Williamsilla toinen Virallinen Harjoitus perjantaina oli osoitus Hondan turbomoottorien vahvuudesta ja ylipäänsäkin parantuneesta suorituskyvystä. Keke Rosberg oli kuudes ja Jacques Laffite oli kymmenes. Suomalainen väistyvä maailmanmestari ei ollut lainkaan yllättynyt Hondan turbomoottorin suorituskyvystä sillä se oli juuri sitä mitä hän oli odottanutkin.
Ainoa ongelma mistä Rosberg oli huolissaan oli vain moottori ja renkaat. Moottorissa oli turboviiveongelma ja polttoaineenkulutuskin hyppäsi välittömästi korkeammalle. Lisäksi ilkeät viiveongelmat rasittivat myös autoa. Renkaat taas vuorostaan olivat lauantain kisapäivälle kysymysmerkki. Talli oli valmis harkitsemaan sekarengastusta tai huomattavasti tavallista kovempia renkaita kuumuuden ja takaosuuden muhkuroiden takia.
Vapaissa Harjoituksissa Rosberg oli menettänyt paljon aikaa teknisten ongelmien takia. Silloin vika ei ollut moottorissa vaan pakoputki oli hajonnut irronneen venttiilin osuessa sitä vasten. Ensimmäisen 15 minuutin ajan ratkaisevasta Virallisesta Harjoituksesta Rosberg oli ajanut kisarenkailla ja testaten B-seoksia ja heti sen jälkeen C-seoksia. Sen jälkeen hän oli kuluttanut kaksi sarjaa D-seoksia ja testannut vielä kiireesti A-seoksia.
Sen jälkeen hän oli laittanut Sunsetin mutkan ulosajon jälkeen alleen aika-ajorenkaat ja yrittänyt saada parempaa aikaa. Yllättäen Manfred Winkelhock osui samalle kierrokselle Keken kanssa ja sillä hetkellä kun Keke ei antanut tietä niin Lempeä Härkä muuttui Äreäksi Häräksi ja alkoi tarkoituksella töniä Rosbergin auton sivuponttoonia aina kun hän oli suomalaisen mielestä päästämässä häntä ohi.
Sunsetissa autot osuivat kovassa vauhdissa kolkaten toisiinsa, mutta kuin ihmeen kaupalla mitään todella pahaa ei tapahtunut ja autoja koristivat vain vihaisten kuljettajien osumista aiheutuneet renkaanjäljet kyljissä.
Rosberg ei missään vaiheessa saanut tuohtuneelta Winkelhockilta kunnon selitystä asiaan ja Rosberg sanoi vain antaneensa hänelle takaisin sen mitä saksalainen oli jo aiemminkin kaudella antanut hänelle.
Miehillä oli ollut keskenään hieman erimielisyyksiä aiemminkin kaudella Winkelhock oli syytellyt Kekeä estelijäksi ja Rosberg vuorostaan Manfredia holtittomaksi kuljettajaksi aina hajoavalla autollaan.
Ainoa arvaus minkä Rosberg keksi syyksi koko turhalle osumaepisodille radalla ja melkein kimppuun käymiseen sen ulkopuolella oli se, että suomalainen oli vahingossa pilannut hänen nopean kierroksensa. Samalla häntä harmitti kuulla myös John Watsonin valituksia siitä, että Rosberg oli pilannut yhdessä Winkelhockin kanssa hänen aikansa.
Watsonin valitus Winkelhockille vuorostaan aiheutti sen, että Rosbergin ja Niki Laudan oli mentävä estämään tilanteesta melkein aiheutunut nyrkkeilyottelu. Winkelhock tuntui koko viikonlopun ajan olevan aivan erilainen kuin normaalisti. Tosin saatuaan kasipaikan lähtöruudukossa perjantain jälkeen hän rauhoittui.
Jokseenkin Watsonin ja Rosbergin oli hänen lausuntojensa mukaan pysyttävä poissa hänen tieltään. Muussa tapauksessa asiat ratkaistaisiin tarvittaessa lähiökadulla.
