Juzo
Well-known member
Ilmeisesti Mustakari on viimeinkin löytänyt f1-foorumin.Vilperi sanoi:Vahvuus vasemmalle kääntyminen ja heikkous suoraa ajaminen? Olis melkein kiva kuulla jonkunlaisia perusteluitakin. Niin, ja fyysisesti raakile?
Ilmeisesti Mustakari on viimeinkin löytänyt f1-foorumin.Vilperi sanoi:Vahvuus vasemmalle kääntyminen ja heikkous suoraa ajaminen? Olis melkein kiva kuulla jonkunlaisia perusteluitakin. Niin, ja fyysisesti raakile?
messias_larry sanoi:Kimi Räikkönenhän on suoralla ajamisen mestari. Häntä on toki arvosteltu korkeammaltakin taholta ajoittaisesta liiallisesta revittämisestä joka saattaa vahingoittaa autoa. Sen on jopa arveltu vaikuttavan Räikkösen lukuisiin keskeytyksiin Mclarenilla.
Heh. Kaikki ajavat suoralla ihan samalla tavalla talla pohjassa ja kierrosrajoitin pitää huolen siitä, ettei konetta pääse liikaa revittämään. Toki kuski itse päättää vaihtoajankohdasta, mutta kun ei se kone kierrä enempää kuin sen sallitut 19.000 kierrosta. Ei kukaan niin huono ole, että huudattaa liian pienellä vaihteella ylen määrin.messias_larry sanoi:Suoraan ajamisessa sen sijaan on kysymys ennen kaikkea uskalluksesta ja siitä, että ottaa kaiken mahdollisen irti autosta kuitenkaan liikaa revittämättä.
Ihan mielenkiinnosta, miten voi kuski repiä autosta enemmän kuin kaiken mahdollisenmessias_larry sanoi:Heikkouksiksi on pakko mainita suoralla ajaminen, jolloin autosta on revittävä kaikki mahdollinen-ja vielä enemmän-irti.
Voisitko kertoa lähteen näille faktoille?messias_larry sanoi:Kuntotestit Italiassa osoittivat, että hartia-. ranne-, ja nilkkalihakset eivät ole vielä tarvittavan kovassa kunnossa tähän sarjaan. Viime kauden testit osoittivat selkeästi kuinka Heikki oli parhaimmillaan juuri vastapäivään ajettaessa.
Jatkan kommentoimalla näkemyksiäsi. Niissä ei ole mitään tolkkua, eikä lähteistä tietoakaan.messias_larry sanoi:Mielenkiintoista. Haluaisin kuitenkin kuulla hieman tarkempia mielipiteitä Kovalaisen heikkouksista/vahvuuksista sen sijaan, että kommentoitte minun näkemyksiäni.
messias_larry sanoi:Kovalainen on äärimmäisen lahjakas kuski, jolta sopii odottaa jo ensi kaudella hyviä suorituksia. Monen nuoren kuljettajan tapaan Kovalainen on fyysisesti vielä raakile, ja myös kokemattomuus kilpailemisesta näissä ympyröissä voi näkyä etenkin kauden alussa. Lihakset on kuitenkin hankittavissa salilta. Mutta nyt mies viimein pääsee kilpailemaan kaikista kovimpia kuskeja vastaan-vieläpä kilpailukykyisellä autolla.
Punnittaessa miehen heikkouksia/vahvuuksia nostaisin esiin äärimmäisen kilpailuvietin, joka on vienyt Kovalaista urallaan eteenpäin. Puhtaasti ajotaitoon liittyvistä ominaisuuksista Kovalaisen vahvuudet ovat selkeästi shikaani-ajamisessa. Myöskin vasemmalle kääntyminen kuuluu Heikin ehdottomiin vahvuuksiin. Viimeksi mainittu tosin tuo etua vain 3 kilpailussa jotka ajetaan vastapäivään. Heikkouksiksi on pakko mainita suoralla ajaminen, jolloin autosta on revittävä kaikki mahdollinen-ja vielä enemmän-irti. Myöskin ohittamisessa on selkeitä puutteita. Molemmat näistä on kuitenkin korjattavissa kurinalaisella työllä ja nöyrällä asenteella.
Mistään valmiista kuskista ei siis voi puhua, mutta potentiaalia miehellä riittää vaikka kaikkein korkeimmalle palkintopallille asti.
Puhutko nyt kuitenkin kuskista, joka ajoi viimevuonna enemmän kilometrejä kuin kukaan muu kilpakuskeista? Ja vielä sarjan nopeimmalla autolla.messias_larry sanoi:Kuntotestit Italiassa osoittivat
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.belated sanoi:Puhutko nyt kuitenkin kuskista, joka ajoi viimevuonna enemmän kilometrejä kuin kukaan muu kilpakuskeista? Ja vielä sarjan nopeimmalla autolla.
Hahhaa, mitä tekstiä, "suoralla ajaminen"!?!messias_larry sanoi:Punnittaessa miehen heikkouksia/vahvuuksia nostaisin esiin äärimmäisen kilpailuvietin, joka on vienyt Kovalaista urallaan eteenpäin. Puhtaasti ajotaitoon liittyvistä ominaisuuksista Kovalaisen vahvuudet ovat selkeästi shikaani-ajamisessa. Myöskin vasemmalle kääntyminen kuuluu Heikin ehdottomiin vahvuuksiin. Viimeksi mainittu tosin tuo etua vain 3 kilpailussa jotka ajetaan vastapäivään. Heikkouksiksi on pakko mainita suoralla ajaminen, jolloin autosta on revittävä kaikki mahdollinen-ja vielä enemmän-irti. Myöskin ohittamisessa on selkeitä puutteita. Molemmat näistä on kuitenkin korjattavissa kurinalaisella työllä ja nöyrällä asenteella.
Mistään valmiista kuskista ei siis voi puhua, mutta potentiaalia miehellä riittää vaikka kaikkein korkeimmalle palkintopallille asti.