Ei sillä ole mitään tekemistä radan kiertosuunnan kanssa. Jäähdytyshän tapahtuu käytännössä suorilla läpivirtauksen kasvaessa, ei mutkissa. Sitä vastoin McLaren (kuten itse asiassa varmaan kaikki muutkin tallit) on jakanut jäähdytyksen siten, että toisella puolen autoa on veden, toisella öljyn jäähdytys. Puolien jäähdytystarve ei siis ole yhtenevä ja sen takia toista aukkoa (jäähdytyksen kannalta vähemmän kriittisillä radoilla molempia) voidaan sulkea ja näin vähentää ilmanvastusta. Renault vei tämän vielä pitemmälle olikohan 2004, kun takakatteet olivat epäsymmetriset samasta syystä.Voit olla siis oikeassa, eli kun on hieman kylmempää niin McLaren käyttää tuota juttua. Tosin Brasiliassa jossa myös oli viileää eivät sitä käyttäneet. Johtuuko sitten siitä että rata kierretään eriin suuntaan..?
Kyllä tuo Larenin etusiipi on huomattavasti hienompi kuin BMW:n ja Hondan lumiaurat. :ahem:Karmeen näkönen tuo Macin etusiipi :yuck:
Edelleen Williamsin versio on ainut joka näyttää edes vähän siedettävältä, Bemari ja McLaren ovat jotain karseeta kuraa. :nope:
Kiitos tästä tiedon jyväsestä.Ei sillä ole mitään tekemistä radan kiertosuunnan kanssa. Jäähdytyshän tapahtuu käytännössä suorilla läpivirtauksen kasvaessa, ei mutkissa. Sitä vastoin McLaren (kuten itse asiassa varmaan kaikki muutkin tallit) on jakanut jäähdytyksen siten, että toisella puolen autoa on veden, toisella öljyn jäähdytys. Puolien jäähdytystarve ei siis ole yhtenevä ja sen takia toista aukkoa (jäähdytyksen kannalta vähemmän kriittisillä radoilla molempia) voidaan sulkea ja näin vähentää ilmanvastusta. Renault vei tämän vielä pitemmälle olikohan 2004, kun takakatteet olivat epäsymmetriset samasta syystä.
Avoimet päät siivessä.
Tarkennusta....avoimet päätykappaleet etusiiven päissä....
Lienee syynä että Honda pääsi paremmissa ajoin istuttamaan Kerssiä auton kanssa yhteen kun heillä oli jo kauden alusta lähtien silmissä kausi 2009 kun taas Ferkku joutui panostamaan 08:n aina interlagosin viikonloppuun saakka.Ja ihme ja kumma, ettei tuo Ferrari ole saanut mitään kunnollista välimallin peliä radalle? Lisäksi sen KERSin tulo ihmetyttää? Sama valmistaja ku Hondalla ja silti eivät saa valimsta aikaiseks ja Hondalla sen kaikkien tietojen mukaan piti olla jo hyvinkin pitkälle valmis ja toimiva ratkaisu?
Ei näy kestävän, toivottavasti menevät jo tuohon kuntoon parissa kiekassa :thumbup:Ei näy Mäkin eturenkaat kestävän K versiossa, Pedro...
Avoimet päät siivessä.
Aa, tarkoitat niitä laatikoita päätylevyissä. Williamsilla en sellaisia muista, mutta Bemarillahan ne kyllä oli varsin massiiviset. McLaren näyttää tehneen itse etusiivestä leveämmän, joten päätylevyjen ulkopuolelle ei paljon mahdu.Tarkennusta....avoimet päätykappaleet etusiiven päissä....
Siis edesmenneen Hondan ja Williamsin virityksiin verrattaessa.
Minkäslaisia nuo uudet renkaat oikein on kun Kimi sanoi että ne on nopeat ensimmäisellä kierroksella, mutta sitten hidastuu paljon? Tuollainen voisi sopia Kimille, vaikkei Kimi sitä itse Turun Sanomissa tuuletellutkaan.Onkohan Massa repinyt jo hiukset päästään, kun Kimi oli noin paljon nopeampi.
Millä tavalla se nyt ois yhtään hankalampi ku mikään noista muista säädöistä?Etusiiven säätöön? Vaikuttaa kyllä olevan siihen liian hankala...