Tehopainosuhde taisi toki F2:ssa olla etuna. Toki loisi ihan mukavaa värikkyyttä tuloslistaan nykyäänkin kun yhtäkkiä Rally4:lla tultaisiin ihan ylikylän miehen kyytiä. Kroatia -22 taitaa olla tarpeeksi lähellä kun R5:t tykitti osaa WRC:itä tehokkaampia aikoja, toki sääolosuhteet oli lievästi sanottuna epäreilut.Vuonna 1999 Bugalski voitti Xsara Kit Carilla Korsikan ja Katalonian ja assuralleissa F2-luokan autot pärjäsivät WRC-tykeille.
Ei takuulla jää!Jos M-Sport jättäytyy kauden päätteeksi pois, Pumat lienevät silti vuokrattavissa tulevalla kaudella. Mitähän sellaiseen maksaa premium kasko, 200-300te/viikonloppu? Käytännössä jonkinasteista romua kuitenkin syntyy joka viikonloppu mosan räjähtämisestä auton palaamisen putkirungolle.
Kysyn taas sadannen kerran: mitä ne yksityiskuljettajat auttoivat? Enemmän nimiä listalla, mutta kukaan ei ajanut silti voitosta muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.Ennen se vähän auttoi että yksityiskuljettajia oli mukana wrc-autoilla, nyt sekin on ilmeisen mahdotonta taloudellisessa mielessä.
Minä taas luulen ja pelkään että siellä on kassa tyhjä Tänakiin sijoittamisesta, ja jos enää jatketaan tai jos joku enää sinne haluaa rahansa viedä niin se on sitten 2021 tyylistä budjetin minimointia.MSportin tilanne on ikävä ja mikäli Tänak lähtee pois, se muuttuu vielä ikävämmäski. He tarvitsevat sinne kuitenkin yhden selkeän kärkihevosen. Eli mikäli saavat ykköskuskin niin todennäköisyys jatkosta on hieman suurempi mutta jos ei kärki kuljettajaa teamiin saada niin mahdollisuus on että laittavat pillit pussiin. Jos se kärki kuski ei ole Tänak niin ehkä myös Evans ns. omana poikan voisi olla sellainen mutta vaikea uksoa että he ketään muutakaan saavat sinne haalittua...
No siihen se auttoi, että erityisesti pätkän varressa katsojille oli enemmän pääluokan autoja ihmeteltäväksi. Mutta eihän se toki varsinaiseen kilpailutilanteeseen auttanut, kun ei yksityiskuljettajilla todellista mahdollisuutta kärkeen ollut. Sitä tuossa viestissäni tavoittelinkin, että ei minusta nykytilanne ole ainakaan sen huonompi kuin monena ajankohtana aikaisemminkaan. Nykyautot ovat hienoja ja kilpailu tiukkaa. Jos pari autonvalmistajaa saisi mukaan niin tilanne olisi todella hyvä.Kysyn taas sadannen kerran: mitä ne yksityiskuljettajat auttoivat? Enemmän nimiä listalla, mutta kukaan ei ajanut silti voitosta muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
A-ryhmän osalta yksityiskuljettajien tilastot valehtelee, koska osa autoista oli vireeltään lähempänä N-ryhmää. WRC-aikakauden huippukohtana joskus 2001 saattoi olla viivalla 30 pääluokan autoa joista puolet yksityisiä, mutta toisaalta sitten kakkosluokkana oli N-ryhmä tai etuvetoiset. Nykytilanteessa taas lähes kaikki Rally1-autot ajaa kisan voitosta ja sitten sen takana on todella vahva Rally2-luokka.
Laitetaan sinne MM-sarjaan kaikkien muiden lisäksi vielä yksi luokka lisää, ns. yksityiskuljettajat... N-ryhmässä taisi joskus olla tuollainen palkinto (privateer)?No siihen se auttoi, että erityisesti pätkän varressa katsojille oli enemmän pääluokan autoja ihmeteltäväksi. Mutta eihän se toki varsinaiseen kilpailutilanteeseen auttanut, kun ei yksityiskuljettajilla todellista mahdollisuutta kärkeen ollut. Sitä tuossa viestissäni tavoittelinkin, että ei minusta nykytilanne ole ainakaan sen huonompi kuin monena ajankohtana aikaisemminkaan. Nykyautot ovat hienoja ja kilpailu tiukkaa. Jos pari autonvalmistajaa saisi mukaan niin tilanne olisi todella hyvä.
Sama.Minä taas luulen ja pelkään että siellä on kassa tyhjä Tänakiin sijoittamisesta, ja jos enää jatketaan tai jos joku enää sinne haluaa rahansa viedä niin se on sitten 2021 tyylistä budjetin minimointia.
Yllättävä kommentti juuri sinulta. Et ilmeisesti ole seurannut rallia paljonkaan.Kysyn taas sadannen kerran: mitä ne yksityiskuljettajat auttoivat? Enemmän nimiä listalla, mutta kukaan ei ajanut silti voitosta muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
Ihan konkreettisesti se ainakin auttoi siinä, että sijoille 5-6 ei ajettu n-ryhmän Mitsuilla jokaisessa rallissa.Kysyn taas sadannen kerran: mitä ne yksityiskuljettajat auttoivat? Enemmän nimiä listalla, mutta kukaan ei ajanut silti voitosta muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
.
Minä taas uskon, että heidän kassa ei ole tyhjä, eikä edes lähellä sitä. Perustelut: he eivät olisi sijoittaneet Tänakiin vaan olisivat ajattaneet Gussia ja Ranskiksia jos tilanne olisi vakava. Se mitä uskon, on että he ovat laskeneet, että heidän kassa tulee olemaan nykyisellä menolla tyhjä jollain aikavälillä. Kyllä he näkevät sen, että heidän R2 bisnes sulaa kun Yaris tulee myyntiin. R1 tarkoitus on markkinoida heidän teknistä osaamista ja luoda uskottavuutta R2 projektille ja Virossa ja Jyskälässä nähtiin miten tuo markkinointi onnistuu.Minä taas luulen ja pelkään että siellä on kassa tyhjä Tänakiin sijoittamisesta, ja jos enää jatketaan tai jos joku enää sinne haluaa rahansa viedä niin se on sitten 2021 tyylistä budjetin minimointia.
Melkein sama väite, kun sanoisit, että F1 Sarja voitaisiin ajaa ilman viittä peräpään tallia, koska eihän ne voita koskaan muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.Kysyn taas sadannen kerran: mitä ne yksityiskuljettajat auttoivat? Enemmän nimiä listalla, mutta kukaan ei ajanut silti voitosta muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
Olis kiva tietää kuinka paljon ko määrä hyttejä maksaa. Onko arviota kenelläkään. R3 ja fwd luokkiin menee ainakin jokin osa.MSport osti satoja Fiestan hyttejä varastoon. Jos ne kuvittelee että business sulaa niin tuskin olisi sijoittaneet siihen hommaan satoja tuhansia...
Aika ilmeistä kuitenkin on, että heidän R2 bisnes todennäköisesti saattaa hiipua, mutta ei välttämättä lopu kun seinään. Ja sitten toiselta kantilta: auttaako Puman menestys myymään lisää R2 Fiestoja? Fabia myy ilman pääluokan markkinointia. jos bisneksen kannalta ajattelee, heidän täytyisi tehdä R2 Fiestasta voittaja auto, mutta se vaatisi investointeja. Jos R1 puolen investoinnit siirrettäisiin Fiestan kehitykseen, tulisiko siitä voittaja? Nämä ovat varmaan asioita joita joku viisas parhaillaan kalkuloi.MSport osti satoja Fiestan hyttejä varastoon. Jos ne kuvittelee että business sulaa niin tuskin olisi sijoittaneet siihen hommaan satoja tuhansia...