CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15068
110 %:tin sääntö oli ollut voimassa kauden 1983 alusta lähtien ja Kyalamin kilpailusta olisivat sääntöjen mukaan karsiutuneet kolme viimeistä autoa ja sitä ajanutta kuljettajaa eli Kenny Acheson, Corrado Fabi ja Piercarlo Ghinzani. Acheson olisi jäänyt 0,2 prosenttia rajan ulkopuolelle ja Fabi ja Ghinzani sitten jo selvemmin. Kauden aiemmissa osakilpailuissa mukaanlukien sarjan ulkopuolisen Mestareiden Ajon 110 %:tin rajaa käytettiin varsin vähän. Rio de Janeirossa ja Long Beachissa kaikki selvisivät mukaan kilpailuun alkukaudesta. Mestareiden Ajossa Brands Hatchissa osaanottajien yleisen vähyyden takia säännölle viitattiin kintaalla. Muussa tapauksessa Jean-Louis Schlesser ja Stefan Johansson olisivat jääneet ulkopuolelle. Paul Ricardissa ja Imolassa kaikki olisivat selvinneet mukaan myös ilman sääntöä.
Monacossa Piercarlo Ghinzani, Johnny Cecotto ja Roberto Guerrero eivät olisi selviytyneet ajoillaan jatkoon ilman yleistä karsintaakin. Spa-Francorchampsissa vuorostaan Eliseo Salazar ei olisi selviytynyt jatkoon mitenkään jäädessään aikarajan ulkopuolelle. Detroitissa ja Montrealissa kaikki olisivat olleet hyväksyttyjä mukaan aikarajojen puitteissa. Silverstonessa karsiutuneiden kuljettajien eli Johnny Cecotton, Corrado Fabin ja Kenny Achesonin lisäksi myös Piercarlo Ghinzani olisi pitänyt tiputtaa pois lähtöruudukosta aikarajan puitteissa vaikka Ghinzani pääsikin mukaan kilpailuun karsiutumatta.
Hockenheimissa Manfred Winkelhock olisi ilman aikoja pudonnut jatkosta ja Kenny Acheson oli jälleen 110 %:tin ulkopuolella omalla ajallaankin ja tipahti muutenkin pois jatkosta. Österreichringilla Acheson tippui 0,1 prosentin erolla alle aikarajan. Zandvoortissa ja Monzassa kaikki olisivat aikarajan puitteissa päässeet mukaan kilpailuun. Samoin Brands Hatchissakin. 110 %:tin sääntöä ei kuitenkaan lopullisesti tuomittu kenellekään ruudukkoon päässeelle kuljettajalle ja sinällään sääntö oli ensimmäisenä käyttövuotenaan lajissa ilman käyttöä. Sääntö oli loppupelissä voimassa aina vuoteen 1995 saakka ennen legendaarista ja nykyistä 107 % sääntöä.
Monacossa Piercarlo Ghinzani, Johnny Cecotto ja Roberto Guerrero eivät olisi selviytyneet ajoillaan jatkoon ilman yleistä karsintaakin. Spa-Francorchampsissa vuorostaan Eliseo Salazar ei olisi selviytynyt jatkoon mitenkään jäädessään aikarajan ulkopuolelle. Detroitissa ja Montrealissa kaikki olisivat olleet hyväksyttyjä mukaan aikarajojen puitteissa. Silverstonessa karsiutuneiden kuljettajien eli Johnny Cecotton, Corrado Fabin ja Kenny Achesonin lisäksi myös Piercarlo Ghinzani olisi pitänyt tiputtaa pois lähtöruudukosta aikarajan puitteissa vaikka Ghinzani pääsikin mukaan kilpailuun karsiutumatta.
Hockenheimissa Manfred Winkelhock olisi ilman aikoja pudonnut jatkosta ja Kenny Acheson oli jälleen 110 %:tin ulkopuolella omalla ajallaankin ja tipahti muutenkin pois jatkosta. Österreichringilla Acheson tippui 0,1 prosentin erolla alle aikarajan. Zandvoortissa ja Monzassa kaikki olisivat aikarajan puitteissa päässeet mukaan kilpailuun. Samoin Brands Hatchissakin. 110 %:tin sääntöä ei kuitenkaan lopullisesti tuomittu kenellekään ruudukkoon päässeelle kuljettajalle ja sinällään sääntö oli ensimmäisenä käyttövuotenaan lajissa ilman käyttöä. Sääntö oli loppupelissä voimassa aina vuoteen 1995 saakka ennen legendaarista ja nykyistä 107 % sääntöä.
Viimeksi muokattu: