11. Talli: Super Aguri F1

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Nyt kulkee :eek!:

1:22 ei ole enää "aika" :thumbup:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Super Agurin vauhti paranee: 1.20.857 Saton ajamana. Meneeköhän 1.20 rikki vielä näissä testeissä? :ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
1:20.256

Parannettavaa on, mutta eiköhän ne vielä selviä 107% sisään ennen testiviikon loppua :ahem:

Nyt on 108.5%
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
J.Heldenview sanoi:
1:20.256

Parannettavaa on, mutta eiköhän ne vielä selviä 107% sisään ennen testiviikon loppua :ahem:

Nyt on 108.5%
Varmasti :thumbup: Mutta se tuleva saantohan on sit 110 % eiko? Tosin ei ole sama asia kuin se 107% saanto. Eihan? oon muuten sekaisin :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
butterfly sanoi:
Varmasti :thumbup: Mutta se tuleva saantohan on sit 110 % eiko? Tosin ei ole sama asia kuin se 107% saanto. Eihan? oon muuten sekaisin :D
Se 110 prosentin sääntö ei liity mitenkään kilpailuun mukaan pääsemiseen. Mitään 107 prosentin sääntöä ei enää ole, joten Super Agurin nopeudella ei ole lähtöruudukkoon selviämisen suhteen merkitystä.
 

Jarvis

Well-known member
Liittynyt
7.5.2005
Viestit
111
Sijainti
Vantaa
On tossa vielä parannettavaa esim. vertailu 2002 Arrowssiin 2002 Espanjan GP:n aika-ajossa osoittaa sen:

Espanjan GP:n aika-ajojen tulokset:
1. Michael Schumacher Ferrari 1.16,364
2. Rubens Barrichello Ferrari + 0,326
3. Ralf Schumacher Williams BMW + 0,913
4. Juan Pablo Montoya Williams BMW + 1,061
5. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes + 1,155
6. Jenson Button Renault + 1,274
7. David Coulthard McLaren Mercedes + 1,298
8. Nick Heidfeld Sauber Petronas + 1,487
9. Jarno Trulli Renault + 1,565
10. Heinz-Harald Frentzen Arrows Cosworth + 1,757

Eli Frentzen ajoi silloin noin 1.18,1. Tosin suoraa vertailua vaikeuttaa muutokset: 2002 oli Cosworth V10 + silloiset renkaat kun taas nykyään autossa on Honda V8 + nykyaikaiset huomattavasti kehittyneemmät renkaat. Uskoisin että ainakin sekunnin niillä tota Arrowssin aikaa nopeampaa pitäisi mennä.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
AGURI TARGETS MONTAGNY FOR TEST ROLE
Last Updated: Wednesday, 22, February, 2006, 16:53
Click to enlarge

Super Aguri has approached former Renault test driver Franck Montagny to fill its third driver position.

The test and reserve role is the only spot still vacant in the 2006 Formula 1 line-up.

As a brand new team, Aguri Suzuki’s squad will be eligible to run a third car in Friday practice sessions, although it may not take up this opportunity until later in the year.

After three seasons as a Renault test driver, Montagny has been replaced by 2005 GP2 runner-up and Flavio Briatore protégé Heikki Kovalainen this year.

Montagny has tested for Champ Car team PKV Racing and is eager to find a drive in the American series, but Super Aguri hopes to tempt the Frenchman to stay in the F1 fold.

“He is a good driver and a friend, so when we reviewed our options for a good development driver, we naturally contacted him,” Super Aguri managing director Daniele Audetto told autosport.com.

But although Montagny is highly rated as a test driver, Audetto admitted that he may be passed over in favour of a driver more appropriate for Super Aguri’s all-Japanese image.

“Our first priority is to have a Japanese driver,” he said, “but it’s not very easy, so we are considering other options.”
Ei mittään järkeä, kisakuskeja parempi kuski testikuskiksi? :confused: :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
butterfly sanoi:
Mutta se tuleva saantohan on sit 110 % eiko? Tosin ei ole sama asia kuin se 107% saanto. Eihan? oon muuten sekaisin :D
110 % sääntö koskee vain aika-ajon kolmanteen osaan selvinnyttä kärkikymmenikköä. Eli tuskin koskettaa Super Aguria.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Jarvis sanoi:
On tossa vielä parannettavaa esim. vertailu 2002 Arrowssiin 2002 Espanjan GP:n aika-ajossa osoittaa sen:

Espanjan GP:n aika-ajojen tulokset:
1. Michael Schumacher Ferrari 1.16,364
2. Rubens Barrichello Ferrari + 0,326
3. Ralf Schumacher Williams BMW + 0,913
4. Juan Pablo Montoya Williams BMW + 1,061
5. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes + 1,155
6. Jenson Button Renault + 1,274
7. David Coulthard McLaren Mercedes + 1,298
8. Nick Heidfeld Sauber Petronas + 1,487
9. Jarno Trulli Renault + 1,565
10. Heinz-Harald Frentzen Arrows Cosworth + 1,757

Eli Frentzen ajoi silloin noin 1.18,1. Tosin suoraa vertailua vaikeuttaa muutokset: 2002 oli Cosworth V10 + silloiset renkaat kun taas nykyään autossa on Honda V8 + nykyaikaiset huomattavasti kehittyneemmät renkaat. Uskoisin että ainakin sekunnin niillä tota Arrowssin aikaa nopeampaa pitäisi mennä.
Nyt sulta unohtu kyllä että se 2004 yhden mutkan muuntaminen hitaammaksi tosin lyhensi rataa muistaakseni ja sitten vielä että toi pintahan uusittiin vuodeksi 2005. Eli aika vaikeeta verrata...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Joni sanoi:
Nyt sulta unohtu kyllä että se 2004 yhden mutkan muuntaminen hitaammaksi tosin lyhensi rataa muistaakseni
La Caixan muuttamisen jälkeen paaluaika parani noin 2,7 sekuntia. Toki siihen vaikuttivat muutkin tekijät.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
MTV3:
"- Talli sai enemmän aikaan Barcelonassa kuin kukaan uskalsi etukäteen odottaa. Tämä saa meidät uskomaan siihen, että suorituskykymme on Bahrainissa hyväksyttävää luokkaa. Talli on hitsautunut hyvin yhteen näiden kolmen testipäivän aikana. Moottori toimi virheettömästi, mikä ennustaa meille hyvää luotettavutta avauskisaan, kertoi Preston.

Super Aguri jatkaa testaamista ensi viikolla Silverstonen radalla. Tuolloin tallin on tarkoitus testata auton uudistettua koria, jota tullaan käyttämään kauden avauskisassa Bahrainissa."

Tätähän tässä on jo odoteltu... Onkos Silverstonessa muita talleja ens viikolla?
Vai pitääkö odottaa Bahrainiin asti että nähdään montako sekuntia Agurit on muita jäljessä oikeesti...
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Tekisi mieleni quotata aiempaa postiani, jossa ennakoin että Arrowsin vanhaa pulkkaa päivitetään hyvinkin paljon. Jotkut olivat eri mieltä.
Luulen ja toivon että Super Aguri on jopa melko hyvässä vauhdissa ensimmäisestä kisasta asti. "Hyvä vauhti" on tietty tässä suhteellinen käsite(tarkoitan että tokko esityksestä tulee niin umpisurkea kuin mitä yleisesti odotettiin kun Super Aguri julkisti käyttävänsä Arrowseja).
Uusi aeropaketti, kilpailukykyinen kone.. Hyvä tulee.. :ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Näyttäis olevan luvattuja uusia muotoja agurissa :thumbup:

 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää



Sellainen. Onhan se pitkälle samanlainen kuin se edellinen versio, mutta selviä muutoksia:
-Ferrarin lanseeraama välisiipi
-Etusiipi hieman muuttunut
-Nokan muoto hieman nykyaikaistunut
-Ponttoonit pyöristyneet
 
Ylös