Ferrari-tallin muutokset

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
formulastara sanoi:
Aivan niin. Tuolta saat hieman infoa asiasta, ja voit samalla suorittaa testin. Yhdessä cityn jutussa kolme julkisuuden hlöä tekivät testin. En muista tarkkaan, mutta Piia Noora Kauppi sai hyvät pojot(samat kuin minä) ja muut aivan surkeita lukemia. Tilannehan menee niin, että ne, jotka testistä saa paskat pisteet, pitävät koko hommaa huuhaana. Kuinka yllättävää :)

Linkki unohtui:

http://www.city.fi/artikkeli/Mist%E4+Tunne%E4lyss%E4+on+kysymys/1425/

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Miss Piggy sanoi:
No ensinäkään ei musta Felipe ole jäänyt 12-vuotiaan tasolle jne.

Ja kyllä jokainen saa omalla tavallaan juhlia voittoa. Mitä varten Massa ai sais olla ylpeä itsestään ja voitostaan kotikisassa?:confused:

Ja vielä on pakko kai naispuolisena lisätä se, että mä EN tykkää tummista miehistä, joten EN pidä Massaa sympaattisena esim ruskeiden silmien takia, jos sitä ajoit takaa...:jaska: :doubtful:

1. Tottahan toki jokainen saa omalla tavallaan juhlia voittoa. Ei tässä siitä olekaan ollut kysymys.

2. Sehän on vain hienoa, että Massa on ylpeä itsestään ja voitostaan. Oli kotikisa tai ei.

Olisi hyvä, jos teillä kanssasisarilla/veljillä, olisi sen verran aikaa/tahtoa selvittää viestien sisältöä/tarkoitusta, ettei tarvitsisi moneen kertaan selvittää asiaa.

Siis, mielestäni Massan uhmakas käyttäytyminen voiton hetkellä - se miten hän tämän voiton(tai paalun) tuo yleisölle julki - antaa ymmärtää, että hän olisi lapsekas persoona. Tätä tukee hänen tyhjänpäiväinen representeeraus lehdistötilaisuuksissa. Lähinnä sellainen turhan selittäminen: " I had a good lap and it was good because I had a good lap jne jne". Hohhoijakkaa, Kyllä se aurinkokin varmaan paistaa, jos aurinko paistaa... Voi olla, että olen väärässä, mutta sellainen mielikuva minulle on jäänyt.
Ehkä näemme uuden ja itsestään varmemman Massan ensi kaudella. Se olisi suorastaan hienoa, koska tollanen käyttäytyminen saa mun selkäkarvat pystyyn.

Hurmurisija

Well-known member
formulastara sanoi:
Se olisi suorastaan hienoa, koska tollanen käyttäytyminen saa mun selkäkarvat pystyyn.
Sulla on sitten jo kolme ongelmaa: selkäkarvat, niiden pystyyn nouseminen ja asenne.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Cco sanoi:
Ja ne jotka saavat hyvät pisteet voivat olla ylpeitä itsestään, ja varmoja siitä, että testin täytyy olla toimiva?
Oli testi toimiva tai ei, niin jotainhan se silti mittaa. Vaikka vain sitä, kuinka hyvin juuri siinä testissä pärjää. Ja voisinpa lyödä vetoa, ettei lahjakkainkaan paviaani kovin hyviä pisteitä siitä saisi.

Eipä silti, en mä usko tämän testin kaikkivoipaisuuteen, tunneälynkään saralla. Kai näitä silti voi suuntaa-antavina pitää. Aihetta on tieteellisesti tutkittu hyvinkin paljon. Tämä siis erotuksena kaiken maailman astrologioihin ja muihin helppoihin kaikkia miellyttäviin pseudotieteisiin, mihin suuri yleisö oikeasti uskoo.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Hurmurisija sanoi:
Sulla on sitten jo kolme ongelmaa: selkäkarvat, niiden pystyyn nouseminen ja asenne.

Hehe, kahteen ensimmäiseen vastaan, jotta hienoa, jos itse olet karvaton luonnonoikku. Jälkimmäiseen haluaisin perusteluja.:)

Lisäksi, kyllä mulla ongelmia riittää ihan ilman näitäkin.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Eipä silti, en mä usko tämän testin kaikkivoipaisuuteen, tunneälynkään saralla. Kai näitä silti voi suuntaa-antavina pitää. Aihetta on tieteellisesti tutkittu hyvinkin paljon. Tämä siis erotuksena kaiken maailman astrologioihin ja muihin helppoihin kaikkia miellyttäviin pseudotieteisiin, mihin suuri yleisö oikeasti uskoo.
Tunneälyn käsite on mielestäni ihan mielenkiintoinen ajatus, mutta sen selvittämiseen tuo testi on kyllä puhdasta roskaa. Tunneäly kun on muutakin kuin toisten tunteiden havaitsemista, minkä lisäksi ilmeiden arvailu kuvien perusteella on todella huono tapa mitata sitä.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Bobakki sanoi:
Tunneälyn käsite on mielestäni ihan mielenkiintoinen ajatus, mutta sen selvittämiseen tuo testi on kyllä puhdasta roskaa. Tunneäly kun on muutakin kuin toisten tunteiden havaitsemista, minkä lisäksi ilmeiden arvailu kuvien perusteella on todella huono tapa mitata sitä.

Allekirjoitan tuon testin puutteellisuuden mitata tunneälyä kokonaisvaltaisesti. Kuitenkin juuri ilmeiden tunnistaminen on sangen olennainen osa tunneälyä. Siksi moinen vähättely menee liiallisuuksiin.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Allekirjoitan tuon testin puutteellisuuden mitata tunneälyä kokonaisvaltaisesti. Kuitenkin juuri ilmeiden tunnistaminen on sangen olennainen osa tunneälyä. Siksi moinen vähättely menee liiallisuuksiin.
Menisi, jollei testi olisi senkin mittaamiseen varsin onneton. Ilmeet yksin eivät kerro vielä paljoakaan, pitäisi myös ymmärtää eleitä ja käytöstä muutenkin. Lisäksi itselleni jäi noista kuvista vähän sellainen olo, että oli sanottu, että ooppa surullisen näköinen ja sitten näpsäisty potretti. Yllätyin nimittäin oman pistemääräni suuruudesta (34) - olen huono lukemaan muita ihmisiä, mutta kaava tuntui olevan, että jos suu on vinossa niin ilme on ylenkatsova jne.

hurjapäätön

formulat kulkee kovaa
Sijainti
MONACO!!!
Mikäpä minä oon huomauttelemaan kun en ole moderaattori, mutta taitaa rueta vähän aiheesta lipsumaan?

Observer

Well-known member
Mun mielestä oli ihan passelia että Felipe juhli villisti tuota voittoaan. Ensi kaudella niitä murusia ei (Kimin) pöydältä tipu syliin kovin montaa joten ihan hyvä bilettää vähän varastoon. :ahem:

Mikkoz84

Schufosi
Observer sanoi:
Mun mielestä oli ihan passelia että Felipe juhli villisti tuota voittoaan. Ensi kaudella niitä murusia ei (Kimin) pöydältä tipu syliin kovin montaa joten ihan hyvä bilettää vähän varastoon. :ahem:
Nimenomaan, itse tykkään sellaisista tuuletuksista, joista näkee että kaveri arvostaa voittoaan. Kimillä ne tuuletukset on yleensä suhtvaisuja sellaisia "ihan jees" fiiliksellä vedettyjä ja ne jos mitkä nostavat karvat pystyyn.

Törni

Well-known member
Mikkoz84 sanoi:
Nimenomaan, itse tykkään sellaisista tuuletuksista, joista näkee että kaveri arvostaa voittoaan. Kimillä ne tuuletukset on yleensä suhtvaisuja sellaisia "ihan jees" fiiliksellä vedettyjä ja ne jos mitkä nostavat karvat pystyyn.
Suuria mestareita ei tule sellaisista, jotka vaan halajavat voittoa. Niitä on maailma täynnä. Mestareita tulee niistä, jotka vihaavat häviämistä yli kaiken ja haluavat kaiken itselleen heti. Poikkeukset vahvistavat tässäkin säännön.

Poikkeuksien luetteloa voidaan alkaa laatia heti ;)

Felix

Well-known member
Törni sanoi:
Suuria mestareita ei tule sellaisista, jotka vaan halajavat voittoa. Niitä on maailma täynnä. Mestareita tulee niistä, jotka vihaavat häviämistä yli kaiken ja haluavat kaiken itselleen heti. Poikkeukset vahvistavat tässäkin säännön.
Harvinaisen osuvasti sanottu!

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Mikkoz84 sanoi:
Perus-Schufosi :ahem:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Törni sanoi:

Poikkeuksien luetteloa voidaan alkaa laatia heti ;)
Tuota noinniin, voitas nyt heti alkuun selvittää tämä urbaani legenda. Poikkeus ei vahvista sääntöä. Joku hullu voisi sanoa, että se kumoaa sen. Mutta totuus lienee, että poikkeus tuo esiin säännönmukaisuuden.

Joten pieleen meni, "up in the ass".

Mikkoz84

Schufosi
formulastara sanoi:
Perus-Schufosi :ahem:
Noo totta toinen puoli, mutta yhtä paljon fanitan Kimiä ja jos pitäisi valita kumpi voittaa niin Kimiin se kallistuisi, mutta tämä ei estä sitä etten näkisi Kimin huonoja puolia ns. "sinivalkolasit" ei ole aivan niin tukevasti päässä.:cool:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Mikkoz84 sanoi:
Noo totta toinen puoli, mutta yhtä paljon fanitan Kimiä ja jos pitäisi valita kumpi voittaa niin Kimiin se kallistuisi, mutta tämä ei estä sitä etten näkisi Kimin huonoja puolia ns. "sinivalkolasit" ei ole aivan niin tukevasti päässä.:cool:
Ookoo, mulla on varmaan sinivalkolasit päässä, kun en näe Kimissä mitään heikkouksia, mitä tulee F1-auton kuljettamiseen kelillä kuin kelillä. Tarkoittanet ulkoisia seikkoja :doubtful:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Irwin sanoi:
Massa tulee vielä kehittymään varmasti, sen verran nuori kuski verrattuna Wurzin /Buttoniin.
Massa : 25.4.1981
Button : 19.1.1980

Joo, onhan se sentään vuoden nuorempi...

Miss Piggy

Schufosa
No, nämähän on makuasioita nämä voitonjuhlimisasiat. Ja toivon mäkin, että Massan itsetunto kasvaa menestyksen suhteen ensi kaudella.

Ja mitä lapsellisuuteen tulee, niin kyllä 25-vuotiaana on vielä aika lapsellinen musta aina. :rolleyes: (Siis itekin olen 26 ja pidän itseäni ihan pentuna.:ahem: )

Schumin tyylistä juhlia voittoa mä(kin) olen aina pitänyt. Niitä voitonjuhlia tulee ikävä...:( Mutta jokainen tavallaan. Mä en ole kanssa tykännyt Kimin tyylistä "juhlia" voittoja, mutta toisaalta se on Kimin tyyli, miksikäs se siitä muutuis. Eikä kai tarvitsekaan. Jokainen juhlii tavallaan. Mehän saadaan valita sitten ketä halutaan kannattaa sen mukaan kenen käytös miellyttää.:wink:

WebSlave

Trackman
Törni sanoi:
Suuria mestareita ei tule sellaisista, jotka vaan halajavat voittoa.
Niin, täytyy myös osata kiiruhtaa hitaasti ja napsia tarvittavat pisteet, kuten Alonso ja Renault 2005.
Mestareita tulee niistä, jotka vihaavat häviämistä yli kaiken ja haluavat kaiken itselleen heti.
Ei. Kaiken haluaminen heti ei ole hyvää taktiikkaa. Mestaruus ratkaistaan koko kauden tuloksilla, ei yksittäisillä kisoilla. Häviämistä (mukaanlukien toiseksi tulemista) ei saa vihata, vaan asioihin tulee suhtautua realistisesti ja pitkäjännitteisesti. Häviäminen on luonnollinen osa kilpaurheilua.

Kaksinkamppailulajeissa, joissa häviäjä tippuu suoraan asia on ehkä toisin, mutta formuloissa täytyy nähdä suurempi kokonaisuus. Myös muiden kuin 10 pisteen hankkiminen on niiden pisteiden "voittamista".

Viimeksi muokattu: