Nykyaikaisen WRC ohjusten pohjana käytettävien kappakassien kolariturvallisuus on kyllä sen verran hyvällä tasolla, että saa mielestäni keksiä melkoisia ratkaisuja jotta pysyttäisiin pelkällä putkirungolla samalla tasolla. Nuo kun ovat merkittävissä määrin suurlujuusterästä, joka on mitoitettu menemään kasaan siviililiikenteen nopeuksissa ilman että ohjaamo vielä vaurioituu. Kilpakäytössä tuolla on sitten turvakaaret vielä sisällä, eli se peruskori absorboi älyttömästi energiaa ennenkuin turvakaarille käy mitään, kuten tuosta yllä olevasta SM-kuvasta käy ilmi. Eli kisaa voi jatkaa usein vähän isommankin mällin jälkeen jos tuuria on, eli riippuen mihin osuma tulee.
Jos tuosta teräksisestä korista luovutaan, on mielestäni kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyä että kisa keskeytyy helpommin koska putkirunko vaurioituu ensimmäisestä postilaatikkoon osumisesta, tai sitten pitää rakentaa sinne putkirungon ja ulkokuoren väliin jotain millä saadaan kolarienergiaa absorboitua. Esim. F1:sen keulathan käyttää jälkimmäistä, halpaa kuin saippua.
Jos tuosta teräksisestä korista luovutaan, on mielestäni kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyä että kisa keskeytyy helpommin koska putkirunko vaurioituu ensimmäisestä postilaatikkoon osumisesta, tai sitten pitää rakentaa sinne putkirungon ja ulkokuoren väliin jotain millä saadaan kolarienergiaa absorboitua. Esim. F1:sen keulathan käyttää jälkimmäistä, halpaa kuin saippua.