Bobakki
@f1hog
http://www.youtube.com/watch?v=viwllFnipdsDaSilva sanoi:Muistelisin että oli -98 tai -99 ja ehkä kesä-heinäkuussa..
http://www.youtube.com/watch?v=viwllFnipdsDaSilva sanoi:Muistelisin että oli -98 tai -99 ja ehkä kesä-heinäkuussa..
En minä sellaista väitäkään, että erilaisiin aika-ajosysteemeihin siirtyminen olisi millään tavalla hyvä asia yleisesti. Totesin vain, että minulle henkilökohtaisesti se sopisi kyllä, koska seuraan lajia kuitenkin niin tarkasti, että olisin kustakin systeemistä jotakuinkin perillä. Vihkiytymättömät katsojat eivät yleensä ole kiinnostuneitakaan säännöistä kovin tarkasti.Bobakki sanoi:No tuo nyt vasta typerää olisikin. Aika-ajojärjestelmä ei nykyiselläänkään ole varsinaisesti rakettitiedettä, mutta silti se riitti tullessaan sekoittamaan sekä selostajan että vihkiytymättömämmän katsojan ilmeisen tehokkaasti.
No niinpä olikin.Bobakki sanoi:
Eipä ne bensamäärät nyt kovin paljoa toisistaan eroa - paitsi että Kimi ajaa jatkuvasti muita isommalla kuormalla. Ei se tee siitä paalupaikasta arvottomampaa jos joku ei siitä halua taistella tosissaan.Ylen Sankia Priha sanoi:Niin kauan kuin paalupaikasta taistellaan kisabensoilla, on systeemi paska. Paalupaikalla ei ole mitään arvoa. Ennen se sentään oli saavutus, nyt se on vain erilaisten taktisten kuvioiden sivutuote.
IMHO
Paalut jakautuivat erittäin reilusti menneellä kaudella, mutta siltikään paalupaikalla ei ole enää entisen kaltaista arvostusta.Eddie Rickenbacker sanoi:Eipä ne bensamäärät nyt kovin paljoa toisistaan eroa - paitsi että Kimi ajaa jatkuvasti muita isommalla kuormalla. Ei se tee siitä paalupaikasta arvottomampaa jos joku ei siitä halua taistella tosissaan.
Vai milläs selität sen että viime kaudella paalut jakautuivat niin selkeästi kahden tallin kesken? Miksi esim. Williams tai BMW ei hakenut ns. näytöspaalua kuten eräät Toyotat ja Hondat ovat tehneet takavuosina? Aivan - siksi koska eivät olisi pienelläkään lastilla päässeet edes eturiviin. Eli voidaankin todeta että paalupaikat jakautuivat melko reilusti kaudella 2007.
Tai sit ne vaan veti Q2 pienemmällä bensa määrällä kuin mäcci ja ferrari. Siittähän oli joskus juttua et parhaat tallit harjoittelee isommalla kuormalla alusta asti.Cmoney sanoi:Jep, paalutilastoja pitäisi kaunistella olemalla nopein auto/kuljettaja-yhdistelmä.
Ja BMW Sauber olisi halutessaan kevyillä autoilla ottanut eniten paalupaikkoja tänä vuonna, niin usein ne olivat Q2ssa nopeampia, kuin mikä oli lopullinen Q3sen paaluaika kisabensoilla.
Juuri näin. Aika-ajoista pitäisi paalumies palkita yhdellä mm-pisteellä, ja tankkaus sallia ennen kisaa. Silloin aika-ajoilla olisi ihan uudenlainen merkitys ja kiinnostavuus nousisi huippuunsa.Ylen Sankia Priha sanoi:Niin kauan kuin paalupaikasta taistellaan kisabensoilla, on systeemi paska. Paalupaikalla ei ole mitään arvoa. Ennen se sentään oli saavutus, nyt se on vain erilaisten taktisten kuvioiden sivutuote.
IMHO
Aika ajoilla ratkaistaan lähtöjärjestys kilpailuun, jossa sitten ratkotaan paremmuus. Itse en kannata extra pojoa paalusta. Sen sijaan parannuksena aika-ajoon olisi autojen tankkaus vain ennen Q3. Tällöin bensaa ei tarvitseisi kuluttaa turhaan. Yritysten myötä auto kevenisi ja paranisi ja kun mielestään on onnistunut voisi loput löpöt säästää kilpailuun. Tässä olisi ainakin omasta mielestä urheilullinen pointti. Loppuhetkillä voisi lähteä vielä haastamaan kilpakumppania edellistä yritystä kevyemmällä autolla.Rälle sanoi:Juuri näin. Aika-ajoista pitäisi paalumies palkita yhdellä mm-pisteellä, ja tankkaus sallia ennen kisaa. Silloin aika-ajoilla olisi ihan uudenlainen merkitys ja kiinnostavuus nousisi huippuunsa.
Trullin voittaisi useamman kisan, jos ohituksia parantavia sääntömuutoksia ei tulisi voimaan. :thumbup:formulaX sanoi:Semmoinen radikaali versio olisi muuttaa koko kisaviikonloppu 1 päiväiseksi. Aika-ajot poistetaan ja lähtöjärjestys on mm-tilanteeseen nähden käänteinen. Sama se on kaikille. Hyvät lähtee takaa.
Joo mutta vaikea olisi edestä päästä lähtemään jos voittelisi ja lähtisi hänniltä.CamoN sanoi:Trullin voittaisi useamman kisan, jos ohituksia parantavia sääntömuutoksia ei tulisi voimaan. :thumbup:
Mitense toyota pääsee sitten kymmenen parhaan joukkoon ?markot sanoi:Nyt saatiin kaivattu ja foorumilla aiemmin ehdotettu aika-ajo muutos Q3:seen ja bensan polttaminen jää tyystin pois. Uusilla säännöillä Q3 sesssioon lähdetään niillä bensoilla millä aiotaan myös ajaa kisan ensimmäinen stintti ja tankkausta aika-ajojen jälkeen ei enää tehdä. Mä veikkaan että ainakin Toyota tullaan näkemään paalulla yhdessä kisassa ihan pr-mielessä.
Pakko peesata. Toki,tuohan se vaihtelua hommaan kun usein nähdään keskiluokan,jopa c-luokan kuskeja korkeilla lähtöpaikoilla itse kisaan, mutta valitettavasti ne ovat oikeastaan poikkeuksetta sitten liikkeellä sellaisella taktiikalla että kisassa joudutaan varikolle ekojen joukossa. Ja päinvastoin jos Kimi on vitosena lähtöruudukossa,niin tietäähän sen nykyään jo Kyllönenkin, että Kimillä on muita enemmän bensaa taas.Ylen Sankia Priha sanoi:Niin kauan kuin paalupaikasta taistellaan kisabensoilla, on systeemi paska. Paalupaikalla ei ole mitään arvoa. Ennen se sentään oli saavutus, nyt se on vain erilaisten taktisten kuvioiden sivutuote.
IMHO