Jonkunlaiset säännöt tossa radalla kisaamisessa pitäisi olla. Sisältääkö sääntökirja edelleen "klassikon", edellä ajava saa valita ajolinjansa ja siihen olennaisesti liittyvä, ajolinjaansa saa muuttaa ainoastaan kerran? Ainakin näitä sääntöjä rikotaan nykyään ihan pikku formuloiden tyyliin. Suoralla blokataan ja ei sitten suostutakaan ajamaan seuraavaan mutkaan väärää ajolinjaa, vaan hakeudutaan optimi ajolinjalle takaisin. Tälläisiin useisiin ajolinjan muutoksiin tulisi saada tuomaristolta jonkinlainen linjanveto.
Mielestäni Bahrainin tuomariston jälkikäsittelyssä Halfille pistetty varoitus Saton rusikoinnista, muistutti erehdyttävästi Half versus Alonso tilannetta Imolassa. Alonso meni kanttarille niin paljon kuin vain oli turvallista mennä, saksalainen jätti taas liian vähän tilaa. Jos tuomaristo ei anna Halfille lisää huomautuksia niin jommassa kummassa kisassa on tehty väärä päätös. Jos samalla linjalla tuomaristo jatkaa niin varoitus olisi mielestäni oikein. Millaisia muunlaisia näkemyksiä teillä on?
Oliko Half jo Montyn rinnalla ekalla kierroksella, kun Monty pisti oven kiinni? Kuvakulma etuvinkkelistä ei ollut kovin selventävä. Nämä kaikki tälläiset olisi aihetta katsoa tuomariston toimesta lävitse kisan jälkeen. Ei varoitusten antamis kynnyksen tarvitsisi olla edes kovin korkea niin alkaisivat kuljettajat tajuamaan, että on jokin tolkku oltava noissa omissa tekemisissä.
En tietenkään haluaisi automaattisia rangaistuksia jokaisesta ohitusyrityksestä, mutta pitkällä aikavälillä tälläinen "selkeä" linjanveto voisi auttaa. Jos kuljettajat tietäisivät millaisia ovien sulkemisia ei sallita niin niiden määrän olettaisi laskevan.
Elikkäs lopullinen yhteenveto selkeyttämään tilannetta. Viralliset varoitukset jakaisin Ralfille (Alonson blokkaus), IsolleShumille (ajolinjan vaihtaminen enemmän kuin kerran) ja Montylle (Ralfin blokkaus). Kolmesta varoituksesta 2 minuuttia jäähyä...