markot
Well-known member
- Liittynyt
- 20.5.2005
- Viestit
- 4399
Pikkusenko on makee väritys Larenissa!Kuvia ei tarvitse quoteta. T:kouvo
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pikkusenko on makee väritys Larenissa!Kuvia ei tarvitse quoteta. T:kouvo
Auton osalta tältä näyttää, kuskeista vaikea sanoa. Kun auto on ollut niin ylivoimainen 2 kautta, niin ei kuskeista pysty oikein selkoa ottamaan. Arvostan suuresti molempia kuskeja ja Nico on oikeasti pystynyt haastamaan Hamiltonin hyvin viime kauden alkupuoliskoa lukuun ottamatta. Mutta ylivoimaisella autolla vertailu muihin menee aina vaikeaksi, kuten Vettel hyvin tietää omasta dissauksestaan. Ja kun eihän Red Bull ikinä ollut niin ylivoimainen kuin Mersu viimeiset pari vuotta. Vähän aina mestaruutta syö omassa arvostelussa se, että tallikaverit on 1. ja 2. verrattuna siihen, että mestari on ykkönen ja väliin tulee 1-2 muuta. Tietenkin on epäreilua tällainen, koska ensinäkin parhaat kuskit kuitenkin yleensä päätyvät parhaimpiin talleihin ainakin kohtuullisella tarkkuudella, ainakaan eivät kehnoimmasta päästä ole. Ja toiseksi, yleensä sen mestaruuden takana on kuitenkin todella vahva ja tasainen suorittaminen. Mutta silti itse arvostan esim. Vettelin kolmea voittoa viime kaudella altavastaaja autolla todella korkealle. Mersu oli niin ylivoimainen kahdella viime kaudella, ettei kuskien hehkutus oikein ole tarpeen. Mutta onhan se kuskien kannalta sääli, että sen takia suoritukset dissaantuvat. Mutta sitä F1 on aina ollut. Hamiltonhan toki osaltaan Vetteliä dissasi Red Bullin huippuvuosien aikana, joten ei nyt ihan sääliksi käy. Mutta Nico kyllä päihittää Hamiltonin kaudella 2016 täpärästi 13 pisteellä, joten se ehkä vähän sattuu sitten. Ja kun vielä mestaruus menee... selle...Ja tänään ensimmäinen vika. Montaakohan eri voimayksikkö/laatikkoa tuolla on talven aikana rasitettu?
Aika musertava saldo kyllä. Ihan kuin ei riittäisi, että Mersu lienee se edelleen se gridin nopein auto, niin myöskin luotettavin. Ehkäpä gridin kovin kuskikaksikko siihen päälle, niin kyllä on muilla taas tekemistä.
:thumbup: Upea idea. Mahdollistais myös uusia sponsseja pesulitkujen ja huoltamoketjujen muodossa.Varikolle tuulilasin pesuun, kun näkyvyys muuttuu liian huonoksi! Voisi samalla ottaa ripuli-Pirelleistä kaiken irti, kun varikolla joutuisi käymään kuitenkin useammin.
Olipa hyvän näköistä menoa Ferrarilta. Auton alusta tosiaan elää todella hyvän näköisesti. Jos tuollainen auto ei saa Kimille hymyä huulille niin on se ihme. Tuossa autossa ei ole enään mitään yhtäläisyyttä viime vuotiseen.Tässä Ted's Notebookissa näkyy useita autoja ajamssa radan kolmos mutkassa. Mersun meno näyttää tietysti hyvälle, mutta niin näyttää myös Ferrarin. Räikkösestä on kuvattu ne hetket kun on ajamassa superpehmeillä ja ultrapehmeillä. Ferrarin käyttäytyminen näyttää samalle kuten Red Bull on käyttäytynyt jo vuosia. Auto kallistuu paljon mutkassa ja perä painuu alas. Varmaan siis käyttävät löysää perän jousitusta ja myöskin löysää kallistuksenvakaajaa.
http://www.skysports.com/watch/video/sports/f1/10190840/teds-notebook-day-3-2nd-test
Tätä tässä aloin itsekin juuri miettiä. Mersu on pitkälti evoluutio kausien 2014 ja 2015 vuoden autoista. Koska tulee kehityskaaren pää vastaan? Ainakin etusiipeä ja keulan muita härpäkkeitä "hipelöidään" jo melkoisella yksityiskohtaisuudella. Onko pakko, jotta saadaan jotain kehitystä vielä?Ferrarissa on perustavanlaatuisia muutoksia jousituksessa, ongelmia moottorin kanssa, iso aeropäivitys vasta tulossa jne. Täysin turhaa arpoa testien perusteella, mikä Ferrarin suorituskyky on kun kausi alkaa. Varmaa taitaa olla vain se, että Mersulla on tässä vaiheessa valmiimpi paketti.
Hyvä kooste. Tosin lisäisin tähän, että pidemmistä stinteistä tehdyissä analyyseissä Ferrari ja Mersu olivat hyvin tasoissa. Taisi olla juuri medium-renkailla. Mutta ei tuo keskimäärin pari kymmenys takkiinkaan huono lähtökohta olisi. :thumbup:Näytä liitetiedosto 22403
Testikauden mestaruus on jaettu. Onnea Mercedes!
Tosin eiköhän tuostakin virheitä löydy.
Huonoa on helpompi parantaa kuin parasta ja onhan mersullakin uusi nokka, uusi moottori jne.. Eiköhän sieltä mersulta löydy koneesta tosipaikassa jenkaa sen verran että Fefellä taistellaan lähinnä viimeisestä palkintopallista.Tätä tässä aloin itsekin juuri miettiä. Mersu on pitkälti evoluutio kausien 2014 ja 2015 vuoden autoista. Koska tulee kehityskaaren pää vastaan? Ainakin etusiipeä ja keulan muita härpäkkeitä "hipelöidään" jo melkoisella yksityiskohtaisuudella. Onko pakko, jotta saadaan jotain kehitystä vielä?
Samoin Williams on monen mielestä "vain evoluutio". Sen sijaan Ferrarissa on uusi nokka, uusi etujousitus, uusi moottori, uusi perä... Jännä nähdä nouseeko Ferrari jossain kohtaa alkavaa kautta jopa niskanpäälle. Olisipa se hienoa!! :thumbup:
Meinaatko että Fefellä olisi jo nyt moottorista täydet tehot irti?Huonoa on helpompi parantaa kuin parasta ja onhan mersullakin uusi nokka, uusi moottori jne.. Eiköhän sieltä mersulta löydy koneesta tosipaikassa jenkaa sen verran että Fefellä taistellaan lähinnä viimeisestä palkintopallista.
Toki toki. Ja uudessa on enemmän kehitysvaraa kuin vanhassa. Vanhoja totuuksia molemmat, joista ensin mainitun voi unohtaa, koska eihän kumpikaan MM-sarjan kahdesta parhaasta voi huono olla.Huonoa on helpompi parantaa kuin parasta ja onhan mersullakin uusi nokka, uusi moottori jne.. Eiköhän sieltä mersulta löydy koneesta tosipaikassa jenkaa sen verran että Fefellä taistellaan lähinnä viimeisestä palkintopallista.
Ja tuo on juuri se kutkuttava osuus. Mikäli Ferrari ei ole alkukaudesta Mersua enempää kuin kymmenyksiä perässä, niin Mersulla voi tulla pian auton kehityspotentiaali vastaan.Ferrarin on pakko keksiä jotain radikaalia saadakseen Mersu kiinni. Mersu ja valitettavasti Williams vetää varman päälle ja viilaa nyky konseptia. Jos Ferrari onnistuu niin Mersu on kaulaa myöten siellä itsessään koska vanhaa ja viilattua ei kehitetä kuten uutta konseptia.
Itse epäilen että Ferrari keskittyi jousituksen ja uuden moottorin testaukseen. Uudet aerot ajetaan Aussien harjoituksissa sisään.Talven testeissä Mersu toi radalle uudeen nokan, etusiiven, barge boardsit, pohjalevyn, takasiiven jne. jne.
Samaan aikaan Ferrari toi radalle uuden..... Toiko mitään uutta aero-osaa julkistuksen jälkeen?
Niinpä. Ja silti kulkivat vähintään kiitettävästi. Oli Mersu liikkeellä säästellen tai ei.Itse epäilen että Ferrari keskittyi jousituksen ja uuden moottorin testaukseen. Uudet aerot ajetaan Aussien harjoituksissa sisään.