eduardo
Well-known member
Näyttää hitaalta. :thumbdownJ.Heldenview sanoi:
Parta ajamatta ja tukka kampaamatta. Bemariteinit tykkää
Näyttää hitaalta. :thumbdownJ.Heldenview sanoi:
Parta ajamatta ja tukka kampaamatta. Bemariteinit tykkää
Kuka tässä on leveästä puhunut? :jaska:J.Heldenview sanoi:Hiilikuitukate ei tee perästä leveää :jaska:
Hyvin sanottueduardo sanoi:Näyttää hitaalta. :thumbdown
Eipä tietty mitään valtavaa eroa ole, mutta jos yksityiskohtia alkaa katsomaan niin suurinpiirtein joka osa on kuitenkin erilainen ja on siis selkeästi täysin uusi luomus.Ghost_Glove sanoi:Aika pienet muutokset viime kauden autoon nähden...
Friday, February 10, 2006 - 07:30 AM
F1's V8 engines of 2006 pack about 200 less horse power than the V10s of last year, but - even still - the cars have not significantly slowed down.
Drivers may complain about the power loss, but the bare statistics are telling a different story.
Take, for example, Sauber.
With the V10 Ferrari-powered C24 in July 2005, Felipe Massa clocked a best time at Jerez of about 1m17secs.
Albeit now owned and powered by BMW, Nick Heidfeld - at the wheel of the '06-spec 'F1.06' on Wednesday - powered around the same Spanish track with a best lap time of 1m17.5secs; just half a second slower.
In the rear of the car, of course, is a V8.
There are a few explanations for this. First, the new Sauber is inherently a better car. But while the V8s output less power, they are also smaller, giving more freedom for the work of aerodynamicists.
Moreover, a V8 runs cooler than a V10, allowing for gains in the cooling departments - such as side pod size - and therefore better weight distribution via ballast through lighter parts.
And, of course, 2006's tyre regulations are actually increasing mid-corner speeds, because the shorter-life boots are softer and therefore more adhesive.
''We are as quick with the V8 motor,'' BMW Sauber's Jacques Villeneuve confirmed to Swiss newspaper Blick, ''as we were with the old Sauber with a V10.''{/quote]
:ahem:
Ettei sen ego pullistuis V8 isommaksi?de Cesaris sanoi:Miksi Zäkx Villenööfillä on noin pieni takki tuossa kuvassa?
Pari vuotta takaperin jonkun tallin tekninen johtaja sanoi, että aerodynamiikkaa parantamalla voitetaan kymmenys, renkaita parantamalla sekunti.Razah sanoi:Suurin syy on renkaissa. Vanhalla rengassäännöllä tulisi varmasti reilusti takkiin. En usko että aerodynaamisilla parannuksilla korvataan paria sataa hepoista, tietysti hieman radasta riippuen.
Eikos nickia viimekaudella "haukuttu" yhdeksi kovakuntoisimmista kuskeista koko sarjassa?CaPtEeNi sanoi:Vähän mietityttää että onko Monzan kolari vaikuttanut Heidfeldin vauhtiin.
Ei Williams turhaa pitänyt Heidfeldiä sivussa loppukautta. Siitä kertovat jo Pizzonian otteet, parempi mies olisi tottakai otettu jos olisi ollut kunnossa.
Heidfeld on pitänyt talvitauon aikalailla hiljaiseloa poissa kameroilta.
Testitkään eivät ole menneet ihan suunnitelmien mukaan, se että kokematon Kubica jää taakse ja viimeisiään vetelevä Villeneuve on nopeampi kertovat siitä Nickille on voinut käydä kuin Wendlingerille tai Lehdolle aikoinaan. Ja kun edessä on kauden kaksi rankinta kilpailua niin onko Nickin kunto kohdallaan kokonaisen Grand Prixin ajoon täysillä. Nickin kunto ei muutenkaan ole ollut mikään maailman paras. Viime kausi oli helppo kun ei kokoaikaa tarvinnut vetää äärirajoilla mutta nyt kun renkaita ei enää tarvitsekkaan säästää voi Heidfeld olla aikamoisissa vaikeuksissa.
Enpä tuollasta muista..butterfly sanoi:Eikos nickia viimekaudella "haukuttu" yhdeksi kovakuntoisimmista kuskeista koko sarjassa?