Mitähän Dennis vielä keksii, kai seuraavaksi Dennis ilmoittaa, että " Olen huomannut, että Ferrarin moottori vääntää enemmän kuin meidän, joten heillä on pakko olla jotain laitonta! "tpt sanoi:Jep, jos FIA on tähän asti sen hyväksynyt(ainakin Japanista lähtien) niin ei kai Dennisin epätoivo sitä sääntöjenvastaiseksi voi muuttaa. Ja muilla on vielä epäreilu taktiikkakin
Homohyppyjä odottelet?Karpow sanoi:Kimi todellakin seuraa Schumacherin jalanjälkiä, ihan villunkimestariksi asti!
Täsmälleen samaa mieltä, esim. just aerodynamiikan kohdalla pitäiskin olla joustoa niin että kekseliäämpi suunnitelija voi saavuttaa etua, gp2 on sitten enempi tämmönen kaikille samat lähtökohdat sarja.Ghost_Glove sanoi:Eli se on sitten enemmänkin sääntöjen tekijöiden vika jos kaikkea ei saada pois vaikka yritettäisiinkin. Mutta eikös se ole lajin suola, että uutta keksitään ja kokeillaan. Ollaanhan sentään tekniikan huipulla! Ron setä sais mennä itseensä. Ottais vaikka paukun tai kaks sillon tällön kuskiensa kanssa niin ei tarttis olla niin takakiree britti koko aikaa.
Tuon takia Dennis lähtikin kyselemään tutkimuksia asiasta. Ei pelkästään sen takia, että onko se laitonta vaan sen takia, että jos se on laillista niin voivat itekkin tehdä jotain samallaista.Juzo sanoi:Tuon Autosportin jutun mukaan Ferrarin ja Bemarin pohjalevy on kiinnitetty autoon jousen avulla. Nuo FIA:n testithän ilmeisesti tapahtuvat niin että pohjalevyä painetaan jollain tietyllä voimalla ja sitten mitataan paljonko pohjalevy antaa periksi.
Teoriassahan tuon jousitussysteemin avulla pystyttäisiin rakentamaan pohjalevyn jousto niin ettei se anna yhtään periksi jollain tietyllä voimalla, mutta sitten kun paine kasvaa tarpeeksi suureksi niin jousi painuukin kokonaan pohjaan.
Herää tietysti kysymys, miksi Ferrari ja BMW on halunnu asentaa tuollaisen jousituksen pohjalevyyn. Teoriassa se voisi jotenkin liittyä kanttarin ylityksiin, jolloin pohjalevy antaisi periksi. Mielestäni pohjalevy on kuitenkin aerodynaaminen osa eikä se todellakaan saisi liikkua minkään mekaanisen systeemin avulla.
MTV3 sanoi:Väitteen mukaan Ferrari-auton pohjan etupää putoaa vauhdissa alemmaksi. Auton suoravauhtia on mahdollista parantaa tällä tavalla liikkuvalla pohjalla. Säännöt eivät kuitenkaan salli liikkuvia aerodynaamisia apuvälineitä.
off topic: Mistähän kolmoselle oikeesti löytyis parempaa porukkaa töihin?Autosport sanoi:The recent allegations, following the Australian Grand Prix, suggest the Ferrari floor could lift at high speed leading the diffuser to stall. This could either increase straight-line speed through a loss in drag, or improve the car's balance by reducing rear downforce.
Niin, en tiiä. Ilmeisesti sen lattian ylöspäin siirtyminen on säännöissä kielletty, mutta alaspäin siirtyminen ei olisi.Ghost_Glove sanoi:Niin kumpaahan nämä valituksen kohteeksi joutuvat pohjalevyt nyt siis tekevät,
nousevat vai laskevat vauhdin kasvaessa?
Itse voisin kuvitella, että nousevat kuten Autosport sanoo, mutta vähemmän yllättävästi kolmosella lukee jotain ihan muuta:
off topic: Mistähän kolmoselle oikeesti löytyis parempaa porukkaa töihin?
Tiiä ny sitten mistä tässä on kyse.It has been reported that the under-bodies of the teams' single seaters, which may lower at speed to give a performance advantage in a straight line, came under scrutiny by rivals and the governing body in Australia.
Mutta Norbert-possu on ollut hiljaa lähiaikoina. Jokohan Malesiassa kuullaan pahoitteluja Fernandolle kun motti ei kestänytkään?MaranelloRed sanoi:Tuo Martin poju onkin ilmeisesti saanut kontolleen olla tietynlaisena virallisena paskanjauhajana mcladalla kun ronny tutustuu sääntökirjoihin ja esittää protesteja milloin pohjista ja milloin taktiikoista.
Banaani sanoi:Mutta Norbert-possu on ollut hiljaa lähiaikoina. Jokohan Malesiassa kuullaan pahoitteluja Fernandolle kun motti ei kestänytkään?
Itse voisin kuvitella että vauhdin lisääntyessä laskevat, jos siitä aikovat saada jotain hyötyä.Ghost_Glove sanoi:Niin kumpaahan nämä valituksen kohteeksi joutuvat pohjalevyt nyt siis tekevät,
nousevat vai laskevat vauhdin kasvaessa?
Itse voisin kuvitella, että nousevat kuten Autosport sanoo, mutta vähemmän yllättävästi kolmosella lukee jotain ihan muuta:
Itse veikkaisin, että nousee kuten autosport kertoo. Korkempi pohja edestä tarkoittaa pienempää ilman etenemisnopeutta keulaosan alla -> paine nousee (eli vähemmän alipainetta) -> keulan downforce vähenee. Lisäksi pienempi ilman etenemisnopeus diffuuseriin aiheuttaa kaiketi sen sakkauksen -> perän downforce pienempi.Oberfeldwebel sanoi:Itse voisin kuvitella että vauhdin lisääntyessä laskevat, jos siitä aikovat saada jotain hyötyä.
Mahdollisimman matala maavara, sitä ne ennen oli..
Miten olisi flaksimpi homoloikka?Sam sanoi:Homohyppyjä odottelet?