Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Nämä paine-asiat ovat mielenkiintoisia. Hamilton sanoi olevansa jännittynyt ennen kauden avausta. Kovalainen taas on koko talven hokenut ettei paineet vaikuta hänen ajoihinsa, onhan joka kilpaluokassa ollut aina omat paineensa, Alonson korvaamisesta hän ei tunne mitään lisäpaineita. Kovalainen asetti tavoitteekseen päästä maaliin ja kerätä pisteitä (ja sitten parempia tuloksia joskus loppukautta kohden), joissakin viimeisimmissä haastatteluissa ennen GP-viikonloppua jopa niin, että maaliinpääsy on tavoitteena ja pisteet olisi plussaa. Paineilla ei vaikutusta, omat julkiset tavoitteet erittäin matalalla ja tuloskin oli kieltämättä kohtalaisen matala. Oliko kyseessä sitten kenties yliyritys, ylivire, alisuoritus vai alivire.

Loogisempia selityksiäkin Kovalaisen suoritukselle toki löytyy yhä lisää. Kovalainen kertoi, ettei ole pelaillut F1-pelejä eikä siis harjoitellut niillä Melbournen rataa. Sen sijaan Kovalainen on keskittynyt laadukkaampiin rallipeleihin ja niissä hän pärjääkin hyvin. Nyt siis mitä ilmeisimmin Renault R27:n ajo-ominaisuudet pehmeillä Bridgestoneilla muistuttivat lähinnä Mini Cooperia ja Kovalainen luulikin Albert Parkin olevan osa Rally Trophy -peliä. Ja soraralliksihan se tietenkin meni väärällä ajotyylillä. Kovalainen varoi kuitenkin rikkomasta autoaan, jottei kuulisi päässään kartanlukija Rauno Aaltosen sanoja: "Ens kerralla sinä saat työntää!"
 
Viimeksi muokattu:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
"Kovalainen kestää Briatoren haukut"

- Kun kisan jälkeen puhuimme, ei hän tosiaankaan ollut kiltti minua kohtaan. Ei sieltä kehuja tullut, mutta enpä minä toki niitä odottanutkaan. Tottahan hän haastoi. Flavio on tallin pomo ja minun tulokseni viikonlopusta oli tosi köyhä. Mitä sitä peittelemään, Kovalainen tuumaili.

- Mutta ei tästä tule sellaista ongelmaa, mistä minä en pääsisi ylitse. Haemme syyt, miksi se oli niin hankalaa ja varmistamme, etten enää tee samoja virheitä. Kun testit Malesiassa alkavat, ei näitä asioita enää ajatella.


Paul Stoddart:

"En epäilisi hetkeäkään Heikin kykyjä. Mihin ne olisivat yhtäkkiä hävinneet?"

"Annetaan Heikille hieman aikaa. Hänestä tulee supertähti - aivan samanlainen kuin Hamiltonistakin. F1-urheilu on nosteessa, kun huipulle on tulossa todella hyviä nuoria poikia. Ei suomalaisten ole syytä ole Heikistä huolissaan"
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Ilman pyörähdystä ja leveäksi mennytä mutkaa Heikin debyyttiä oltaisiin pidetty ihan ok suorituksena, vaikka sijoitus olisi ollut sama. Eihän se Fisikään mitenkään loistanut, vaikka on aina Melbournessa hyvin pärjännyt. Luulen, että Flavio on niin turhautunut rellun suoritustasoon tallina, että Heikin mokailut olivat viimeinen pisara ja näinollen helppo kohde vitutukseen purkamiseen. Aika alarvoista toimintaa tallipääliköltä, ei paras tapa nostattaa tiimihenkeä. Onhan se totta, että Heikin viikonloppu ei mennyt ns.putkeen monessakaan asiassa ja mokailtuakin tuli. Paineet olivat varmaan kovat, joten annetaan miehelle vielä mahdollisuus, toivottavasti Flaviokin antaa. Tsemppiä Heikki!
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Suomen Huippu sanoi:
Paul Stoddart:

"En epäilisi hetkeäkään Heikin kykyjä. Mihin ne olisivat yhtäkkiä hävinneet?"

"Annetaan Heikille hieman aikaa. Hänestä tulee supertähti - aivan samanlainen kuin Hamiltonistakin. F1-urheilu on nosteessa, kun huipulle on tulossa todella hyviä nuoria poikia. Ei suomalaisten ole syytä ole Heikistä huolissaan"
Minardista on muuten aina kiva lukea. Sääli ettei Stoddart talleineen päässyt palaamaan F ykkösiin, mutta toivon onnea hänelle ja joukoilleen CARTtiin :thumbup:
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Törni sanoi:
Alaisen haukkuminen muiden tiimin jäsenten kuullen on ala-arvoista johtamista. Saman tekeminen koko maailman kuullen menee asteikon alapäästä ulos niin pitkälle, ettei sinne edes näe :thumbdown
Eihän tuo ole sen kummempaa, kuin kannustamista parempiin suorituksiin. Suurin häpeä se varmaan Heikille on epäonnistunut kisa. No nyt Heikillä on pieleen mennyt kisa alla, toivottavasti se motivoi parantamaan suorituksia. Enää ei voi ajatella ajavansa varmistellen ja virhettä peläten, vaan on hyökättävä asenteella!

Formulaykkösissä ole mitään takuukisapaikkoja, vaan ne on ansaittava. Jos Heikki ei nosta suoritustasoaan, Heikillä ei ole annettavaa ykkösille ja ura loppuu siihen. Toivotaan ja uskotaan, että Heikki parantaa ja hänellä on vielä paljon annettavaa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Melko kummallista kitinää yhden virheitä sisältäneen kisan jälkeen. Kyseessä oli miehen eka GP. Mika Salon "maaginen" suoritus Ferrarilla 1999 Hungaroringillä hakkaa kyllä Heikin sata-nolla. Salo oli sentään siinä vaiheessa ajanut neljä täyttä kautta ja ajanut edellisessä kisassa voitosta. Niin nopeasti sieltä kunnian kukkuloilta laskeudutaan, nousu takaisin ei kyllä ole yhtä nopeaa ja helppoa.

Heikille tsemiä uuteen yritykseen :thumbup:

Täytyy toivoa ettei tekniikkamurheetkaan enää aiheuta ongelmia jotta säätötyö tuottaa parempaa tulosta. Mikäli vauhti paranee ja virheet vähenevät, alkaa luotto palautua.
 

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
Heikkiä pitäisi avittaa se että tallithan ajavat kolme päivää testejä Malesiassa ennen itse kisaa joten pitäis olla säädöt kohdallaan.
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Törni sanoi:
Alaisen haukkuminen muiden tiimin jäsenten kuullen on ala-arvoista johtamista. Saman tekeminen koko maailman kuullen menee asteikon alapäästä ulos niin pitkälle, ettei sinne edes näe :thumbdown
Olen täsmälleen samaa mieltä.
Briatore on sen luokan "johtaja", että miehellä ei ole mitään tekemistä nykyaikaisen johtamiskulttuurin kanssa. Parhaat tulokset tehdään kannustavassa ilmapiirissä - aikaansa seuraavan johtajan ruoska jätettiin kaappiin yleisesti jo 15 vuotta sitten, ja alettiin kannustinporkkanaa tilalle.

Alaisen julkinen nöyryytys työssä, jossa hyvä itsetunto on alaiselle menestyksen perusedellytys - on Briatorelta sellainen teko, jolla hän munasi itsensä paljon pahemmin kuin Heikki kehnolla ajollaan.
Kyllä Briatore tekee varmasti monia asioita oikeinkin, mutta henkilöjohtamisessa kaveri on minun silmissäni täysi nolla. Itse en palkkaisi työnjohtajaksi tuollaista pölvästiä.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Lonso_567 sanoi:
Formulaykkösissä ole mitään takuukisapaikkoja, vaan ne on ansaittava. Jos Heikki ei nosta suoritustasoaan, Heikillä ei ole annettavaa ykkösille ja ura loppuu siihen. Toivotaan ja uskotaan, että Heikki parantaa ja hänellä on vielä paljon annettavaa.
Heikille takuulla löytyy ottajia jos tämä rellun piinaaja, Briatore, loparit antais.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
kc4197 sanoi:
Olen täsmälleen samaa mieltä.
Briatore on sen luokan "johtaja", että miehellä ei ole mitään tekemistä nykyaikaisen johtamiskulttuurin kanssa. Parhaat tulokset tehdään kannustavassa ilmapiirissä - aikaansa seuraavan johtajan ruoska jätettiin kaappiin yleisesti jo 15 vuotta sitten, ja alettiin kannustinporkkanaa tilalle.
Kuinkahan hyvin Renaultilla olisi mennytkään kaksi edellistä kautta, jos Briatore olisi ollut mukava?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Sue_me sanoi:
Melko kummallista kitinää yhden virheitä sisältäneen kisan jälkeen. Kyseessä oli miehen eka GP. Mika Salon "maaginen" suoritus Ferrarilla 1999 Hungaroringillä hakkaa kyllä Heikin sata-nolla. Salo oli sentään siinä vaiheessa ajanut neljä täyttä kautta ja ajanut edellisessä kisassa voitosta. Niin nopeasti sieltä kunnian kukkuloilta laskeudutaan, nousu takaisin ei kyllä ole yhtä nopeaa ja helppoa.
En ole tuosta ihan samaa mieltä. Kovalainen on takonut aika helvetisti kilometrejä Renaultilla, kun taas Salo sai pikahälyytyksen Schumin korvaajaksi ja siinä jäi kuitenkin valmistautumisaika aika vähiin. Oleellinen ero siis Salon ja Kovalaisen välillä: Heikilla oli alla tuttu auto, Mikalla taas ei.

P.S. Olin muuten paikan päällä katsomassa tota Salon Unkari-esitystä, eihän se kieltämättä kovin hääppöistä katsottavaa ollu.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Nyt toivotaan Heikille hyvää kisaa seuraavasta. Ei tarvitse ola nopein, mutta menisi kilpailu ilman suurempia virheitä putkeen. Siitä olisi hyvä ponnistaa kohti seuraavia kisoja. Jos seuraava kisakin menee penkin alle voi Briatoren mielessä olla jo kuskin vaihto.

Eihän tämäkään kisa nyt aivan surkeasti mennyt kun katsoo tuloksia. Tallitoveri nousi aika-ajoista 6. -> 5. kisassa, Heikki 13. -> 10. Eli periaatteessa ihan ok suoritus ensikertalaiselta, paljon enemmin kyllä Heikiltä odotettiin.

Joka tapauksessa seuraavaksi Heikiltä perussuoritus ja sitten hanaa! :thumbup:
 

imthesun

Well-known member
Liittynyt
26.1.2004
Viestit
196
kc4197 sanoi:
Olen täsmälleen samaa mieltä.
Briatore on sen luokan "johtaja", että miehellä ei ole mitään tekemistä nykyaikaisen johtamiskulttuurin kanssa. Parhaat tulokset tehdään kannustavassa ilmapiirissä - aikaansa seuraavan johtajan ruoska jätettiin kaappiin yleisesti jo 15 vuotta sitten, ja alettiin kannustinporkkanaa tilalle.

Alaisen julkinen nöyryytys työssä, jossa hyvä itsetunto on alaiselle menestyksen perusedellytys - on Briatorelta sellainen teko, jolla hän munasi itsensä paljon pahemmin kuin Heikki kehnolla ajollaan.
Kyllä Briatore tekee varmasti monia asioita oikeinkin, mutta henkilöjohtamisessa kaveri on minun silmissäni täysi nolla. Itse en palkkaisi työnjohtajaksi tuollaista pölvästiä.
Kummasti Renault tässä voitti kaksi mestaruutta putkeen. Unohtuiko jo?
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
imthesun sanoi:
Kummasti Renault tässä voitti kaksi mestaruutta putkeen. Unohtuiko jo?
Rakentikos se Briatore ne autot? Vai olisiko mahdollista, että paremmalla johtajalla olisi ansaittu vielä pari pistettä enemmän, tai ainakin saatua pidettyä Alonso tallissa?
Renault aivan varmasti olisi suostunut maksamaan Alonsosta suurinpiirtein samat summat kuin ladakin, mutta jostain kumman syystä Alonso ei edes kysynyt vastatarjousta Rellulta, vaikka lada ei vaikuttanut kilpailukykyiseltä sopparia tehdessä. Miksiköhän? :doubtful:
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
justF1fan sanoi:
Rakentikos se Briatore ne autot? Vai olisiko mahdollista, että paremmalla johtajalla olisi ansaittu vielä pari pistettä enemmän, tai ainakin saatua pidettyä Alonso tallissa?
Renault aivan varmasti olisi suostunut maksamaan Alonsosta suurinpiirtein samat summat kuin ladakin, mutta jostain kumman syystä Alonso ei edes kysynyt vastatarjousta Rellulta, vaikka lada ei vaikuttanut kilpailukykyiseltä sopparia tehdessä. Miksiköhän? :doubtful:
Alonso tiesi mitä tuleman pitää, jos pysyy tallissa. Samoin tiesi aikanaan Montoya Williamsilla. Yllättävän oikea-aikaisesti tuntuvat huippukuskit ymmärtävän lähteä tallista. Muilla se voi olla hieman vaikeampaa kun ei parempaa paikkaa ole tarjolla.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
justF1fan sanoi:
Rakentikos se Briatore ne autot? Vai olisiko mahdollista, että paremmalla johtajalla olisi ansaittu vielä pari pistettä enemmän, tai ainakin saatua pidettyä Alonso tallissa?
Renault aivan varmasti olisi suostunut maksamaan Alonsosta suurinpiirtein samat summat kuin ladakin, mutta jostain kumman syystä Alonso ei edes kysynyt vastatarjousta Rellulta, vaikka lada ei vaikuttanut kilpailukykyiseltä sopparia tehdessä. Miksiköhän? :doubtful:
Briatoren kautta on tulleet kuljettajat jotka ovat voittaneet mestaruudet viimeisen 10 vuoden aikana, jos Häkkinen luetaan pois tuosta joukosta.

Alonso on vain pyytänyt liikaa liksaa ja Briatore ohjasi hänet Ron Heinäluoman luo:D
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Lonso_567 sanoi:
Yllättävän oikea-aikaisesti tuntuvat huippukuskit ymmärtävän lähteä tallista. Muilla se voi olla hieman vaikeampaa kun ei parempaa paikkaa ole tarjolla.
Alonso pystyi ehkä aavistamaan että Renault ei ole tulevaisuuden talli, mutta sitä että Lada tulee kärkeen ei voinut tietää. Kaikki merkit olivat siihen, että se talli tippuu entistä kauemmas kärjestä. Siihen viittasi vahvasti vielä vuoden vaihteen haastattelut "Kadottaako Alonso kun McLada näyttää olevan suossa".
Silkkaa tuuria sanon minä. :rolleyes:
Tosin voihan se olla vieläkin suossa, vasta ensi kisan jälkeen on mutterit kestäneet paikallaan pakolliset 2 kilpailua.
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
justF1fan sanoi:
Alonso pystyi ehkä aavistamaan että Renault ei ole tulevaisuuden talli, mutta sitä että Lada tulee kärkeen ei voinut tietää. Kaikki merkit olivat siihen, että se talli tippuu entistä kauemmas kärjestä. Siihen viittasi vahvasti vielä vuoden vaihteen haastattelut "Kadottaako Alonso kun McLada näyttää olevan suossa".
Silkkaa tuuria sanon minä. :rolleyes:
Tosin voihan se olla vieläkin suossa, vasta ensi kisan jälkeen on mutterit kestäneet paikallaan pakolliset 2 kilpailua.
Joo tarkoitinkin tuota, että tietäisi sen hetkisen tallinsa tulevaisuuden. McLarenia on voinut joka tapauksessa pitää melko varmana vetona kärjen tuntumassa ajeluun.

Ei kannata vielä liikaa innostua McLarenin iskukyvystä. Yhtään kisaa ei ole vielä tällä kaudella voitettu, ja ero Ferrariin on sellainen ettei sitä vielä ihan helposti ajamalla lyödä. Ehkä McLaren on hivenen parantanut ja Renault tippunut välistä, mutta Ferrarin ja McLarenin ero silti on suurin piirtein samaa luokkaa, kuin viimekaudella.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
OoPee sanoi:
En ole tuosta ihan samaa mieltä. Kovalainen on takonut aika helvetisti kilometrejä Renaultilla, kun taas Salo sai pikahälyytyksen Schumin korvaajaksi ja siinä jäi kuitenkin valmistautumisaika aika vähiin. Oleellinen ero siis Salon ja Kovalaisen välillä: Heikilla oli alla tuttu auto, Mikalla taas ei.
Väitätkö vakavalla naamalla että kun on kaksi GP-viikonloppua pohjalla ja parit testit, niin auto olisi jotenkin outo? Salo oli kuitenkin kokenut kuin mikä ja vielä jostain syystä inssien arvostamakin.

Sennaa ei haitannut testaamisen puute. 1991 mies hyppäsi 2,5 kuukauden talvilomalta vasta Phoenixin avauskisan harjoituksissa autonrattiin ja ajoi suoraan uuden Mclaren-Hondan paalupaikalle.

Lahjattomat harjoittelee :wink:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös