haju, oletko lukenut IPCCn uusinta raporttia? Sen tieteellisen osion? Itse kylla tiedan tarkasti mita julkaisuja IPCC hyodyntaa vaittaessaan etta tupla CO2 nostaa lampotiloja 3C. Tiedan myos etta IPCCn hyodyntama julkaisu hyodyntaa toista julkaisua vaittaessaan etta tupla CO2 nostaa lampoja 3C. Samaten tiedan etta tuo 3 julkaisu on tiedeseminaarin esityksen yhteenveto jossa tama tutkija suoraan sanoo etta hanen
mielestaan tupla CO2 nostaa 3C lampoja. Han ei mitenkaan todista etta hanen mielipiteensa on todellinen. Tama on siis hanen mielipiteensa ja hatusta heittama arvio. Opiskele haju itse niin tiedat miten tukeva sun uskosi taustat ovat.
Ei mulla ole mitaan puolusteltavaa asian suhteen. 08-09 ovat viileita vuosia. 10 on kuuma El Nino vuosi. 11-13 ovat viileita tai lampimia keskiarvo vuosia ja 2014 lampotilat tulevat tippumaan hyvin jyrkasti 30-luvulle asti. Katsotaan kayko niinkuin Nature ja IPCCn omat pojat ovat sanoneet, eli 2015 asti ei tapahdu lampenemista ja sitten taas alkaa lampojen jyrkka nousu. Vai kayko niin kuin itse kirjoitin, eli 2013 asti on aika tasaista ja sitten alkaa tuima viileneminen. IPCC perustaa arvionsa CO2 nousuun. Mina ja skeptikot perustavat arvionsa aurinkoon ja meriin, eli luonnollisiin vaikutuksiin. Nama 2 ennustusta ovat taysin vastakkaisia. Jos olen vaarassa niin hyppaan CO2 pulkkaan. Jos taas me skeptikot olemme oikeassa niin toivon etta teilla CO2 uskovaisilla haju on munaa myontaa virheensa.
Antaa ajan kulua. Antaa myos poliitikkojen tehda mita paatoksia tekevat ja aktivisten huutaa suureen aaneen. Sita muikeammat naurut skeptikot saavat kun lammot laskevat.
IPCC 100 vuoden lampotilan nousu ennustukset (paasta pikaisesti heitettyna):
1 julkaisu 12C
2 julkaisu 6C
3 julkaisu 4C
4 julkaisu 3C
tuleva 5 julkaisu 1.5C?
EDIT: haju laittoi Wikin sivun todisteeksi omille vaitteillensa. En lahden sen enampaa nyt selvittamaan kuin puolueeton Wiki on asian suhteen (RealClimate sivuston yksi paajehuista Connolley (vetaytyi sivustolta vuosi takaperin) on Wikin administrator ilmastokysymyksissa). Teidan kandee lukea Wikin sisainen valitus Connellyn yksipuoleisuudesta
taalta. Sekana
tama selvitys. Muutenkin jokaisen teista kannattaa aina lukea Wikin "Discussion" osio lapi.
Taalta tuon hajun linkin keskusteluosio.