BMW.Sauber

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Pistetäänpä kuva totaalisesta kölittömyydestä:


Nuo ilmanohjaimet, jotka mäkissäkin on, eivät ole kölejä :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Not bad! :ahem:

1 M. Gené Ferrari 01:16.583 88
2 J. Villeneuve BMW 01:17.633 92
3 JP. Montoya McLaren 01:17.639 87
4 G. Paffett McLaren 01:17.798 55
5 N. Heidfeld BMW 01:18.393 23
6 R. Doornbos Red Bull 01:19.104 61
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Villeneuve ajoi vissiin eilen uudella autolla. Näyttäis, että tuo vanha auto on se joka jää joka päivä radan varteen, mistä lie johtuu?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Aika pienet muutokset viime kauden autoon nähden...

Ville ja F1.06

Kubica ja viimekauden sauber
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Ghost_Glove sanoi:
Aika pienet muutokset viime kauden autoon nähden...
Eipä tietty mitään valtavaa eroa ole, mutta jos yksityiskohtia alkaa katsomaan niin suurinpiirtein joka osa on kuitenkin erilainen :) ja on siis selkeästi täysin uusi luomus.

Taksiiven yläosa tosiaan näyttää olevan aika copy/paste sauberista.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo hienosäätöö hienosäätöö... Mut melkein väittäsin että tää on konservatiivisin esitys tälle kaudelle... Toki aikaa on vielä muuttaa..

Siivistä sen verran, että aika monet taitaa ajella vanhoilla siivillä näin ens alkuun.. Esim ferkkuhan käyttää viime kauden etusiipee ainakin vielä...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Williams ja BMW.Sauber on muuten imitoivat väreissään jännästi toisiaan... Valkoinen ja sininen vain päinvastoin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Friday, February 10, 2006 - 07:30 AM

F1's V8 engines of 2006 pack about 200 less horse power than the V10s of last year, but - even still - the cars have not significantly slowed down.

Drivers may complain about the power loss, but the bare statistics are telling a different story.

Take, for example, Sauber.

With the V10 Ferrari-powered C24 in July 2005, Felipe Massa clocked a best time at Jerez of about 1m17secs.

Albeit now owned and powered by BMW, Nick Heidfeld - at the wheel of the '06-spec 'F1.06' on Wednesday - powered around the same Spanish track with a best lap time of 1m17.5secs; just half a second slower.

In the rear of the car, of course, is a V8.

There are a few explanations for this. First, the new Sauber is inherently a better car. But while the V8s output less power, they are also smaller, giving more freedom for the work of aerodynamicists.

Moreover, a V8 runs cooler than a V10, allowing for gains in the cooling departments - such as side pod size - and therefore better weight distribution via ballast through lighter parts.

And, of course, 2006's tyre regulations are actually increasing mid-corner speeds, because the shorter-life boots are softer and therefore more adhesive.

''We are as quick with the V8 motor,'' BMW Sauber's Jacques Villeneuve confirmed to Swiss newspaper Blick, ''as we were with the old Sauber with a V10.''{/quote]
:ahem:
 

de Cesaris

bastardo, ignorante
Liittynyt
18.12.2003
Viestit
146
Miksi Zäkx Villenööfillä on noin pieni takki tuossa kuvassa? :confused:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Aika hyvä juttu kyllä BMW.Sauberille jos tosiaan ovat viime vuotisessa vauhdissaan... Toki jos muutkin ovat samoissa asetelmissa niin sittenhän tilanne
ei muutu viime kaudesta.. mut epäilen, että alkukaudesta ei ykskään talli yllä parempiin tuloksiin kuin viime vuonna... :confused:
 

Razah

kekkeruusi
Liittynyt
1.10.2000
Viestit
266
Sijainti
Espoo
Suurin syy on renkaissa. Vanhalla rengassäännöllä tulisi varmasti reilusti takkiin. En usko että aerodynaamisilla parannuksilla korvataan paria sataa hepoista, tietysti hieman radasta riippuen.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Razah sanoi:
Suurin syy on renkaissa. Vanhalla rengassäännöllä tulisi varmasti reilusti takkiin. En usko että aerodynaamisilla parannuksilla korvataan paria sataa hepoista, tietysti hieman radasta riippuen.
Pari vuotta takaperin jonkun tallin tekninen johtaja sanoi, että aerodynamiikkaa parantamalla voitetaan kymmenys, renkaita parantamalla sekunti.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Vähän mietityttää että onko Monzan kolari vaikuttanut Heidfeldin vauhtiin.
Ei Williams turhaa pitänyt Heidfeldiä sivussa loppukautta. Siitä kertovat jo Pizzonian otteet, parempi mies olisi tottakai otettu jos olisi ollut kunnossa.
Heidfeld on pitänyt talvitauon aikalailla hiljaiseloa poissa kameroilta.
Testitkään eivät ole menneet ihan suunnitelmien mukaan, se että kokematon Kubica jää taakse ja viimeisiään vetelevä Villeneuve on nopeampi kertovat siitä Nickille on voinut käydä kuin Wendlingerille tai Lehdolle aikoinaan. Ja kun edessä on kauden kaksi rankinta kilpailua niin onko Nickin kunto kohdallaan kokonaisen Grand Prixin ajoon täysillä. Nickin kunto ei muutenkaan ole ollut mikään maailman paras. Viime kausi oli helppo kun ei kokoaikaa tarvinnut vetää äärirajoilla mutta nyt kun renkaita ei enää tarvitsekkaan säästää voi Heidfeld olla aikamoisissa vaikeuksissa.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
CaPtEeNi sanoi:
Vähän mietityttää että onko Monzan kolari vaikuttanut Heidfeldin vauhtiin.
Ei Williams turhaa pitänyt Heidfeldiä sivussa loppukautta. Siitä kertovat jo Pizzonian otteet, parempi mies olisi tottakai otettu jos olisi ollut kunnossa.
Heidfeld on pitänyt talvitauon aikalailla hiljaiseloa poissa kameroilta.
Testitkään eivät ole menneet ihan suunnitelmien mukaan, se että kokematon Kubica jää taakse ja viimeisiään vetelevä Villeneuve on nopeampi kertovat siitä Nickille on voinut käydä kuin Wendlingerille tai Lehdolle aikoinaan. Ja kun edessä on kauden kaksi rankinta kilpailua niin onko Nickin kunto kohdallaan kokonaisen Grand Prixin ajoon täysillä. Nickin kunto ei muutenkaan ole ollut mikään maailman paras. Viime kausi oli helppo kun ei kokoaikaa tarvinnut vetää äärirajoilla mutta nyt kun renkaita ei enää tarvitsekkaan säästää voi Heidfeld olla aikamoisissa vaikeuksissa.
Eikos nickia viimekaudella "haukuttu" yhdeksi kovakuntoisimmista kuskeista koko sarjassa?
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
butterfly sanoi:
Eikos nickia viimekaudella "haukuttu" yhdeksi kovakuntoisimmista kuskeista koko sarjassa?
Enpä tuollasta muista..

Mut ei ole ikään ihe jos kolari hidastaa vauhtia. Toiset osaa käsitellä sen, mut toisille jää aivoihin kolarikokemuksesta ohjelmointi, joka käynnistyytietyistä elementeistä ja kuski ottaa vaistomaisest varovaisemmin. Heidfelt vaikuttaa ulospäin vähän epävarmalta eli en yhtään ihmettele vaikka olis alkanu epäröimään ratin takana, vaikka edes niin vähän ettei sitä itse huomaa mutta näkyy ajoissa.
 
Ylös