4 km rata liian lyhyt ole, Interlagos on 4,3 km. Vaatimus on 3,5km-(mielellään enintään) 7 km.
Palaan sitten vielä Argentiina-spekulaatioihin.
Bueno Airesin rata on niin pomppuinen, että tuskin sinne Formulat raahautuisivat.
Surkea profiili ja tilan puute on suurempi ongelma, radan voisi asfaltoida uudelleen. Radasta olisi vaikea tehdä profiililtaan parempaa, jos oletetaan, että FIA ei hyväksy järvenkiertolenkkiä, ja että radan täytyy olla
7-profiilin sisässä. Google Earthin perusteella radan eteläpuolella olisi kylläkin pääosin rakentamatonta maata, jonne rataa periaatteessa voisi laajentaa. Sikäli toivoisin, että Buenos Airesin ja Mexico Cityn radat säilyisivät elinvoimaisina, sillä suurkaupunkien keskustojen lähellä sijaitsevina niitä saattaa muuten odottaa Jacarepaguán kohtalo, maa-alue koetaan liian arvokkaaksi rappeutuneelle kilparadalle. Rion olympiakylä olisi voitu rakentaa siten, että se mahdollistaisi kilparadan säilymisen Jacarepaguássa, mutta alue halutaan muuttaa olympialaisten jälkeen asuinalueeksi, ja korvaavan radan rakentamiseen liittyy epävarmuutta.