Ilmastonmuutos / Kasvihuoneilmiö

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Ilmastonmuutoksia on ollut Suomessa vähän väliä, ja sen huomaa parhaiten siitä, kun jokin puu alkaa pärjäämään parhaiten. 9000-6000 ekr. mänty, 6000-3000 koivu ja jalot lehtipuut ja sitten 2500-nykyisyys kuusi! Vuodet about. Luin kirjasta "suomen esihistorian... peruskurssiko se nyt oli":D

Törni

Well-known member
312T4 sanoi:
Ilmastonmuutoksia on ollut Suomessa vähän väliä, ja sen huomaa parhaiten siitä, kun jokin puu alkaa pärjäämään parhaiten. 9000-6000 ekr. mänty, 6000-3000 koivu ja jalot lehtipuut ja sitten 2500-nykyisyys kuusi! Vuodet about. Luin kirjasta "suomen esihistorian... peruskurssiko se nyt oli":D
Tämänpä takia joku viisas on todennut, että ainoa pysyvä asia maailmassa on muutos.........

haju

Banned
AsturianTaikuri sanoi:
Esitä sitten todisteet asiasta. Eihän tämä ole sen kummempaa.

Pienenenä vinkkinä voin mainita että IPPC:n lätmämailakäyrä ei ole enää käypää valuuttaa.
Missäköhän tuo lätkämailateoria on kuopattu? Sinä kun olet aina ollut viitteitä vaatimassa, niin miksi et nyt itse heti laittanut linkkiä tuon lätkämailateorian kaatavaan tutkimukseen.

Törni

Well-known member
haju sanoi:
Missäköhän tuo lätkämailateoria on kuopattu?
Lätkämailateoria kertoo selvistä luvuista, jotka on kyseenalaistettu.

Mm seuraavassa asiasta:

http://www.marshall.org/article.php?id=188

Tuon tutkimuksen mukaan 1400 luku oli lämpimämpi kuin 1900 luku.

Keskustelu jatkunee lähteiden kiistämisellä ja uusien esittämisellä :p

Viimeksi muokattu:

haju

Banned
Törni sanoi:

Mm seuraavassa asiasta:

Tuon tutkimuksen mukaan 1400 luku oli lämpimämpi kuin 1900 luku.

Keskustelu jatkunee lähteiden kiistämisellä ja uusien esittämisellä :p
Hienoa, että vastasit tällä kertaa ykkösnikillä. Tarkoitatko, että tuo linkkaamasi sivu nyt sitten kumoaa lätkämailateorian. :eek:

Törni

Well-known member
haju sanoi:
Väitätkö vakavissaan, että AsturianTaikuri ei ole sinun kakkosnikki?
Väitätkö sinä vakavissasi että Black Leopard ei ole sinun kolmosnikkisi?

haju

Banned
Törni sanoi:
Väitätkö sinä vakavissasi että Black Leopard ei ole sinun kolmosnikkisi?
Tämä oli muuten huvittavin syyte, mite olen pitkään aikaan itsestäni kuullut. :thumbup:

Törni

Well-known member
haju sanoi:
Väitän. Mutta sinä et vastannut kysymykseen.
Tuo mainitsemasi AsturianTaikur näyttää rekisteröityneen alkusyksystä ja postanneen tänne vain muutaman kerran.

Epäilysi ovat kuitenkin vääriä. Minä en käytä kakkosnikkejä. Jos sinä ryhdyt syyttämään minua moisesta, minulla ei ole kuin yksi vaihtoehto; laittaa sinut ignore -listaan.

Olet sinä melkoinen päättelykyvyn mestari :nope:

haju

Banned
Törni sanoi:
Tuo mainitsemasi AsturianTaikur näyttää rekisteröityneen alkusyksystä ja postanneen tänne vain muutaman kerran.

Epäilysi ovat kuitenkin vääriä. Minä en käytä kakkosnikkejä. Jos sinä ryhdyt syyttämään minua moisesta, minulla ei ole kuin yksi vaihtoehto; laittaa sinut ignore -listaan.

Olet sinä melkoinen päättelykyvyn mestari :nope:
Joo, näytti rekisteröityneen suunnilleen silloin, kun sinä sait varoituksen. Minäkään en käytä kakkosnikkejä. Ehkä erehdyin nikistä. Ehkäpä tuo AsturianTaikuri onkin Ilmarin kakkosnikki. Kirjoitustyyli on hämäävän yhdenmukainen. :eek: Anteeksi hyvä Törni, että sotkin hänet sinuun.

Naurattaa ajatus siitä, että laittaisit minut ignoreen. Kiitos tuosta vitsistä.

Törni

Well-known member
haju sanoi:
Joo, näytti rekisteröityneen suunnilleen silloin, kun sinä sait varoituksen. Minäkään en käytä kakkosnikkejä. Ehkä erehdyin nikistä. Ehkäpä tuo AsturianTaikuri onkin Ilmarin kakkosnikki. Kirjoitustyyli on hämäävän yhdenmukainen. :eek: Anteeksi hyvä Törni, että sotkin hänet sinuun.

Naurattaa ajatus siitä, että laittaisit minut ignoreen. Kiitos tuosta vitsistä.
Et taida olla aivan selvin päin?(edit:ei tästä saa suuttua) No ei se mitään, en ole minäkään (vaimo on yön yli seminaarissa ja vahvoja oluita on takana useimpia). Tuon mainitsemasi nikin toimet kyllä viittaavat kakkosnimimerkkiin, kun seuraa millä intensiteetillä se on osallistunut keskusteluun.

Syytöksesi kuitenkin loukkaavat minua syvästi ja aloitan totaalisen mökötyksen sinun suuntaasi jos et pyydä välittömästi anteeksi perusteettomia syytöksiäsi :D

*odottaa*

Sorry, sinähän jo pyysit anteeksi :D

Viimeksi muokattu:

haju

Banned
Törni sanoi:
Et taida olla aivan selvin päin?(edit:ei tästä saa suuttua) No ei se mitään, en ole minäkään (vaimo on yön yli seminaarissa ja vahvoja oluita on takana useimpia).
Oma vaimo on nyt Pariisissa. Minä Helsingissä. Enemmänkin humalassa olen joskus ollut. Hauskaa sinänsä, että tunnustit käyttäneesi täällä useampia nikkejä. Voisitko kuitenkin nyt laittaa minulle jotain IPCC:n raporttien vastaista dataa. Olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan tutkijoista, jotka tyrmäävät valtavirran.

haju

Banned
Törni sanoi:
Hauskaa jatkoa.
Kiitos. Enemmän olin kyllä kiinnostunut tuosta ilmastokysymyksestä. Laita nyt jotain IPCC:n raporttien kaatavaa dataa. Etenkin ne tutkimukset, jotka tuon lätkämailateorian kaatavat, kiinnostavat minua.

haju

Banned
Törni sanoi:
Hauskaa jatkoa.
Kiitos, kiitos. Laita nyt kuitenkin myös niitä linkkejä, joista voin todeta ilmaston lämpötilan pysyneen vakaana edellisten tuhansien vuosien aikana. Vai mikä se sinun ajatuksesi nyt tästä asiasta olikaan? :idea:

haju

Banned
Törni sanoi:
Törni hyvä, matkoillasi Euroopassa sinulle on varmasti kertynyt paljon asioita meille kerrottavaksi. Miksi et nyt jaa tuota tietoa meille supisuomalaisille?

haju

Banned
Törni sanoi:

Mm seuraavassa asiasta:

Tuo sivusto kumoaa lätkämailateorian yhtä tehokkaasti, kuin mikä tahansa ID-sivusto Darwinin evoluutioteorian. Marshall instituuttia rahoittaa ExxonMobil ja tuo sivustolta löytyvä artikkeli on niinkin vakuuttava kuin ” The Washington Roundtable on Science and Public Policy”. Toisin sanoen, öljy-yhtiön maksusta kaverukset ovat kokoontuneet keskustelemaan ilmastonmuutoksesta.

Tähän sopii hyvin AsturianTaikurin teini-ilmaisu: LOL