IsoAhven
Well-known member
- Liittynyt
- 16.3.2012
- Viestit
- 2716
Hyi. Yäk. Mut esim. max 2 ukkoa varikolle kerrallaan. Siinäpä katseltais ku ukot säheltäis takarenkaat ja sen jälkee hakis eturenkaat ja vaihtais ne. Olis varikoilla käynneissäki jotain katseltavaa sen sijaan, että auto pysähtyy ja jatkaa samantien matkaa.Onhan varikkostopeilla edelleenkin merkitystä, vaikka ei pitäisi olla. Se nähtiin tänäänkin. Parasta olisi siis poistaa ne kokonaan. Näen tässä vain etuja:
- Ei tarvita isoa mekaanikkoarmeijaa (=alemmat kustannukset) eikä siihen liittyviä onnettomuusriskejä.
- Vähemmän rengassettejä (=alemmat kustannukset) kisaviikonlopun aikana.
- Sijoitukset määräytyvät vain radalla, ei varikkostopeilla.
- Turva -autolla on vähemmän merkitystä.
- Ei tallin sisäistä kuljettajien suosimista eri varikkotaktiikoilla.
Renkaitten pitää tietysti kestää se 300km ilman isompaa pidonheikennystä.
Sateen yllätessä voidaan joko keskeyttää koko kilpailu tai tehdä uusintalähtö keskeytyshetken lähtöjärjestyksessä.
edit: mut liekö tuoki menis siihen, että jollain lingolla nakattais varikkosuoralle tyypille rengas syliiin
Viimeksi muokattu: