7son7
Well-known member
- Liittynyt
- 5.11.2004
- Viestit
- 610
Viela nayttaa kaikkea kivaa pukkaavan netista vaikak joulu lahestyykin.
Toyotan Priusta monet hehkuttavat ymparistoystavalliseksiautoksi (DeCaprio ). Tormasin artikkeliin jossa keskustellaan Priuksen "ymparistoystavallisyydesta". Taman artikkelin mukaan Prius on pahempi saastuttaja kuin Hummeri jos lasketaan yhden auton koko elinika. Priuksen suurin ongelma on juuri akku, jossa kaytetaan nikkelia joka on erittain saastuttava materiaali. Kirjoituksessa mainitaan etta USAn nikkelikaivoksien ymparisto muistuttaa kuun pintaa laajoilla alueilla ja nikkelisulattamojen happamat sateet aiheuttavat ympariston saastumista. Sen lisaksi viela USAssa sulatettu nikkeli rahdataan EUhun jossa se jalostetaan jonka jalkeen se rahdataan Kiinaan ja vasta sen jalkeen Japaniin jossa akku kootaan. Taman jalkeen tietenkin akut rahdataan USAan jossa autot kootaan ja jolloin ympyra sulkeutuu.
Sen lisaksi Priuksen bensankulutus ei ole niin ruusuista mita annetaan ymmartaa. Tasta johtuen Priuksen kulut mailille on 3.25 dollaria (160 000km elinkaarella) kun taas Hummerin on vain 1.95 dollaria (n.500 000km elinkaarella). Kuitenkin Toyotan normaalilla pikkuautolla se on vain 0.48 dollaria mailille.
Sitten, Spectatorissa on mielenkiintoinen kolumni, jossa kasitellaan viime aikaista ilmastonmuutosta ja sita miten merkit viittaavat siihen etta AGWlle kaivettu kuoppa rupee lahestymaan.
Viela tama linkki heille jotka haluavat itse opiskella ilmastonmuutoksesta kaikkea kivaa. JunkScience-sivuston kokoelma melkein jokaikisesta lampotilamittausdatasta joka on julkisesti saatavilla. Sivustoa updatetetaan hyvin aktiivisesti. Asiasta kiinnostuneita suosittelen taman lukemaan vaikkakin infoa sivustolta loytyy jarjettoman paljon. Kannattaa myos lukea JunkSciencen muita juttuja.
Toyotan Priusta monet hehkuttavat ymparistoystavalliseksiautoksi (DeCaprio ). Tormasin artikkeliin jossa keskustellaan Priuksen "ymparistoystavallisyydesta". Taman artikkelin mukaan Prius on pahempi saastuttaja kuin Hummeri jos lasketaan yhden auton koko elinika. Priuksen suurin ongelma on juuri akku, jossa kaytetaan nikkelia joka on erittain saastuttava materiaali. Kirjoituksessa mainitaan etta USAn nikkelikaivoksien ymparisto muistuttaa kuun pintaa laajoilla alueilla ja nikkelisulattamojen happamat sateet aiheuttavat ympariston saastumista. Sen lisaksi viela USAssa sulatettu nikkeli rahdataan EUhun jossa se jalostetaan jonka jalkeen se rahdataan Kiinaan ja vasta sen jalkeen Japaniin jossa akku kootaan. Taman jalkeen tietenkin akut rahdataan USAan jossa autot kootaan ja jolloin ympyra sulkeutuu.
Sen lisaksi Priuksen bensankulutus ei ole niin ruusuista mita annetaan ymmartaa. Tasta johtuen Priuksen kulut mailille on 3.25 dollaria (160 000km elinkaarella) kun taas Hummerin on vain 1.95 dollaria (n.500 000km elinkaarella). Kuitenkin Toyotan normaalilla pikkuautolla se on vain 0.48 dollaria mailille.
Sitten, Spectatorissa on mielenkiintoinen kolumni, jossa kasitellaan viime aikaista ilmastonmuutosta ja sita miten merkit viittaavat siihen etta AGWlle kaivettu kuoppa rupee lahestymaan.
Viela tama linkki heille jotka haluavat itse opiskella ilmastonmuutoksesta kaikkea kivaa. JunkScience-sivuston kokoelma melkein jokaikisesta lampotilamittausdatasta joka on julkisesti saatavilla. Sivustoa updatetetaan hyvin aktiivisesti. Asiasta kiinnostuneita suosittelen taman lukemaan vaikkakin infoa sivustolta loytyy jarjettoman paljon. Kannattaa myos lukea JunkSciencen muita juttuja.
Viimeksi muokattu: