Addiktiot

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Voi hellanlettanen että täällä on erinomaisia ja terveesti riippuvaisia ihmisiä. Jeesusta vailla enää. Missä on ensimmäinen juoppo? Tässä. Huumehörhöjä ja viherpiipertäjiähän ei näillä lakeuksilla suvaita.

Entäpä bentsokoukussa olijat? Kipulääkeriippuvaiset? Unipillereitä tuleeko napsittua? Roikkuuko joku läheisessään? Peliriippuvaisihan ei tällä forumilla tunnetusti ole, on vain valistuneita harrastajia.

Ihminen koukuttuu. Jokainen kun altistuu riittävästi. Jopa virkkaamiseen. Joka muuta väittää elää itsepetoksessa. Addikti on sekä aineen/toiminnan että käyttäjän/käyttäytyjän ominaisuus.

Mutta turvallista on olla näin erinomaisten ihmisten keskellä. En vain enää muista, että oliko tämä Selväjärkiset vai Ongelmattomat ry tämä palsta?
Liikuntariippuvuuden lisäksi voin ehkä nettiriippuvuuden myöntää (joskaan en ole varma onko se riippuvuuden asteella kuitenkaan), mutta ei mulla kyllä sun mainitsemia riippuvuuksia ole.. Miksi mun sitten pitäisi väittää olevani jotain mitä en ole? Enkä mä pidä itseäni mitenkään erinomaisena, vaikka mulla ei tuollaisia ongelmia olekaan.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Täällä on lueteltu kaikenlaista, mutta onkohan kaikkien kohdalla kyse siis ihan oikeasta riippuvuudesta, joka aiheuttaa vieroitusoireita jos aiheesta ollaan irti? Siis matkustelut jne?
No joo.. en tiedä onko tuo mun liikuntariippuvuuskaan oikeaa riippuvuutta, koska pystyn kuitenkin pitämään suunniteltuja lepopäiviä ja kevyitä viikkoja. Helppoa se ei tietty aina ole. Lisäksi liikuntamäärien suhteen joutuu kokoajan pakottaa itsensä siihen ettei treenaa liikaa, koska mieli tekisi treenata 24/7. Tai siis mun täytyy 'ohjelmoida' etukäteen se miten pitkiä treenejä voin tehdä, koska muuten lähtisi käsistä ja lujaa.

Sairastelujen aikana mulla on kai ihan normaaleja (henkisiä) vieroitusoireita, jos ei pääse treenaamaan esim yli viikkoon. Oireet ilmenee lähinnä masennuksen kaltaisena flegmaattisena mielialana.

Pystyn pitämään tämän kuitenkin kontrollissa (aivan kuten tupakointiriippuvaiset lopetettuaan tupakoinnin).. Ehkä tämä silti lieväksi riippuvuudeksi voi luokitella.. Välillä toki kontrollikin pettää ja lipsahtaa vähän.. Toisaalta ikinä en ole ollut sellaisessa tilassa että kontrolloimattomasti treenaisin liikaa, kyllä tässä aina on kontrolli ollut mukana noin niinkuin pitkäkestoisesti..

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liikuntariippuvuuden lisäksi voin ehkä nettiriippuvuuden myöntää (joskaan en ole varma onko se riippuvuuden asteella kuitenkaan), mutta ei mulla kyllä sun mainitsemia riippuvuuksia ole.. Miksi mun sitten pitäisi väittää olevani jotain mitä en ole? Enkä mä pidä itseäni mitenkään erinomaisena, vaikka mulla ei tuollaisia ongelmia olekaan.
Kandeis pitää niitä lepopäiviä niin ei tarttis ottaa niin itteensä kaikkee koko ajan!

Jacques

Sijainti
Helsinki
Kandeis pitää niitä lepopäiviä niin ei tarttis ottaa niin itteensä kaikkee koko ajan!
Just pidin pari lepopäivää.. :tongue:

Jos rutinasi yleisesti ottaen kaikkiin ei-juoppoihin ja ei-narkkareihin kohdistit, niin kai sen myös muhun kohdistit? :rolleyes:

Knoukka

Well-known member
Just pidin pari lepopäivää.. :tongue:

Jos rutinasi yleisesti ottaen kaikkiin ei-juoppoihin ja ei-narkkareihin kohdistit, niin kai sen myös muhun kohdistit? :rolleyes:
Just mullahan tässä on vara liikunta-addikteja kohtaan rutinoida! Addikti ei muutoin tarkoita välttämättä lainkaan ongelmaa, vaikka voi elämää suurempi sellainen ollakin.

Meni näemmä mullakin ihan hazardihommiksi. Kritiikkini ei kohdistunut addikteihin vaan siihen, että niitä ei tunnisteta saati tunnusteta. Edes itselleen. Pääasia, että julkisivu on kunnossa.

Tunne itsesi. Siinä on suurin elämänviisaus evö. Siitä lähtee kaikki. Sille vois perustaa ihan oman toikin. Jopa oman forumin!

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Hei olen Villeneuve88 ja olen forumisti ja Facebookisti.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Niin ja addiktioihin lisätä, jotta olen ihan ulapalla ja päätä särkee jollen saa pannullista kahvia päivän mittaan.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Veikkaus-addikti:( Huomannut kun lopetti melkein kokonaan dokaamisen,niin on tullut veikkaukseen laitettua enemmän hilloa.Kai ihmisellä joku addiktio pitää olla.n.10 vuotta sitten olin parivuotta piri-koukussa,mutta oneksi pääsin doupeista eroon hyvien ystävien avulla.:)

Knoukka

Well-known member
Veikkaus-addikti:( Huomannut kun lopetti melkein kokonaan dokaamisen,niin on tullut veikkaukseen laitettua enemmän hilloa.Kai ihmisellä joku addiktio pitää olla.n.10 vuotta sitten olin parivuotta piri-koukussa,mutta oneksi pääsin doupeista eroon hyvien ystävien avulla.:)
Täällähän on kokemusta. Millanen rundi oli ton pirin kyydissä ja oliko kuin helvetillistä lopettaa?

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tiedä voiko puhua addiktioista, mutta hurahdan aika helposti kaikenlaiseen mielihyvää tuottavaan, ainakin hetkeksi. Viimeksi meinasin jäädä kiinni ORF Ski Challengeen. :thumbfh:
Sama vaiva. Sitä innostuu, mistä milloinkin.
Ja se kyseinen homma, mikä milloinkin, vie miehen varsin perusteelisesti mukaansa.
Kunnes mies kyllästyy ja hylkää innostuksensa, mikä ikinä se olikaan.

Näitä innostuksen puuskia pukkaa useampia vuodessa, ja ne tuppaavat olemaan aina sillä tavalla projektiluontoisia, että harvemmista on jäänyt pysyvä kiinnostuksen kohde.
Tämän paikallisen tai hetkittäisen "addiktion" kesto on tyypillisesti viikko ... joitakin vuosia.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Täällähän on kokemusta. Millanen rundi oli ton pirin kyydissä ja oliko kuin helvetillistä lopettaa?
Tulihan sitä tehtyä kaikkea tyhmää jotta fiksit sai.Lopettaminen oli suht koht helppoa,koska monet ystävät tuki ja pari kaveria meni hautaan ton paskan takia niin se oli herätys siihen,että nyt pitäis tehdä jotain.Ehkä se oli helpompaa siksikin kun en ränniin tuota paskaa laittanut.nyt elämä menee ok ja on duuni josta pitää,niin kai voin sanoa itseäni onnekkaaksi.Moni ei selviä.:frown: