Ferrari rikkoo rengassääntöjä

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Tarkoitin tietysti sitä, että uuni on rakennettu jo valmiiksi ko. käyttötarkoitukseen. Sinne ei tarvitse ruoan lisäksi heittää jatkojohdon päässä killuvia erillisiä vastuksia - vaan ne ovat siellä asennettuna uunin rakenteisiin ihan valmiiksi.

Sorry jos olin epätarkka.
 

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
kc4197 sanoi:
Tarkoitin tietysti sitä, että uuni on rakennettu jo valmiiksi ko. käyttötarkoitukseen. Sinne ei tarvitse ruoan lisäksi heittää jatkojohdon päässä killuvia erillisiä vastuksia - vaan ne ovat siellä asennettuna uunin rakenteisiin ihan valmiiksi.

Sorry jos olin epätarkka.
Hyvä täsmennys. Jos olen ymmärtänyt oikein, Ferrarin renkaat laitetaan ensin normaalien renkaanlämmittimien sisään, minkä jälkeen koko yhdistelmä suljetaan tuollaiseen metallilaatikkoon. Tai sitten ne lämmittimet on kiinnitetty laatikkoon valmiiksi ja rengas laitetaan sisään. Kertokaa joku, jos tiedätte toimintaperiaatteen varmasti...
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Soitin justiin Ridgestonelle ja vakuuttivat kaiken olevan varmasti kunnossa ja asiallisella pohjalla. Lupasivat vielä siinä samassa Ranskastakin voiton ja kolmannen sijan joten mikäs tässä on kisaa ootellessa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed sanoi:
Soitin justiin Ridgestonelle ja vakuuttivat kaiken olevan varmasti kunnossa ja asiallisella pohjalla. Lupasivat vielä siinä samassa Ranskastakin voiton ja kolmannen sijan joten mikäs tässä on kisaa ootellessa.
soitit Ridgestonelle = soitit ko. merkin Ivalon jälleenmyyjälle joka ei ole koskaan kuullutkaan formuloista? :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed sanoi:
Sanoivat että vain uus jordan kiilaa väliin.
no ihmekös tuo jos vaan Jordanit ja Minardit kiertää Ferkun lisäks rataa ranskassa :D
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
vieläkin sitä huomaa, että kun ferrari tekee jotain "uudempaa", niin siitä täällä jaksetaan mutista tuollaisella erittäin ferrari-vastaisella asenteella. topicin nimi kertoo jo paljon...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
IRWIN!!!!!!!!!! ON PALANNUT KOLOSTAAN! :eek!:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Irwin sanoi:
vieläkin sitä huomaa, että kun ferrari tekee jotain "uudempaa", niin siitä täällä jaksetaan mutista tuollaisella erittäin ferrari-vastaisella asenteella. topicin nimi kertoo jo paljon...
noniinno, jos säännöissä lukee selvästi "peitteet" ja tiimi käyttää umpinaisia boxeja, niin ilm. ei sais edes jutella tai spekuloida aiheella vai?
 

Kenny

Thö spesölist
Liittynyt
5.4.2000
Viestit
100
Sijainti
tampere, finland
FO110K sanoi:
noniinno, jos säännöissä lukee selvästi "peitteet" ja tiimi käyttää umpinaisia boxeja, niin ilm. ei sais edes jutella tai spekuloida aiheella vai?
Juttelu ja spekulointi on eri asia kun perustaa topicci "ferrari rikkoo rengassääntöjä"

Eiköhän tähän lämmityslaitesääntöön tuu joku tarkennus kun se Michelinin kulutuspinnan leveyteen liittyvä sääntöjen "tulkintakin" aiheutti tarkennuksia..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kenny sanoi:
Juttelu ja spekulointi on eri asia kun perustaa topicci "ferrari rikkoo rengassääntöjä"

Eiköhän tähän lämmityslaitesääntöön tuu joku tarkennus kun se Michelinin kulutuspinnan leveyteen liittyvä sääntöjen "tulkintakin" aiheutti tarkennuksia..
no rikkomiseksi varmaan voi asian laskea jos säännöissä lukee puhutaan selkeesti peitteistä, ja toiset rakentaa kiinteän boksin :D

tarkennuksia varmaankin tulee, ihmetyttää aiheessa vain se että renkaidenlämmittimet on ollu samanlaisia jo useita vuosia, yli 10v. jopa, ja nyt sitten aletaan tarkenteleen kun Suuri Saatana ei pysykään aika-ajoissa muiden vauhdissa :rolleyes:

mutjoo, toleranssithan tiedetään jo vanhastaan, laillisethan noiden on pakkokin olla ;)
(jos BAR olis ottanu moiset käyttöön, niin oliskohan rapsahdellut taas bannia sarjasta?)
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Iacchus sanoi:
Hyvä täsmennys. Jos olen ymmärtänyt oikein, Ferrarin renkaat laitetaan ensin normaalien renkaanlämmittimien sisään, minkä jälkeen koko yhdistelmä suljetaan tuollaiseen metallilaatikkoon. Tai sitten ne lämmittimet on kiinnitetty laatikkoon valmiiksi ja rengas laitetaan sisään. Kertokaa joku, jos tiedätte toimintaperiaatteen varmasti...
Loppujen lopuksi, onko noilla kahdella eri tavalla loppujen lopuksi tuloksen kannalta mitään eroa? Yhdellä tavalla tehty on laiton ja toisella tavalla laillinen ja lopputulos on kuitenkin sama (koko rengas ja myös vanne lämpenee).
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vellu sanoi:
Loppujen lopuksi, onko noilla kahdella eri tavalla loppujen lopuksi tuloksen kannalta mitään eroa? Yhdellä tavalla tehty on laiton ja toisella tavalla laillinen ja lopputulos on kuitenkin sama (koko rengas ja myös vanne lämpenee).
no lämmitin lämmittää vain renkaan kosketus osaa, kun taas tuon boksin arvellaan lämmittävän myöskin vannetta ja renkaan kylkiä huomattavasti enempi... eli lyhyesti eise ihan sama lopputulos ole kuitenkaan...
jos olisi lopputulos sama, niin miksi koko boksi systeemi olis rakennettu/kehitetty?
(mainosarvo tietty, tuohonhan sais sponsösien tarroja mukavasti kiinni, mut ei sitäkään oo kukaan hyödyntäny :D)
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
FO110K sanoi:
no lämmitin lämmittää vain renkaan kosketus osaa, kun taas tuon boksin arvellaan lämmittävän myöskin vannetta ja renkaan kylkiä huomattavasti enempi... eli lyhyesti eise ihan sama lopputulos ole kuitenkaan...
jos olisi lopputulos sama, niin miksi koko boksi systeemi olis rakennettu/kehitetty?
(mainosarvo tietty, tuohonhan sais sponsösien tarroja mukavasti kiinni, mut ei sitäkään oo kukaan hyödyntäny :D)

Taisit ymmärtää pointtini väärin.EDIT: Tarkoitin siis noilla vaihtoehdoilla niitä, mitä quotessa oli mainittuna.

Siis tarkoitin, että jos vaihtoehdot on
1) puhdas metallilaatikko, johon sisälle laitetaan rengas, jonka ympärillä on lämmityspeitteet

ja toisaalta

2) metallilaatikko, jossa sisäänrakennettuna nuo lämmitysvastukset, johon voi laittaa renkaan lämpenemään

niin mitä eroa niillä oikeasti on? Jos toinen on laillinen jonkin porsaanreiän takia, vaikka lopullinen hyöty molemmissa on sama, niin millä ihmeen perusteella tuo toinen ratkaisu on laiton? Jos säännön tarkoitus on estää renkaan lämmitys pienessä suljetussa tilassa, niin molemmat pitäisi olla laittomia. Jos säännön tarkoitus on se, että tyhmemmät noudattavat sääntöä ja fiksummat voivat kiertää sääntöä, niin säännön asettaja on aika v*tun kiero ja epäurheilijamainen.
 
Viimeksi muokattu:

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Toistan tässä jo tuolla edellä sepustamani asian :

Kyse on käsittääkseni siitä, että onko LÄMMÖNLÄHTEENÄ kielletty käyttämästä muunlaista härveliä kuin tuo säännöissä speksattu vastusrätti.
Jos näin on, eikä tilaa, jossa rengasta lämmitetään erikseen ole määrätty/kielletty - on boksi sellainen apuväline, jota ei ole kielletty, eikä sen käytöstä voida rangaista.

Jos säännöissä on nimenomaan rajattu LÄMMITYSTAPAHTUMAAN osallistumasta kaikenlainen muu välineistö kuin tuo rätti - on laite selkeästi kielletty. Tässä tapauksessa - ei muuta kuin ferkulta Usan pisteet pois :)

Kuinka on - onko jollain ko. sääntökohta kaivettuna esille?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kc4197 sanoi:
Kuinka on - onko jollain ko. sääntökohta kaivettuna esille?
75) Control of tyres :
a) The outer sidewall of all tyres which are to be used at an Event must be marked with a unique identification.

b) Other than in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), all tyres intended for use at an Event must be presented to the FIA technical delegate for allocation prior to the end of initial scrutineering.

c) At any time during an Event, and at his absolute discretion, the FIA technical delegate may select alternative dry-weather tyres to be used by any team or driver from among the relevant stock of tyres which such team's designated supplier has present at the Event.

d) A competitor wishing to replace one unused tyre by another identical unused one must present both tyres to the FIA technical delegate.

e) The use of tyres without appropriate identification may result in deletion of the relevant driver’s qualifying time or exclusion from the race.

f) The only permitted type of tyre heating devices are blankets which use resistive heating elements.
Tapelkaa.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Osaatko kuvitella, mitä tarkoitusta varten tuo kyseinen sääntö on joskus kirjoitettu? Miksi se on aikoinaan kirjattu?

Oletko kuullut koskaan sanontaa 'lukee kuin piru raamattua'? Pätee tähän aika hyvin. Kiinnitetään huomio epäolennaisuuksiin, jotta löydetään/päästään hyödyntämään ns porsaanreikä. Minkä takia tuollainen uuni on alunperin kielletty? Jos vastaus on "jotta rengasta lämmitettäisiin vain kulutuspinnalta, eikä koko rengasta", niin molemmat vaihtoehdot pitäisi olla laittomia.

Huono sääntö, kun se ei ole yksiselitteinen. Tuskin tuon takia pisteisiin voidaan koskea, vaikka se todettaisiin laittomaksi tai sääntöä muutettaisiin yksiselitteiseksi.
 
Ylös