Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
messias_larry sanoi:
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Ei helvetti sentää. :D Kenen kakkosnikki :eek:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
messias_larry sanoi:
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Huippu-urheilussa ei riitä, että luottaa pelkästään lahjoihin. Sen näki muun muassa J-P Montoyan tapauksessa. Aika harvassa ovat Mario Lemieuxin kaltaiset lahjakkuudet, jotka voivat ilmoittaa, että "Punttiharjoitus alkaa sitten kun jääkiekkoa pelataan 20 kilon kiekolla". Sama pätee myös muissa urheilulajeissa.
Ja eikun jatkuu vaan :D:D:D Loistavaa :alppu:
 

messias_larry

Member
Liittynyt
5.2.2007
Viestit
13
Misa1 sanoi:
Hahhaa, mitä tekstiä, "suoralla ajaminen"!?! :D:D:D

Heh, ai että sinä autourheilupiireissä pyörineenä tiedät nämä faktat?! Mikähän puulaaki-liiga mahtaa olla kyseessä? :D

Ja ohittamisessa puutteita vai? Mites tähän tulokseen olet päätynyt kun Heikki-setä ei ole vielä yhtään kisaa ykkösissä ajanut? Testien perusteella?

Elä vaan sano että kaivelit tiedon aiemmista luokista, koska siellä Heikki kunnostautui varsin mainiona ohittelija :)

Mut en tiiä, kai se on Messiaalla omat tietolähteet, ku niitä ei internetistä löydy, annettakoon arvoa sille :alppu:
Puutteet ohittamisessa näkyivät selvästi GP-2:ssa ja Formula 3 -sarjassa.
Ja lähteistä puheenollen: On totta, että elämme ns. informaatioteknologian- aikakautta jota mm. sinä elät, olkoonkin, että olet liittynyt tälle palstalle jo vuonna 1999. Kuitenkin internet alkoi valloittaa maailmaa todenteolla jo 90-luvun alussa. Huolimatta internetin tuomista mahdollisuuksista, meidän ei tulisi unohtaa kuitenkaan sitä, mikä todella on aitoa. Kaikki maailman asiat eivät vielä ole internetissä. Senpä vuoksi annan sinulle, Misa-hyvä, ohjeen, jota sinun, muiden joukossa, tulisi noudattaa: Älä koskaan kirjoita rakkauskirjettä Times new romanilla käyttäen fonttikokoa 12.

Mutta ihan oikeasti haluaisin kuulla muiden näkemyksiä Heikin vahvuuksista/heikkouksista ajotaidoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
messias_larry sanoi:
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Huippu-urheilussa ei riitä, että luottaa pelkästään lahjoihin. Sen näki muun muassa J-P Montoyan tapauksessa. Aika harvassa ovat Mario Lemieuxin kaltaiset lahjakkuudet, jotka voivat ilmoittaa, että "Punttiharjoitus alkaa sitten kun jääkiekkoa pelataan 20 kilon kiekolla". Sama pätee myös muissa urheilulajeissa.
Totta. Lisäisin vielä, että kroppa ei kehity hetkessä. Heikki ei ole vielä ajanut F1:ssä niin kauan, että olisi fyysisesti täysin kehittynyt. Kehitys jatkuu vielä ainakin pari vuotta. Lisäksi fyysinen kehitys (voima, lihaksisto, nivelten ja jänteiden kestävyys, jne.) kehittyy levossa fyysisen rasituksen jälkeen. Jos Heikki on testannut enemmän kuin fyysinen palatumiskyky olisi sallinut, ei kaikki se testaaminen ole suinkaan kehittänyt Heikkiä aina vain vahvemmaksi, vaan on voinut ajoittain jopa heikentää.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
messias_larry sanoi:
Puutteet ohittamisessa näkyivät selvästi GP-2:ssa ja Formula 3 -sarjassa.
Ja lähteistä puheenollen: On totta, että elämme ns. informaatioteknologian- aikakautta jota mm. sinä elät, olkoonkin, että olet liittynyt tälle palstalle jo vuonna 1999. Kuitenkin internet alkoi valloittaa maailmaa todenteolla jo 90-luvun alussa. Huolimatta internetin tuomista mahdollisuuksista, meidän ei tulisi unohtaa kuitenkaan sitä, mikä todella on aitoa. Kaikki maailman asiat eivät vielä ole internetissä. Senpä vuoksi annan sinulle, Misa-hyvä, ohjeen, jota sinun, muiden joukossa, tulisi noudattaa: Älä koskaan kirjoita rakkauskirjettä Times new romanilla käyttäen fonttikokoa 12.

Mutta ihan oikeasti haluaisin kuulla muiden näkemyksiä Heikin vahvuuksista/heikkouksista ajotaidoissa.
Kiitokset vinkistä :D

Otetaan sille :alppu:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Heikillä ainoa heikkous lienee F1-kisakokemuksen puute ja yleensä kokemattomuus. Alla edelliseen Kovalais-threadiin 16.11.06 kirjoittamani lyhennelmä:

Norbert Ockenga oli MSa-haastatellut Heikkiä. Jotain:

Heikki ei kuulu samaan kastiin kuin Kimi, vaan siihen ulospäinsuuntautuvaan suomalaisjoukkoon, jossa ovat mm. JJ Lehto, Marcus Grönholm ja ex-jääspeedwaykuski Jarmo Hirvasoja (mistäs haastattelija hänet nappasi? jupla huom.)

Kenen kengät aiot täyttää ensi kaudella, Alonson vai Fisichellan? Jos jonkun, niin Alonson. Mutta aion heittää ne kengät nopeasti ohjaamosta ja ottaa omat.

Häviääkö nuorelta testikuskilta kisarutiini, kun testailee ilman kaksinkamppailuja? Ei. Testaaminen on rankempaa kuin luullaan. Kun ajaa kahdessa päivässä 650 km, on fyysisesti vähintään GP-kuskin veroisessa rasituksessa. Kaksinkamppailuja ei toki voi opetella testeissä. Mutta sitä taitoa ei unohda yhdessä vuodessa ja minulle oli alun alkaen selvää, että ajan vain yhden vuoden testikuskina.

Mitä olet tehnyt 2006 kisojen aikana? Opetellut. Olin jokaisen harjoituksen aikana boxissa ja pystyin kuulemaan radioliikennettä kuskien ja ajajien välillä. Otin osaa myös kaikkiin kokouksiin ja teknisiin palavereihin. Enimmäkseen vain kuuntelin, mutta joskus pystyin vaikuttamaan esim. kuskien rengasvalintoihin.

Oliko rengastestit pääosissa? Rengas - ja aerodynamiikkatestit. Rengastestit veivät 70 % ajasta. Myös hienosäätöä ja mekaanista set-upia testailtiin.

Eikös testiajot menneet siten vähän hukkaan uusien rengassääntöjen myötä? Jepulis, mutta renkaiden ja auton yhteispeli pysyy aina tärkeänä. Aina pitää ymmärtää, miten ja miksi renkaat toimivat. Siitä opista varmasti on hyötyä ensi kaudella.

Jotkut tahot väittävät, ettei testiajoja voi ajaa kolmea päivää peräkkäin, koska henkinen painolasti kasvaa liian isoksi ja kostautuu keskittymisen kustannuksella. Olen ajanut monesti noin. Tottakai sitä väsyy vähän, mutta ei niin paljon että se vaikuttaisi suorituksiin. Fyysisen ja henkisen kunnon kanssa minulla ei ole ikinä ollut ongelmia pitkissä testeissä.

Mikä on suurin haaste ensi kaudella? Tekniikan ja tiimin tunnen jo. Suurin muutos on media. Pari vuotta sitten kun johdin GP2:ta ja toimittaja halusi puhua minulle ajattelin "Hienoa, saan antaa haastattelun." Nyt on meno muuttunut, kun minua on mainostettu Alonson korvaajana. Medialle on varattava enemmän aikaa.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Messias_larryn ajotyyli analysointi on ehdottomasti tämän vuoden kovin analyysi, tuosta tarkempaa selostusta on vaikea löytää, ellei sitten ole päässyt jonkin sortin dataa analysoimaan viimeisen neljän vuoden ajalta F1 insinöörien seurassa?

messias_larry sanoi:
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Huippu-urheilussa ei riitä, että luottaa pelkästään lahjoihin. Sen näki muun muassa J-P Montoyan tapauksessa. Aika harvassa ovat Mario Lemieuxin kaltaiset lahjakkuudet, jotka voivat ilmoittaa, että "Punttiharjoitus alkaa sitten kun jääkiekkoa pelataan 20 kilon kiekolla". Sama pätee myös muissa urheilulajeissa.
Kyllä se Heikki on kovassa kunnossa, eikä tuolla tasolla, kuten millään muullakaan huippu-urheilu tasolla kukaan pelkkiin lahjoihin luota.

Tätä toikkia en enään aio johtaa Offtopicciin treeni aiheilla, joten tässä hieman itseopiskelu materiaalia Mclarenin suunnalta. Kyseessä on Mark Arnall joka oli sekä Kimin että Montoyan kuntovalmentaja:

http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=792523&postcount=1480
http://www.mclaren.com/features/driver/drive_for_fitness.php

Ja jos tästä F1 kuljettajien kunnosta tekee jonkun (messias_larry?) mieli vielä juttua jatkaa, niin perustakaa oma topicci. Tässä sitä ei tulla jatkamaan.

Ja terveiset mahdolliselle kaksoisnicille: Onhan se hauskaa :D
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
messias_larry sanoi:
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Huippu-urheilussa ei riitä, että luottaa pelkästään lahjoihin. Sen näki muun muassa J-P Montoyan tapauksessa. Aika harvassa ovat Mario Lemieuxin kaltaiset lahjakkuudet, jotka voivat ilmoittaa, että "Punttiharjoitus alkaa sitten kun jääkiekkoa pelataan 20 kilon kiekolla". Sama pätee myös muissa urheilulajeissa.
Mutta selitäppä miksei kuski, joka on tottunut 3-4 kisaviikonlopun rasitukseen viikon aikana, pystyisi tällä kaudella kerran parissa viikossa ajamaan kisoissa muiden tapaan? :D
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
messias_larry sanoi:
Mutta ihan oikeasti haluaisin kuulla muiden näkemyksiä Heikin vahvuuksista/heikkouksista ajotaidoissa.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin Heikki on tainnut joskus mainita, että kilpailun ajaminen on hänen vahvempia puoliaan, ei niinkään yhden nopean kierroksen ajaminen. Kilpailutaukoa Heikillä on jo jonkin verran, mutta onneksi hän tuntee autonsa paremmin kuin muut tulokaskuskit, joten eiköhän Heikki ole hyvässä vauhdissa heti alusta alkaen.:thumbup:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Juoksijasta Kovalaisen kuntotreenari

F1-sähkeet 19.1.

Renault on palkannut Heikki Kovalaisen kuntovalmentajaksi italialaisen fysioterapeutin Gabriele Polcarin.

Polcari itse on yleisurheilija - kansallisen tason juoksija Italiassa. Mielimatkansa 800 metriä hän on pistellyt aikaan 1,.49,2.

Polcari kävi vuodenvaihteessa jo Kainuussa Kovalaisen kotiladuilla. Luisteluhiihto sopii kuntovalmentajan mukaan erinomaisesti kilpa-autoilijan harjoittelumuodoksi, vaikka häneltä itseltään se ei sujukaan.

- Heikki on hoitanut harjoittelunsa tunnollisesti. Keskitymme nyt vielä aerobiseen puoleen itse kilpasuoritusta varten, Polcari selvitti Turun Sanomille.

Tämä merkitsee Kovalaisen hakevan tavallaan maratoonarin suorituskuntoa vähemmällä sykemäärällä pitkäkestoiseen kilpailutilanteeseen.
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:0:0:0;4:36:0:0:0;4:35:452:1:2007-01-19,104:35:433013,1:0:0:0:0:0:
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
messias_larry sanoi:
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Huippu-urheilussa ei riitä, että luottaa pelkästään lahjoihin. Sen näki muun muassa J-P Montoyan tapauksessa. Aika harvassa ovat Mario Lemieuxin kaltaiset lahjakkuudet, jotka voivat ilmoittaa, että "Punttiharjoitus alkaa sitten kun jääkiekkoa pelataan 20 kilon kiekolla". Sama pätee myös muissa urheilulajeissa.
Moottoriurheilussa, kuten kaikissa muissakin urheilulajeissa tärkeintä on lajikunto, ja sitä voi treenata vain harjoittamalla kyseistä lajia. Eli Kovalaisen tapauksessa ajamalla, ja sitähän Heikki on tehnyt enemmän kuin kukaan muu kuskeista.

Urheilijat tekevät lajitreenin lisäksi lajia tukevia harjoituksia, jääkiekkoilijat sitä paljon kehuttua penkkiä ja jalkakyykkyä, moottoriurheilijat lenkkeilevät ja tekevät kaikkea muuta aerobista, sekä tekevät salilla pitkiä sarjoja. Nämä tukiharjoitukset tähtäävät kokonaiskunnon parantamiseen, mutta niistä ei ole korvaamaan lajitreenejä. Esimerkiksi kokemuksesta voin sanoa, että niskaa on mahdoton harjoittaa salilla kilvanajon tarvitsemaan kuntoon. Tai juoksemalla tai punttia nostamalla ei saa itseään sellaiseen kuntoon, ettei sulkapallossa tulisi paikat jumiin (katsokaa vaikka mun raportteja treenitoikista!).

Näiden pohjalta on aika heikolla pohjalla väite, ettei Heikki Kovalaisen kunto riittäisi F1-auton rattiin. Koko ikänsä kilpaa ajaneena Heikillä on valmiiksi jo pohjalajikunto niin kovassa iskussa, että vähempikin ajaminen riittäisi. Räikkönenkin tuli ykkösiin huomattavasti vähemmällä siipiautojen ajolla, selkeästi huonompikuntoisena kuin Kovalainen nyt, eikä hänellä ollut mitään ongelmia kunnon puolesta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Moottoriurheilussa, kuten kaikissa muissakin urheilulajeissa tärkeintä on lajikunto, ja sitä voi treenata vain harjoittamalla kyseistä lajia. Eli Kovalaisen tapauksessa ajamalla, ja sitähän Heikki on tehnyt enemmän kuin kukaan muu kuskeista.

Urheilijat tekevät lajitreenin lisäksi lajia tukevia harjoituksia, jääkiekkoilijat sitä paljon kehuttua penkkiä ja jalkakyykkyä, moottoriurheilijat lenkkeilevät ja tekevät kaikkea muuta aerobista, sekä tekevät salilla pitkiä sarjoja. Nämä tukiharjoitukset tähtäävät kokonaiskunnon parantamiseen, mutta niistä ei ole korvaamaan lajitreenejä. Esimerkiksi kokemuksesta voin sanoa, että niskaa on mahdoton harjoittaa salilla kilvanajon tarvitsemaan kuntoon. Tai juoksemalla tai punttia nostamalla ei saa itseään sellaiseen kuntoon, ettei sulkapallossa tulisi paikat jumiin (katsokaa vaikka mun raportteja treenitoikista!).

Näiden pohjalta on aika heikolla pohjalla väite, ettei Heikki Kovalaisen kunto riittäisi F1-auton rattiin. Koko ikänsä kilpaa ajaneena Heikillä on valmiiksi jo pohjalajikunto niin kovassa iskussa, että vähempikin ajaminen riittäisi. Räikkönenkin tuli ykkösiin huomattavasti vähemmällä siipiautojen ajolla, selkeästi huonompikuntoisena kuin Kovalainen nyt, eikä hänellä ollut mitään ongelmia kunnon puolesta.

Juurikin näin. Hommahan on niin, ettei sellasia lihaksia pysty treenaamaan jossain salilla mitkä vaikuttavat esim. niskaan tai vaikka kuinka treenaat ranteita salilla, niin kummasti itse ratin kääntäminen käy voimille! Eli näitä tiettyjä, ajaessa käytettäviä, lihaksia ei voi treenata muuten kuin itse lajia harrastamalla!

Ja jos kuski on ajanut viime vuonna enemmän kuin kukaan, niin eiköhän homma ole siltä osin kunnon puolesta kohillaan!

Eri asia on sitten henkinen kantti, kun tuota kisa kokemusta ei vuoden ajalta kuitenkaan ole muusta kuin jostain mestareiden kisasta.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Juhis sanoi:
Moottoriurheilussa, kuten kaikissa muissakin urheilulajeissa tärkeintä on lajikunto, ja sitä voi treenata vain harjoittamalla kyseistä lajia. Eli Kovalaisen tapauksessa ajamalla, ja sitähän Heikki on tehnyt enemmän kuin kukaan muu kuskeista.


Näiden pohjalta on aika heikolla pohjalla väite, ettei Heikki Kovalaisen kunto riittäisi F1-auton rattiin.
Ymmärsitköhän nyt väärin tahallasi? :nope: Eihän hän väittänyt, ettei Heikin kunto riitä F1-auton rattiin, vaan että siinä on edelleen parantamisen varaa. Eikä myöskään väittänyt, että ajaminen ja lajikunto eivät liity yhteen. Mielestäni sinä nyt väännät vasta-argumenttia ihan tyhjästä, kun tosiasiassa mainitsemasi seikat korkeintaan selventävät jo esitettyjä asioita.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Calvin sanoi:
Ymmärsitköhän nyt väärin tahallasi? :nope: Eihän hän väittänyt, ettei Heikin kunto riitä F1-auton rattiin, vaan että siinä on edelleen parantamisen varaa. Eikä myöskään väittänyt, että ajaminen ja lajikunto eivät liity yhteen. Mielestäni sinä nyt väännät vasta-argumenttia ihan tyhjästä, kun tosiasiassa mainitsemasi seikat korkeintaan selventävät jo esitettyjä asioita.
Oon mä voinut jotain väärin ymmärtää, mutta aika vaikeaksi asian sun tavalla on vaikea käsittää. Osoituksena siitä, kokosin messiaamme kuntoon liittyvien lausuntoja alle:

Monen nuoren kuljettajan tapaan Kovalainen on fyysisesti vielä raakile, ja myös kokemattomuus kilpailemisesta näissä ympyröissä voi näkyä etenkin kauden alussa. Lihakset on kuitenkin hankittavissa salilta.
Kuntotestit Italiassa osoittivat, että hartia-. ranne-, ja nilkkalihakset eivät ole vielä tarvittavan kovassa kunnossa tähän sarjaan.
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Miten noista käy selväksi, että Kovalaisen kunto riittää F1:llä ajamiseen, siinä on vain parannettavaa? Selkeästi noissa sanotaan, että Heikki on vielä "fyysisesti raakile" ja ettei heikin lihakset ole "tarvittavan kovassa kunnossa tähän sarjaan". Emmä ainakaan voi noita muuten käsittää kuin sillein, että messias_larryn mielestä Kovalaisen kunto ei riitä F1:llä ajamiseen, voiko sitä suoremmin enää sanoa kuin noissa yllä olevissa lainauksissa on sanottu? Vastasin myös noihin treenausjuttuihin, jotka ovat moottoriurheilijan kohdalla ihan eri juttuja kuin messias_larryn mainitsemat.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
messias_larry sanoi:
Kyllä puhun. Pelkkä ajaminen ei ole parasta mahdollista kuntoharjoittelua huippukuskille. Harjoittelu täytyy aina olla kovempaa kuin tositilanne. Jääkiekkoilijat harjoittelevat esimerkiksi penkkipunnerrusta jopa sadan kilon painoilla, vaikka itse kiekko painaa n. 165 grammaa.
Et voi olla tosissas :alppu: ehkä jopa paskin vertaus ikinä, vinkkinä sulle jos jääkiekko ei olisi kontaktilaji niin kukaan ei harjoittelisi penkkiä muuta kuin ehkä huvikseen.
 

messias_larry

Member
Liittynyt
5.2.2007
Viestit
13
Mikkoz84 sanoi:
Et voi olla tosissas :alppu: ehkä jopa paskin vertaus ikinä, vinkkinä sulle jos jääkiekko ei olisi kontaktilaji niin kukaan ei harjoittelisi penkkiä muuta kuin ehkä huvikseen.
Onko painonnosto kontaktilaji?

Ei ole.

Vartalon on hyvä olla tasapainossa. Ei siinä oo mitään järkee, että esim. jaloissa olis pelkästää isot lihakset ja koko ylävartalo huonossa kunnossa tai päinvastoin. Vinkkinä sulle...
 
Viimeksi muokattu:

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
!?!?!

messias_larry sanoi:
Onko painonnosto kontaktilaji?

Vartalon on hyvä olla tasapainossa. Ei siinä oo mitään järkee, että esim. jaloissa olis pelkästää isot lihakset ja koko ylävartalo huonossa kunnossa tai päinvastoin. Vinkkinä sulle...
Voi tätä tiedon määrää...
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Ihan kun täällä olis lauma naisia kirjottelemassa.:eek!: Ihan samalla tasolla mennään.:thumbfh: En halua edes osallistua tähän(kin) jarnaan taas... :rolleyes:
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
"Pari vuotta sitten kun johdin GP2:ta ja toimittaja halusi puhua minulle ajattelin "Hienoa, saan antaa haastattelun."

Hahhaa, kyllä tuo aika velikulta on, jos miettii näitä eräitä muita suomalaisia kuskeja. :p
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
hs:

Heikki Kovalainen oli yhtä hymyä päivän jälkeen. „Olen todella tyytyväinen. Pystyimme ajamaan tasaisia aikoja ja autokin tuntui hyvältä“, Kovalainen sanoi. „Olen myös todella kovassa kunnossa. Ei siinä tunnu sata kierrosta missään.“
:thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös