Bobakki
@f1hog
Minardi ja Jordan eivät tule ensimmäiseen malliin suostumaan, mikäli 107 prosentin sääntö tulee jälleen mukaan. Käsittääkseni tallien yksimielisyys kuitenkin jälleen vaaditaan
F1-Liven uutisen mukaan tallit onjo yksimielisesti päättäny että Monacon jälkeen aika-ajo muuttuu, tosin virallista infoa ei vielä ole tullut...Bobakki sanoi:Minardi ja Jordan eivät tule ensimmäiseen malliin suostumaan, mikäli 107 prosentin sääntö tulee jälleen mukaan. Käsittääkseni tallien yksimielisyys kuitenkin jälleen vaaditaan![]()
Jos muutos ois pelkästään aikatauluissa niin parempaan suuntaan mennään, mutta pahoin pelkään että menevät jälleen sotkemaan jotain ja tekevät jälleen jonkun hiton farssin. :thumbdownnoh, parempaan suuntaan kuitenkin mennään :thumbup:
Schumi olisi todennäköisesti kisassa körötellyt aivan yhtä kauan Trullin takana letkassa laihalla seoksellaan.Black Leopard sanoi:Ja, kyllä Imolassa Schumin ensimm. ja toinen sektori antoivat selvät merkit raskaammasta kuormasta Ferrarissa (Schumi olisi muuten normaalilla kierroksella ajanut 3-5 ruutuun, josta olisi melkoisella varmuudella voittanut kisan, joten...
No, ihan jees juttu.Formula 1 -tallit pääsivät perjantaina yhteisymmärrykseen siitä, että sunnuntai-aamun aika-ajosta luovutaan. Jo ensi viikolla ajettavassa Euroopan GP:ssä on tarkoitus ajaa vain yksi aika-ajo lauantaina.
Lähtöjärjestys lauantain aika-ajoon määräytyisi nykyiseen tapaan edellisen kilpailun tulosten käänteisessä järjestyksessä, jossa edellisen GP:n voittaja lähtee radalle viimeisenä. Aika-ajon jälkeen autoon ei saa tehdä muutoksia, joten aika-ajokierros on ajettava samalla polttoainemäärällä, jolla kuljettajat lähtevät kisaan.
Tallien ja Kansainvälisen autoliiton FIA:n maailmanneuvoston on vahvistettava päätös ensi keskiviikkoon mennessä, jotta muutos astuisi voimaan jo seuraavana viikonloppuna Nürburgringillä ajettavaan Euroopan GP:hen.
juu samaa mieltä, naurettavaa toimintaa tuo kisabensat tankeissa toiiminta...Joni sanoi:Kevyellä se pitäis olla.![]()
![]()
![]()
Paitsi nyt ei enää ajeta sitä turhaa perjantain sessiota, jossa määrättiin lähtöjärjestys ratkaisevaan aika-ajoon. Tällä kertaa sille yhdelle ja ratkaisevalle nopealle kierrokselle lähdetään edellisen kisan tulosten mukaan. Edellisen kisan voittaja ajaa viimeisenä oman nopean vetonsa.PekPoy sanoi:Mitä hittoa?
Tuohan on aivan sama aika-ajojärjestelmä, kuin se jolla alunperin siirryttiin yhden nopean kierroksen systeemiin.
Eiköhän se ole sen takia että halutaan hieman sitä vaihtelua ja ennalta-arvaamattomuutta sinne kärkipäähän. Esimerkiksi Webberillä ei olisi ollut Barcelonassa mitään asiaa 2. ruutuun tyhjällä tankilla ajettaessa.Bobakki sanoi:Joka tapauksessa täytyy ihmetellä, että mikä fiksaatio tuosta kisabensoilla ajamisesta on tullut