Ja näinhän se on kausi ja F1-ura Heikin kohdalla avattu.
Valitettavasti vain lähes kaikki mikä voi mennä pieleen, meni pieleen. Uusi tuntematon rata, harjoituksissa epävakaat olosuhteet ja teknisiä ongelmia sekä ajovirheitä, aika-ajoissa ajovirheitä ja jäätyminen ratkaisevilla hetkillä - tuloksena 13.ruutu, ja kokonaisuutena sekunnilla turpiin tallikaverilta, paljolti parjatulta Fisichellalta, joka löytyi ruuduta 6. Kisassa hidasta perusajelua, sekä lukuisia täysin turhia ajovirheitä jotka veivät pistesijan - lopputuloksena 10 sija tallikaveri Fisicon ollessa pisteillä edellen sijalla 6.
Kisan jälkeen seurasivat vielä tallipäällikkö Briatoren haukut jotka olivat lievästi ilmaisten luokkaa "murskaavat"
Tästä ei todellakaan voi kuin parantaa.
Heikin tilanne on todellakin kaikkea muuta kuin herkullinen. F1-uran aloitus edelliskauden mestaritallissa luotettuna testikuljettajana ja kaikkien odotukset ovat kovat. Selityksiä ei haluta kuulla tallissa tai muuallakaan. Takana seisoo uhkaavana tallipäällikkö, jonka toimet ovat usein hyvinkin nopeita mikäli tulokset eivät miellytä. JJ Lehto, Johnny Herbert, Jos Verstappen, Jarno Trulli ja mm Jenson Button voisivat kertoa paljonkin lisää. Tämän lisäksi selän takana väijyy omaa paikkaansa auringossa haukan lailla Piquet Jr, jolla Briatore kiristää tilannetta mahdollisimman paljon aina kun vain katsoo tarpeelliseksi.
Heikki on huomattavasti kovemmassa paikassa kuin esim edeltäjänsä Alonso uraa avatessaan, joka sai aloittaa uransa ilman paineita Minardilla, ja sen jälkeen rauhassa ajaa testikauden ja astua keskikastin Renaultiin, ja kasvaa mestariksi Flavion suojassa.
Toivottavasti Heikki osaa ottaa Briatoren "kriitiikin" oikein, sillä on olemassa vaara, että mies alkaa puristaa rattia tosissaan, ja siitä ei hyvä seuraa.
Malesia on vuorossa kolmen viikon kuluttua, ja siellä homma on käännettävä nopeasti nousuun. KUN näin tapahtuu, tilanne on täysin uusi ja Melbourne on äkkiä unohdettu. Mutta näin on todellakin tapahduttava.
Ne tärkeimmät:
- Virheet pois
- Fisichellan kanssa tasoihin ja ohi.
Auton tasolle ei taasen mitään äkkiä voida.