Bobakki
@f1hog
Minardi ja Jordan eivät tule ensimmäiseen malliin suostumaan, mikäli 107 prosentin sääntö tulee jälleen mukaan. Käsittääkseni tallien yksimielisyys kuitenkin jälleen vaaditaan
F1-Liven uutisen mukaan tallit onjo yksimielisesti päättäny että Monacon jälkeen aika-ajo muuttuu, tosin virallista infoa ei vielä ole tullut...Bobakki sanoi:Minardi ja Jordan eivät tule ensimmäiseen malliin suostumaan, mikäli 107 prosentin sääntö tulee jälleen mukaan. Käsittääkseni tallien yksimielisyys kuitenkin jälleen vaaditaan
Jos muutos ois pelkästään aikatauluissa niin parempaan suuntaan mennään, mutta pahoin pelkään että menevät jälleen sotkemaan jotain ja tekevät jälleen jonkun hiton farssin. :thumbdownnoh, parempaan suuntaan kuitenkin mennään :thumbup:
Schumi olisi todennäköisesti kisassa körötellyt aivan yhtä kauan Trullin takana letkassa laihalla seoksellaan.Black Leopard sanoi:Ja, kyllä Imolassa Schumin ensimm. ja toinen sektori antoivat selvät merkit raskaammasta kuormasta Ferrarissa (Schumi olisi muuten normaalilla kierroksella ajanut 3-5 ruutuun, josta olisi melkoisella varmuudella voittanut kisan, joten...
No, ihan jees juttu.Formula 1 -tallit pääsivät perjantaina yhteisymmärrykseen siitä, että sunnuntai-aamun aika-ajosta luovutaan. Jo ensi viikolla ajettavassa Euroopan GP:ssä on tarkoitus ajaa vain yksi aika-ajo lauantaina.
Lähtöjärjestys lauantain aika-ajoon määräytyisi nykyiseen tapaan edellisen kilpailun tulosten käänteisessä järjestyksessä, jossa edellisen GP:n voittaja lähtee radalle viimeisenä. Aika-ajon jälkeen autoon ei saa tehdä muutoksia, joten aika-ajokierros on ajettava samalla polttoainemäärällä, jolla kuljettajat lähtevät kisaan.
Tallien ja Kansainvälisen autoliiton FIA:n maailmanneuvoston on vahvistettava päätös ensi keskiviikkoon mennessä, jotta muutos astuisi voimaan jo seuraavana viikonloppuna Nürburgringillä ajettavaan Euroopan GP:hen.
juu samaa mieltä, naurettavaa toimintaa tuo kisabensat tankeissa toiiminta...Joni sanoi:Kevyellä se pitäis olla.
Paitsi nyt ei enää ajeta sitä turhaa perjantain sessiota, jossa määrättiin lähtöjärjestys ratkaisevaan aika-ajoon. Tällä kertaa sille yhdelle ja ratkaisevalle nopealle kierrokselle lähdetään edellisen kisan tulosten mukaan. Edellisen kisan voittaja ajaa viimeisenä oman nopean vetonsa.PekPoy sanoi:Mitä hittoa?
Tuohan on aivan sama aika-ajojärjestelmä, kuin se jolla alunperin siirryttiin yhden nopean kierroksen systeemiin.
Eiköhän se ole sen takia että halutaan hieman sitä vaihtelua ja ennalta-arvaamattomuutta sinne kärkipäähän. Esimerkiksi Webberillä ei olisi ollut Barcelonassa mitään asiaa 2. ruutuun tyhjällä tankilla ajettaessa.Bobakki sanoi:Joka tapauksessa täytyy ihmetellä, että mikä fiksaatio tuosta kisabensoilla ajamisesta on tullut